kap.2

326 12 2
                                    

-varför det? frågade Isa och jag ryckte på axlarna.

-Tänk om killarna tycker jag är dryg? tänk om jag och Felicia inte kommer bra överens och jag måste åka hem, tänk om...

-Nej Linn tänk inte så, allt kommer gå skit bra. avbröt Isa mig och jag nickade svagt. jag tog ett djupt andetag och ställde mig upp.

-Vi ska av nu... sa jag och stängde ögonen i några sekunder.

-Stressa ner, inom 2 timmar har du redan träffat killarna och jag lovar, de kommer älska dig precis som alla andra Foooers. sa Isa och jag kollade på henne.

-De är det som är felet ju! här har jag rest från Linköping, för att träffa den jag älskar mest i världen, men för honom kommer jag bara va ett annat fan i mängden, och så vill jag inte att det ska vara! tjöt jag och gick av tåget. Jag hörde hur Isa suckade, jag hade redan gått henne på nerverna.

-Linn sluta, vi får se vad som händer! du är speciell som du är, du sticker alltid ut ur mängden, han kommer lägga märke till dig, jag lovar! sa hon och jag nickade svagt.

Vi träffade Felicia och hon va faktiskt riktigt trevlig, en riktigt bra vän också. Hon utstrålade en glädje på långt håll!

När vi varit hemma hos henne och gjort redo allt bestämde vi oss för att åka till studion. Antagligen så hade Felicia sett mig skaka.

-Men broder, seriöst, är du så nervös? sa hon och kollade medlidande på mig. Jag bara nickade svagt.

-Ta det lugnt, använd din chans och prata så länge du kan och njut av tillfället. sa hon och jag nickade ännu en gång.

-Tack Felicia, jag håller på att dö inombords liksom... sa jag smått panikslaget.

-Äsch, Felix kommer älska dig, jag finns alltid vid Oscar om du skulle vilja mig något, och Isa vid Omar såklart. sa hon och jag nickade. Vi va äntligen framme och hälsade på alla Foooers som redan stod där. Jag fick massor av frågor och sånt, det roliga va att många kände igen mig! från min blogg, och twitter och så.. de va så himla snälla!

-Ååh vad jag är glad för din skull! du har ju skrivit på din blogg hur mycket killarna betyder för dig och hur otroligt mycket du längtar efter Felix närhet och hur Isa fick uppleva sina stunder med Omar. Äntligen ska du få göra det och du är så värd det! sa en tjej som hette Matilda. Jag log mot henne och kramade henne.

-Tack så jätte mycket. sa jag och log snett. Äntligen började klumpen i magen släppa men precis när det släppt öppnades dörren och killarna stack ut huvudena och log stort, och nu va klumpen tillbaks. Det pinsamma va nu att alla tjejernas huvuden vändes åt mitt håll och de kollade medlidande på mig för jag berättade ju hur nervös jag va. Jag försökte hålla mig lungt och kollade på killarna. Åh gud vad jag fangirlade inombords, JAG FICK ÖGONKONTAKT med Felix!

Jag bet mig löst i läppen och äntligen hade alla slutat stirra. Killarna gick ut till oss och jag stod ju och pratade med Isa och Felicia sålänge de tog foto med några andra. Sen såg jag hur Felicia började flina och tog fram sin mobil och filmade. Jag kollade konstigt på henne och vände mig om. Där stod Felix. Jag fick inte fram några ord, inte ett endaste ord. Jag stod bara där och stirrade på honom som om han va ett spöke.

-Hej Linn! Sa han och log.

-H...he....hej F...felix. stammade jag fram och log svagt.

-Jag hörde nyss att du åkt från Linköping för att träffa oss! sa han lugnt och jag nickade.

-Ehm ja det stämmer. sa jag och rodnade.

-Gud vad kul! tack så jätte mycket för att du stöttar oss! sa han och jag flinade.

-tack själv Felix! sa jag och klumpen i magen hade försvunnit ännu en gång. Vi stod och pratade i typ 10 minuter till sen blev det tyst.

-kom. sa han. jag kollade konstigt på honom.

-vad? frågade jag.

-du ska få en kram såklart! sa han och drog in mig i en stor kram.

-åååh det har hon längtat efter så sjukt länge Felix! hörde jag Felicia säga. jag kollade upp på honom.

-jag vet det, man kan inte direkt undvika hennes blogg... sa Felix och gud vad jag rodnade. Jag hade ju skrivit ALLT om mig där, hur mycket jag älskade killarna och hur kär jag va i Felix...

-Ses vi senare? frågade han och jag nickade.

-jag finns här hela veckan! sa jag och han log.

-Vad bra då! svarade han. Isa harklade sig.

-eeh ja juste, skulle du kunna göra en hälsning till mig? frågade jag.

-klart, så kan du kolla på den när du saknar mig! sa han och skrattade. Jag nickade svagt och tog fram mobilen och filmade.

-Hej Linn! Du äger ska du veta, hoppas vi ses snart, älskar dig något enormt! puss och kram din fina Linköpingare, saknar dig redan! sa han och sen slutade jag filma.

-Tack! viskade jag och kramade han igen.

-vi ses igen denna veckan, det ska jag se till! sa han. jag kollade upp på honom och log, han va så sjukt gullig!!

~~~~~~~

Ja vad tyckte ni? behöver lite feedback! nästa kapitel kommer antagligen imorgon eller på lördag!

Ses! xx

Afraid Of Love (TheFooo FanFic)Where stories live. Discover now