Vér. Mindenkinek ez az első, ha szóba kerül a vámpírok táplálkozása. Pedig ennyiből lehetne hamburger vagy kannás savanyúság is. A vámpírok, mondhatni mindenevők. Persze a sok zsíros hambi és ízletes csalamádé között el kell szürcsölniük egy kis vért, de nem csak azt lehet fogyasztani. Szóval ne hidd, hogy le kell mondanod a kedvenc kávédról és reggelizőpelyhedről, hogy helyette napi huszonnégy órában vadássz és vért szürcsölgess.
Mixelheted a kettőt, csak be kell szerezned egy jó kis speciális szakácskönyvet, vagy olyan éttermet keresned, ahol vámpírokra specializálódtak. A vér fémes íze például tökéletes összhangban van a gyümölcsöntetes sült húsokkal, ha eltalálod a mennyiséget.
Itt kell újra megemlítenem azt a megszívlelendő tanácsot, hogy aki nem vámpír, az ne éljen úgy. Tehát ha nem vagy vámpír, NE igyál vért. Egyrészt, mert nem kimondottan legális (főleg, ha emberi), másrészt pedig azért, mert komoly egészségügyi problémákat okozhat. A vér ugyanis mérgező. Ha nem a helyén van, az ereken belül, hanem lenyelve juttatjuk a szervezetünkbe száz százalékos emberként, akkor magas vastartalma miatt vastúladagolás lép fel.
A vasmérgezés, vagyis hemokromatózis májkárosodást, idegi rendellenességeket és ehhez hasonló nem túl kellemes betegségeket és problémákat okozhat. Persze, ezt csak a nagy adagok váltják ki, néhány kiskanálnyitól még nem kell papot hívni. Ebbe bőven belefér az, ha valaki a sebéről nyalja le a vért.
És természetesen az embereknek is szükségük van a vasra, mint a legtöbb élőlénynek, de ezt a normális táplálkozás fedezi, nem kell elnyalogatni naponta pár csepp vért, pláne nem vámpírként inni.
A vérrel táplálkozó állatok, mint a már említett vérszopó denevér, vagy a ragadozók emésztőrendszere átalakult, és alkalmazkodott ehhez az életmódhoz. Az emberé pedig nem, ellentétben a vámpírokkal.
Így ha vámpír vagy, muszáj lesz bizonyos időközönként nagyobb mennyiségű vért fogyasztanod. Ha ez nem történik meg (pl. depresszió kialakulása miatt), akkor az ösztönök győznek és a tested a te jóváhagyásod nélkül is szerez magának vért. Ha nem akarsz egy kupac hulla felett magadhoz térni, akkor bizony Neked is fel kell venned az étlapodra ezt az „élelmiszert".
A vámpír a vérből energiát nyer. A legtöbb néphit és vallási irányzat egyetért abban, hogy a vér az életerő hordozója. Mivel a vámpírnak nincs sajátja, halott lévén, ezért kell más emberek vérét, ezáltal energiáit elszívnia.
Bár a vérrel táplálkozó, örökéletű vámpírokban, mint szörnyekben nem mindenki hisz, az energiavámpírizmus elég elfogadott dolog. Az energiavámpír szót azokra az emberekre (!) használják, akik mások erejét hasznosítják; ezt beszélgetések során szívják el. Az energiavámpírok nem tudatosan művelik ezt. Beszélgetés közben szívélyesek és kedvesek, gyakran keresik mások társaságát. A „megcsapolt" áldozat a társalgás végére fáradt, kimerült lesz, annak ellenére, hogy a diskurzus könnyed témájáról szólt, mint például az időjárás. De ezt csak érdekességként jegyeztem meg, Titeket igazi vámpírokként ez a probléma nem különösebben érint.
Visszatérve a táplálkozásra: ha tényleg vámpír vagy, azt fogyasztasz, amit csak akarsz, vérrel kiegészítve. Ha nem vagy az, akkor is mindent fogyaszthatsz, a vér kivételével. Ha pedig vérszopó denevér vagy, akkor csak vérrel kell táplálkoznod, napi kb. huszonkettő milliliterrel. De ezt erősen kétlem.
Egy utolsó tipp az otthon főzőcskéző vámpíroknak: kerüljétek a fokhagymát!
VOCÊ ESTÁ LENDO
Hogyan legyél jó vámpír?
VampiroTúlélési tippek és életvezetési tanácsok kezdő vámpíroknak. Kezdhetném azzal, hogy felteszem a kérdést: Léteznek-e vámpírok? Léteznek-e ezek a sápadt, vérszívó teremtések, akik rettegésben tartják az embereket? Léteznek- e olyanok, akik a halandók...