Budak lelaki itu perlahan-lahan melangkah masuk penuh sopan santun.
''Annyeonghaseyo.Luhan imnida.''
Budak lelaki itu mula bersuara.''Ooo....Luhanlah...'' pelajar perempuan mula berbisik antara satu sama lain.Kelas menjadi riuh semula.
Encik Kim:Diam!!!Diamlah!! Kenapa dengan kamu semua ni? Kamu ingat ni pasar ke?Konsert ke?
Pelajar:Tak..ni kelas....
Encik Kim:Okey,Luhan.Awak boleh duduk di belakang Irene.Irene?
Irene:Yer,cikgu...Irene ialah setiausaha kelas 2-4.Dia berkawan baik dengan Cho A kerana Cho A ialah penolong ketua kelas.Dia duduk bersebelahan Cho A.
Ketika waktu rehat.....
Luhan dan Cho A duduk di dalam kelas.Hanya mereka berdua.Luhan sangat kekok untuk bercakap dengan Cho A kerana Cho A tengah study.Luhan:Awak...Boleh tak saya nak berkawan dengan awak?
Cho A:Huh?!Awak bercakap dengan saya ke?
(berpaling ke arah Luhan dan menatap mata Luhan)
Luhan:Lepas tu,cakap dengan siapa lagi?Ada lagi ke orang dalam kelas ni.
Cho A:Sorry...saya tak tahu sebab tu saya tanya.
Luhan:Saya Luhan.Awak?
Cho A:Hai...saya Cho A.
Luhan:Oooo...boleh tak awak tunjukkan di mana pusat sumber?
Cho A:Wae?Awak nak buat apa?
Luhan:Nak ambil buku teks.
Cho A:Oh!Buku teks... Sebenarnya,ni buku teks awak
(menunjuk ke arah kotak di depan matanya)
Luhan:Ahhh...Gomawo.Mereka sudah menjadi kawan baik. Luhan selalu menemani Cho A ke mana sahaja dia pergi.Semua perempuan cemburukan Cho A kerana dapat ditemani oleh jejaka tampan seperti Luhan.
Di kantin sekolah....
Seolhyun:Luhan..... Boleh kan saya duduk tempat di tepi awak tu?
Cho A:Duduk jelah.
Seolhyun:Aku tak tanya kau pun.Bila depan Luhan,bukan baik pulak kat aku.
Cho A:Mana ada....Bukan ke aku selalu baik kat kau.Kau tu je yg tak perasan.Luhan gelak nak pecah perut melihat telatah mereka berdua.Namun,ada mata-mata yg memandang mereka iaitu sebuah grup perempuan yg paling berkuasa di sekolah tu.Grup mereka dinamakan TaeNySun yg dianggotai oleh Taeyeon,Tiffany dan Sunny.Mereka juga digelar 3G singkatan bagi GosipGirlGrup.Ini kerana,mereka selalu bergosip dan mendengar gosip.Mereka juga tahu bahawa ada lelaki handsome baru berpindah ke kelas 2-4.Tambahan pula,mereka bertiga belajar di kelas 2-3.Namun begitu,mereka tidak sempat nak berkawan dengan Luhan kerana Luhan selalu bersama Cho A.
Pada suatu hari.....
Taeyeon:Eh!Perempuan.
Cho A:Awak cakap dengan saya ke?
Tiffany:Lepas tu,cakap dengan siapa lagi!Dengan sink?Dengan lubang tandas?
Cho A:Sorrylah saya tak tahu yg korang cakap dengan saya.
Sunny:Banyaklah kau punya sorry. Sorry,sorry,naik lorilah!!!Mereka mula membuli Cho A.Sejak hari itu,mereka selalu membuli Cho A. Suatu hari,mereka telah membaling telur busuk kepada Cho A di dalam stor sukan.Untunglah Luhan lalu di situ namun Luhan tak nampak apa yg telah terjadi.Luhan terkejut melihat Cho A dibasahi dengan telur busuk.
Luhan:Apa dah jadi ni?
Cho A:Jangan datang dekat....
(mula berundur ke belakang)
Luhan:Wae....
Cho A:Takkan awak tak bau busuk kot?
Luhan:Tak kisahlah,awak macam mana pun.Asalkan orang yg saya sayang berada di depan mata saya.
Cho A:Orang yg awak saya? Siapa?Luhan hanya diam lalu menghulurkan jaket uniformnya untuk Cho A. Rupa-rupanya,dalam diam-diam,Luhan menyimpan perasaannya terhadap Cho A.Pada suatu hari,Luhan mewakili sekolahnya dalam perlawanan bola keranjang.Ramai pelajar perempuan datang menyokong untuk Luhan. Namun begitu,orang yg dinanti-nantikan Luhan tidak datang,iaitu Cho A.Selepas perlawanan,Luhan terus pergi ke rumah Cho A.
Luhan:Kenapa awak tak datang tadi?
Cho A:Bukan ke dah ramai perempuan yg datang?
Luhan:Apa yg awak cakap ni?Luhan menarik Cho A ke sesuatu tempat yg agak gelap.
Cho A:Kenapa awak bawa saya ke sini?
Luhan:Saya kalah perlawanan tadi.
Cho A:Bo?!Wae...Saya sangka awak menang.
Luhan:Saya tak boleh fokus pun. Macam mana nak menang?
Cho A:Apa yg buat awak tak fokus?
Luhan:Awak.Awak selalu bermain dalam fikiran saya.
Cho A:Saya?Wae....Apakah langkah yg dilakukan Luhan?Adakah Luhan akan meluahkan isi hatinya atau hanya memendam?
☆Create by☆
Golden Autumn Flower
YOU ARE READING
Help Me With Ur Luv [COMPLETED]
FanfictionSinopsis Kisah romantik yg berbeza dari kisah romantik yg lain.Kisah yg membawa dua insan bertemu di sebuah sekolah.Kerana bantuan,takdir membawa mereka lalu tersulamlah cinta abadi dalam diri mereka.Setiap hari setiap minit setiap detik...cinta ter...