Bab 1

116 4 2
                                    

Cintaku Hanya Untuk Si Gadis Pelik

Bab 1:

Aidil Fazran masih dengan keadaan runsing. Fail projeknya hilang dan tidak tahu ke mana. Dia sudah diarahkan oleh ayahndanya untuk pergi ke tapak projek bersama fail itu sekali. Semua pekerja dia marah. Marah sini sana. Inilah kali pertama Az berperangai pelik. Hampir buang tabiat. Terutamanya, setiausahanya Myra Sexy syok dengan sikap Az hari ini. Nama Myra Sexy adalah nama sebenarnya,gadis berkacukan inggeris ni memang seksi sesuai dengan namanya.
"Oh my english! Encik Az apa dah jadi?"
"My project file was lost!"
"Oh my english! Macam mana jadi macam itu?"
"Manalah aku tahu!"
"So Hot lah you ni. I mean panas baran"
"Dah tau i panas baran,you kacau apasal? Dah sekarang ini aku nak kau call Encik Daud cancel meeting dekat tapak project!"
"Macam itu aja?"
"Nak macam mana lagi?!"
Az menepuk meja sekuatnya.
"OPPSPOCOT!" Myra melatah
"Sekarang you bagitau dekat semua staff bahawasanya sesiapa tidak berjaya jumpa fail project Pulau Pinang,tak boleh balik! Dan gaji staff akan dipotong sebanyak 10%!"
"Aaaaallright boss!"

*-*-*-*

Zuhaira Mawarina masih berjalan hulu ke hilir di sekitar bandar. Masih pening mencari kerja. Kebetulan pula Aira berhenti di hadapan wisma besar gedabak milik Az dan ayahnya. Matanya melilau-lilau melihat kemewahan dalam wisma itu. Tangannya masih memegang fail yang berisi document penting untuk memohon kerja. Aira terbaca notis jawatan kosong yang disediakan oleh staf dalam wisma itu. Sorakan gembira terkeluar dari mulut Aira. Notis itu memerlukan seorang arkitek lagi dalam wisma itu.Sesuainya dengan kelayakannya. Bukannya tidak tahu bahawa Puteri Danalya merupakan arkitek dalam wisma itu. Aira ditemu ramah dengan berpakaian pelik. Mana ada orang berbaju lengan panjang dengan tracksuit nak temu ramah. Bershawl belit dengan selekeh sekali. Inilah pakaian yang digemarinya sejak kecil lagi. Ibunya tidak dapat buat apa-apa. Sepanjang masa berpakaian sebegitu. Jarang sekali melihat si Aira berpakaian seperti wanita sejati. Sifatnya bukan seperti lelaki tetapi dia suka berpakaian seperti itu.

"Tumpang tanya mak cik, bilik bos mana?"
"Mak Cik? Sorry I am Kasturi. Umur I baru 23 okay. Lupakan hajat you nak jumpa bos tu. Mood dia tak okay hari ini. Semua staf dia marah"
"Peduli apa nak marah. Saya nak jumpa bos juga. Nak interview"
"Nak mohon jawatan arkitek ke? Eh tak payahlah interview time dia moody tak pasal-pasal you ditolak peermohonan. Datang esok ajalah"
"Argh! Peduli apa. Saya nak juga! Assalamualaikum"
Aira bersikap degil terus mencari bilik bos itu dengan sendiri. Akhirnya,jumpa juga.
"TOKK!TOKK! assalamualaikum"
"Waalaikumussalam, masuk"
Aira masuk dengan berpakaian seperti itu.
"Aik, cik cari siapa? Cari apa. Tetiba datang. Dari mana entah. Saya tak ada mood nak layan dengan orang yang tidak dikenali"
"Assalamualaikum,encik saya datang nak minta kerja. Jawatan arkitek itu kosong tak lagi?"
"Hahahahahahahahahahakahkahkahkahahhh!"Az ketawa sakan bagaikan orang gila.
"Hoi! Kenapa ketawa gila ke?"
"Awak nak interview dengan berpakaian macam ini. Macam orang pergi sawah padi tahu tak? Hahahahahahahahaha"
"Hoi! Mulut jaga sikit"
"Inilah kali pertama saya jumpa orang interview pakai t-shirt dengan tracksuit. Tudung selekeh! Hahahahahahaha. Salah tempat ke adik?"
"Ishh! Ini pakaian rasmi lah! Bagi saya ini lah pakaian yang saya selesa tahu tak!"
"Hahahahahahahaha! Whatever!" Az mengayakan simbol whatever
"Diterima atau tidak. Saya ini payah nak dapat kerja. Asyik direject sahaja.
"Memanglah kena reject. Dengan pakaian macam ini nak interview. Kalau awak pergi seratus syarikat pun awak direject."
"So? Saya direject lah ini"
"Tunjukkan satu persatu dokumen awak" Az mengarah Aira
Aira menghulurkan fail warna coklat itu kepada Aidil Fazran.
"Oh,kelayakan tinggi. Master of Architecture universtity Oxford"
"So? Saya layak?" Aira masih tertanya-tanya.
"Confirm !Tak layak! Hahahahahaha!"
"Hey,encik ni gila ke? Dah makan ubat ke belum? Asyik ketawa jer. Wayar tu betul ke tak connection dia"
"Hahahahahahaha. Siapa tak ketawa tengok awak interview dengan berpakaian nak pergi sawah ni.Hahahahahahahaha. Anda direject. Pakaian macam awak ini tak dalam prosedur syarikat kami. So kalau nak minta kerja,ubahlah sikit pakaian awak itu. Kelakar tahu tak! Tengok boleh pula pakai selipar jepun. Simple betul.Hahahaha. Cubalah pakai baju kurung ke? Skirt labuh ke? Ini tracksuit? Hahahahahkahakhakha!"
Panas juga hati si gadis comel itu. Dengar leteran dan ejekan si bos tak guna itu cukup membuatkan si Aira hendak menampar sahaja mulut yang celopar itu.
"Dahlah! Saya tak nak kerja sini. Dan saya tak kan pergi dan berkerja dengan encik bos gila macam awak"
Aira berlalu pergi dengan perasaan marah.
Aidil Fazran sambung ketawa lagi.
"HAHAHAHAHAHAHAHKAHAKHAHAHA!'

Cintaku Hanya Utk Si Gadis PelikWhere stories live. Discover now