~Hoofdstuk 1~

12 1 4
                                    

Vrijdag 15/05/2016
Lieve dagboek: vandaag is het de laatste dag in mijn oud huis. Vaarwel Assebroek welkom berenhut. Ik heb nog nooit van die stad gehoord. Maar blijkbaar is het daar zeer mooi. Het huis zelf heb ik nog nooit gezien maar mijn ouders wel. In mijn hele kamer ligt alleen nog een matras en allemaal dozen. Maar het is nu al 02:10 en ik zou beter gaan slapen. Tot morgen...

Ik ging gaan slapen. Ik werd wakker om 9:10 en het licht scheen recht in mijn gezicht. Ik was  direct klaarwakker. Ik stond recht en nam een doos en ging naar beneden. Helaas moet het ontbijt ook op dozen. Ik nam een boterkoek uit de zak dat mam had meegenomen van de bakker. Hmm chocoladekoek. Na het ontbijt dook ik in mijn kleren. En toen begon ik te zoeken naar mijn moeder. "Mam!" Ik ging naar buiten en ik zag een verhuiswagen. Het was mijn vaders verhuiswagen. Ik liep naar buiten en vroeg of ik kon helpen. Mam zei dat ik al mijn dozen in de verhuiswagen moest steken. Na al het werk was ik uitgeput. "Lena! Kom naar beneden we gaan weg naar het nieuw huis!" Ik pakte mijn tas en stopte mijn dagboek erin. Ik liep naar beneden en kroop in de auto. Op naar een nieuwe start! We kwamen bij het nieuwe huis. Nummer 22. Ons vorige nummer was 23. Ik liep naar mijn kamer. Het was de allergrootste. De verhuiswagen was al toegekomen en onze spullen waren uitgeladen. Mijn matras lag daar al. Het was 21u45 ik was doodop. Ik liep de trap af nam een flesje water een doos voor mijn kamer en liep naar boven. Ik deed de doos open en mijn klokje lag er in. Ik zette het op de doos en kroop in mijn bed. Na 10 minuten dompelde ik al in.
"Bzz bzz" "bzz bzz"
Mijn wekker liep af en ik drukte op de snooz.
Ik pakte mijn dagboek uit mijn tas en begon weer te schrijven.
Zaterdag 16/05/2016
"Liefste dagboek. Vandaag start de eerste dag in mijn nieuwe wijk. Ik ben van plan om mijn fiets te nemen en wat rond te fietsen. Ik hoop dat ik wat leuke mensen tegenkom of mensen van mijn nieuwe school. Maandag is mijn eerste dag op school. Ik vind het spannend. Maar ook wel eng. Bye dagboek zie je later
Xoxo

It WAS good...Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu