Bu haberi tüm Gryffindor ortak salonu duymuştu. Lily'nin elindeki tüm kitaplar yere düşmüştü. Sirius ve Peter'ın yüzünde gülümsemeye benzeyen değişik bir ifade vardı. Birkaç saniyelik şaşkınlığın ardından tüm binadan alkışlar ve ıslıklar geldi. "İşte bu Potter!" , "Yeni öğrenci başımız Potter!" diye haykırışlar geldi. Sanırım bu iş James'in düşündüğünden daha garip olacaktı. Birkaç tebrikten sonra , ortak salon durulmuştu. James'te Quiddich seçmeleri ve antrenman saatleri ile ilgili hazırladığı (!) bir yazıyı panoya asmıştı. Bugün için bir seçme hazırlamıştı. James ne zaman Lily'e baksa , bir an için göz göze geliyorlar ancak Lily hemen gözlerini kaçırıyordu. Yaklaşık 30 dakika sonra Sihir Tarihi dersi vardı. Bu yüzden eşyalarını çabucak hazırlamaya koyuldular. James çantasına birkaç tane sandviç , Her Tattan Şekerlemeler , biraz meyve suyu ve sayfaları koparılıp uçak yapmaktan ipince kalmış bir sihir tarihi kitabı. Kesinlikle bu kitaba ihtiyacı yoktu. Hatta kitabı yanına alan tek kişiydi. Sonuçta derste sıkılıyordu.
Sihir tarihi sınıfının yolunu tutmuşlardı. Sınıfa girdiklerinde , Profesörün değiştiğini gördüler. Yeni Profesör saydam , havada süzülen bir hayaletti. Uyuyor gibi görünüyordu. Çapulcular birbirlerine garipçe baktılar ve boş sıralara oturdular. En arkadaki iki sırada James ve Sirius , onların önünde Remus ve Peter vardı. Sınıf dolunca Profesör olduğu yerde titredi ve gözlerini açtı. "Merhaba çocuklar. Ben Cuthbert Binns. Yeni sihir tarihi öğretmeniniz." dedi. Sirius ayağa kalktı. "Ama siz bir hayaletsiniz Profesör." dedi ve oturdu. Ve tabi ki ortalık karışmıştı. Ravenclaw'lar bile bu durumu tartışıyorlardı. Profesör Binns , sakince "Sessiz olun." dedi. Sınıf kendine gelmeyince de "Sessizlik!" diye bağırdı. Sınıf yavaş yavaş sustu. Daha sonra arkasını döndü ve devam etti. "Sayfa 304'ü açın." dedi. James kitabı çıkarsa da açmadı. Kitabın üstüne yattı. Profesör herkesin açtığından emin olduktan sonra (!) kendi de açtı ve dersi anlatmaya başladı. Şu ana kadarki en sıkıcı dersti. James kafasını hafifçe kaldırdığında , Ravenclaw'ların bile uyuduğunu görmüştü. Hatta Evans , başka bir dersin ödevi ile ilgileniyordu. Sirius ise yavaş yavaş horlamaya başlamıştı. James asasını çıkardı ve sessizce fısıldadı "Petrificus Totalus" ve Sirius kaskatı kesildi. En azından artık sesi çıkmıyordu. Peter resim çiziyordu. Remus ise dersi dinliyormuş gibi yapıyor , gözü açık uyuyordu. Profesör Binns soru da sormuyordu. Sadece dersi anlatıyordu. Ve bundan da sanki hiç keyif almıyormuş gibiydi. Sesi bezmiş , yorgun geliyordu.
Yıllar geçen bir süre sonra , Remus'un dürtmesiyle uyanmıştı James. "Hadi Çatalak. Uyan artık." dedi. Kendisi de gayet uykulu gibiydi. Sınıf neredeyse boştu. Birkaç kişi vardı sadece. Onu da gözleriyle seçemedi. Remus'un omuzlarında , ortak salona gidiyordu. Ve birden aklına gelmişti. Bu gece dolunay olacaktı. Doğruldu. "AYLAKBU GECE..." diye lafa başlayınca Remus hemen ağzını kapattı. Ardından Remus oynadı. "Evet. Yeni bir paket patlamalı piştim var seni aptal." dedi ve gülerek yatakhaneye doğru çıktılar. James ilan panosundaki yazının üstüne "Üç gün sonraya ertelendi." yazdı. Bu gece Remus'un Dolunay gecesiydi.
Evet. Her şey planlandığı gibi. Herkes uyumuştu ve vakti gelmişti. Hatta bugün Evans bile ortak salonda değildi. Gizlice , pelerinin altından dışarı çıktılar. Şamarcı Söğüt'ün karşısına geldiler. Peter bir fareye dönüştü ve yumruya dokunup tünelden atladı. O an karşılarına Snape çıktı. "Buradan geçemezsiniz. Sonunda sizi ele verebileceğim! Bak, Lily! Sana dedim. Onlar normal değil". Ardından arkalarından Lily çıktı. "Severus burada olmamalıyız..." dedi çekingen bir biçimde. Şamarcı Söğüt tekrar hareket etmeye başlıyordu. Sirius geriden gülüyordu. James, "Çekil yolumuzdan Sümsükus!" dedi ve onu itmeye çalıştı ancak Snape daha da geriye gitti. "Buradan geçemeyeceksini-" derken Şamarcı Söğüt tekrar hareket etmeye başladı. Remus da yavaş yavaş hareketleniyordu. Ay neredeyse tamamen görünecekti. James Çatalboynuzlu bir Geyiğe dönüştü ve boynuzlarıyla Söğüt'ün dallarını Boynuzlarıyla uzak tuttu. Peter tünelden tekrar çıktı ve tekrar yumruya dokundu. James tekrar insan olup Snape'i itti ancak çok geç kalmıştı. Sirius'u iten Remus kurda dönüşmüş ve Lily'e atlamak üzereydi. Tam atlarken James atladı ve boynuzlarıyla Remus'u yere yapıştırdı. Yavaşça geçite sürüklüyordu. Dolunay bu bulutlu havada tekrar kapandı. Bir daha çıkana kadar , Remus kısa süreliğine tekrar insan oldu ve hemen geçide atladı. Ardından Sirius ve Peter geçide daldı. James, Lily'i yerden kaldırdı. Snape tam geçide girerken "Sersemlet!" diye bağırdı ve Snape sersemledi. James Lily'e gülümsedi. "Üzgünüm Evans. Bir dahakine." dedi ve yüzünü sevdikten sonra geçide atladı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
The Marauders / Çapulcular
FanfictionMösyöler Aylak , Kılkuyruk , Patiayak ve Çatalak , Hogwarts yaşantılarını sunar!