Mitt bästa år i skolan. Årskurs 7. Första året på högstadiet. Där jag träffade honom. Min stora kärlek.
De två första dagarna på skolan var bara för att vi skulle får lära känna våra lärare. Sen första måndagen så såg jag honom.
Jag skulle ha engelska och gick in och satte mig i datasalen brevid min kompis Memma. Vi satt och pratade medan vi väntade på att vår första riktiga lektion på högstadiet skulle börja. En lärare sitter längst fram i klassrummet bakom katedern medan jag och Memma sitter längst bak i ett hörn."Hej, Mimmi Kjeller heter jag och kommer att vara er engelska lärare här i år" säger läraren bakom katedern.
Då kommer det in en yngre man i klass rummet och lutar sig mot ett bord längst fram i klassrummet vid fönstret.
"Och hej, jag heter Oscar Svensskog och kommer att hjälpa Mimmi under engelska lektionerna."
Jag tittar fundersamt på Oscar. Det är något med honom, jag kämner det på mig. Jag, jag tror jag är rädd för honom. Han ser faktiskt lite läskig ut. Nej Emmi! Skärp dig. Vad skulle han göra, han jobbar ju bara här. Det kan inte bara va så svårt att undvika honom. Men något är det med honom som är annorlunda.
Vi börjar engelska lektionen med att få en varsin skriv bok och skriver något på engelska, men jag kan inte sluta titta på honom. Vad är det med mig. Jag har aldrig varit såhär förut. Vad händer?
När klockan är 10.00 så slutar lektionen med engelskan. Jag och Memma skyndar oss ut till dom andra i vår klass som gick med oss på NoM. Jag och Memma går på egna engelska lektioner för vi är inte så bra på engelska. Vi går med mappen till våra skåp och väntar på de andra.På lunschen ser jag honom och berättar för de andra att jag tycker det är något skumt med honom. De rycker på axlarna och vi går in i matsalen för att äta.
YOU ARE READING
Kär i en elevassistent!!!
Short StoryJag heter Emmi och går på Krinskolan i RiverGoal och är kär i en elevassistent på skolan som är 7 år äldre. Trodde aldrig jag skulle bli så kär. Han är fantastisk. Jag älskar honom verkligen.