Jag ligger just nu ute i solen och tänker på en kul grej jag gjort. Jag hade så sjukt kul. Att något så litet kan göra en person glad.
Jag och Issa gick runt i korridoren fram och tillbak, då såg vi Oscar sitta utanför matsalen med en pärm. Självklart gick vi fram till honom och började prata. Jag gick in på youtube på min mobil och satte på lite bakgrund musik när det blev lite tyst on stund. Vi lyssnade på en låt (Jakob Karlberg - Fan Va Bra) innan Issa satte på en annan låt som vi visste att Oscar gillar. Hon satte på några fler låtar och efter ett tag då frågade Oscar om han fick sätta på en låt. Jag gav honom mobilen och han sökte på en låt vi lyssnade på. Vi hade hört den förut. (Jag minns inte vilka låtar vi lyssnade på mer än Jakob Karlbergs låt) När vi hade lyssnat klart på låte ich sökt på en ny så frågade Oscar om vi visste hur vi kunde få ljudet högre. Vi sa nej (så korkade som vi va) och han lärde oss. (Han hålde bara handen kupad så det blir som en högtalare, inte så svårt.) Vi fortsatte att lyssna på musik.
När han ställde sig upp och var påväg in mot lärarrummet så sa jag högt.
"Faan, jag har lektion nu."
Igentligen så visste jag att jag börjat för 10 min men ville inte gå ifrån för jag hade så kul. Jag halv sprang tills jag såg Lenny som var påväg för att hämta mig till lektionen.
"Vart har du vart? Dom andra har redan börjat." berättade han.
"Haft kul." svarade jag och smög in i klassrummet.
ESTÁS LEYENDO
Kär i en elevassistent!!!
Historia CortaJag heter Emmi och går på Krinskolan i RiverGoal och är kär i en elevassistent på skolan som är 7 år äldre. Trodde aldrig jag skulle bli så kär. Han är fantastisk. Jag älskar honom verkligen.