(prvú recenziu som sľúbil dotyčnej ešte dnes večer, ostatné sú zaradené v poradí, ako mi prišli vaše žiadosti)
Príbeh Something has changed (SK) od veronika234
1. Obálka a nadpis – tú si samozrejme každý všimne ako prvú, preto musí byť (chvíľku som uvažoval, aké slovo mám použiť) prijateľná pre väčšinu.Myslím, že neexistuje obrázok, ktorý by sa tu páčil každému,preto som napísal, že pre väčšinu. Tvoj obrázok je k danému obsahu celkom výstižný, jednoduchý, ale pekný. Zvlášť aj farby. Rovnako vhodná je aj farba nadpisu + meno autorky. Obálku teda hodnotím na plný počet, aký som pre obálky stanovil vo svojom hodnotení. (10/10b)
2. Úvod a popis –trafila si po hlavičke, keď si tam hneď na začiatok dala citát s príbehu. To sa mi páči. Doplnok v podobe 7 viet o čom sa bude točiť...fajn. (5/5b)
3. Názvy kapitol –keďže si jednotlivé kapitoly označila ako kapitoly xy, nemám tu čo extra hodnotiť, znovu si so mnou ,,vybabrala". (5/5b)
4. Obrázky alebo videá – myslím, že ku každému jednému príbehy, resp. ku každej kapitole sa dá nájsť pekný obrázok. Akokoľvek je text dobre napísaný, obrázok nič nepokazí, len dodá šmrnc a možno aj vierohodnosť, ak sa jedná napr. o príbeh z vlastnej skúsenosti.Ty si to spravila tak trochu na striedačku, raz obrázok je raz nie.Preto pol boda strhávam za to a pol boda za obrázky – hlavne za ten stĺpčekový. (4/5b)
5. Prehľadnosť textu –odseky sú dobre spravené, ľahko sa to číta. Dĺžka kapitol je tiež tak akurát si myslím. (3/3b)
6. Vety a slová – čítal som množstvo náhodne nájdených príbehov tu na wattpade a človeku niekedy vstávajú vlasy dupkom z vyjadrovania. Tvoje vety a slová sú také rozprávačské, vedel by som si to predstaviť aj ako audio. Nenašiel som tam žiadne extra slovo, ktoré by sa tam vyslovene nehodilo, lebo aj na to treba prizerať (to sa však viac a vážnejšie týka historických príbehov). Vety máš skôr krátke,hodia sa však k danej tematike. Vždy očakávam aj nejaké tie experimenty so slovami, prípadne aj vetami a spojeniami. Celkom tam pasujú aj tie občasné anglické výrazy – cute, crazy a pod.Hoci ja to rád nemám. Slovenčina má nevyčerpateľné množstvo krásnych slov, ktorými sa dá vyjadriť snáď všetko (ak niekto neverí, rád ho pošlem k hrobu Hviezdoslava, aby si to s ním ráčil vydiskutovať, prípadne ho odkážem na jeho literárne skvosty). (4/5b)
7. Obsah – ten hodnotím spolu s obálkou a nadpisom najviac. Nakoľko však tvoj príbeh je ešte len kdesi na začiatku, nemôžem ho hodnotiť celkovo, ale je tam viditeľné napredovanie, vedie to niekam a ,,schyľuje" sa k niečomu. Romantično nechýba, gýčové to (aspoň zatiaľ)nie je. (6/7b)
8. Gramatika – tá má u teba kráľovské miesto. Hrúbky som nenašiel žiadne, čo je podstatné (sem-tam len zle dané čiarky). Ak nie sú hrúbky, tak potom je vysoko pravdepodobné, že sa v texte nenachádzajú chyby,,menšieho razenia". A ak áno, tak len z nepozornosti, nie z neznalosti. V takom prípade je to plne odpustiteľné. (3/3b)
9. Celkový dojem –nakoľko sa snažím hodnotiť vo všetkých bodoch čo najkomplexnejšie a s prihliadnutím na ďalšiu aktivitu autora (na jednom príbehu zo 4 máš dokonca 6.8K), budem zhovievavý. Tvoj príbeh sa mi páči, som zvedavý na ďalšie časti. (4/5b)
10. Bonus za peknú vetu – (tento bonusák som zakomponoval do môjho hodnotenia jednak z toho dôvodu, že ma tešia pekné vety a jednak z toho, že rád týmto bodom pomôžem niekomu, kto je na tom horšie s príbehom, t. j., že mu ,,vychádza" málo bodov). Tebe ho však dávam z dôvodu peknej, hoci jednoduchej vety. Páčila sa mi táto: ,,Smola kamarát, osobná zóna" (1/1b)
Milá Veronika ! Tvoj príbeh dosiahol v mojom merítku 45 bodov (plný počet je 49).
CELKOVÉ HODNOTENIE : 91,83 %
आप पढ़ रहे हैं
Recenzie pre VÁS
बेतरतीबMáte príbeh, úvahu, jednodielovku ? Chceli by ste si ju dať ohodnotiť a porovnať s ostatnými ? Rád tu uverejním vašu tvorbu formou recenzie. Cover by @sonakundrikova