7. Závodníčka

132 13 3
                                    

Príbeh Závodníčka od -dancee-


1. Obálka a nadpis - obálka ma hneď zaujala a priznám sa, že hoci nečítam teen romance, klikol by som na ňu a prečítal si aspoň úvod (a možno by ma zaujala, že by som pokračoval v čítaní). Si ozaj šikovná v tomto a cover by som si od teba veru objednal rád. Páči sa mi aj štýl nadpisu, rovnako aj meno autorky je viditeľné a celkom vkusné. Závodníčka. Konečne čítam aj nejaké slovenské nadpisy, neviem prečo toľkí si dávajú anglické nadpisy a potom do úvodu napíšu po slovensky (nezvyšujú si tým ani čitateľnosť, keďže tá sa počíta až od prvej kapitoly...ale to som už odskočil). Čiže to ma potešilo. A je to aj výstižné pre tvoj príbeh. (10/10b)


2. Úvod a popis - druhá veta v popise ma tak trochu zdvihla do výšin poetickosti, ale piate slovo v nej ma neúprosne zhodilo späť ! ,,preťekárskych" Pozor na takéto (zbytočné) gramatické chyby hneď v popise. Ale inak popis zaujal a pustil by som sa do prvej kapitoly minimálne. Originalitu si veľmi vážim. (4/5b)


3. Názvy kapitol - tak teraz ma ten nadpis teší ešte viac, keď vidím názvy kapitol. Nemám nič proti ale, za čo by som strhol body. (5/5b)


4. Obrázky alebo videá - žiadne, nemám čo hodnotiť. Vidíte, tým nič nepokazíte ! :D Prehodnotím počet bodov za to ale aj u ostatných do budúcna, budú stačiť aj 3b ako plný počet za obrázky a videá. (5/5b)


5. Prehľadnosť textu - neviem, aké to bude dlhé, ale takéto kapitoly (aspoň mne) vyhovujú pri čítaní. Všimol som si, že aj ty používaš miesto dolných úvodzoviek dve čiarky :D (Ja tiež. Dolné neviem kde sú, ak viete, napíšte do komentu). Čitateľnosť je ale dobrá. (3/3b)


6. Vety a slová - zrejme čítaš knihy aj v českom jazyku, inak si viem len ťažko vysvetliť slovo ,,spatrili" ! A ak to bolo z dôvodu, že si si nevedela spomenúť na slovenský ekvivalent toho slova, mala si radšej zmeniť vetu. Alebo prelistovať synonymický slovník. Je to dosť veľká chyba, ak to bolo úmyselne. Čo sa týka viet samotných, sú napísané akoby bez lepšieho premyslenia...stále opisy, čo si robila a to čitateľa rozhodne nemá prečo veľmi zaujímať. A ak to tam muselo byť, dalo by sa to opísať krajšie pomocou spájania týchto viet. (obliekla som sa, okolo pásu si obmotala, na nohy si obula, cez plecia som si prehodila...)  (3/5b) 


7. Obsah - nemôžem ho zatiaľ hodnotiť, keď sú len dve kapitoly. Ale začína to sľubne. (7/7b)


8. Gramatika - tu sa ukáže príbeh v horšom svetle. Príbeh s pár gramatickými chybami sa dá prijať. Ale v tvojom sú veľké hrúbky a dosť veľa. Veľmi často opakovaná chyba je tam čiarka pred ,,a". Čiarka pred samohláskou ,,a" sa píše len vtedy, keď sú vo vete aspoň dve ,,áčka". V tom prípade sa píše pred tým druhým. Čo je to ,,šatien" ? (Alebo ,,krz" ? Alebo ,,ktokmi" ? Alebo ,,uchcetol sa" ? Alebo ,,prsiacj" ?) Správne vo vete má byť (do koho/do čoho) do ,,šatní". Ak máš na mysli ,,tím", teda družstvo mužov alebo žien, vtedy sa píše mäkké i. Znovu je tu neznámy výraz pre slovenčinu ,,zpatrila". Ypsilony chýbajú napr. v slovách obvikle, prikívla, malí, upriamení, vydláždení, kamenní, ozívali, samích, vysmiatích...Gramatiku sa netreba učiť, treba viac čítať a všímať si aj slová. (0/3b)


9. Celkový dojem - ako pri obsahu, aj tu musím konštatovať, že sa necítim vysloviť (napísať) niečo definitívne, pretože príbeh je ešte len na samom začiatku (teda predpokladám). Obsah je zatiaľ fajn, ale tá gramatika by ma určite pri čítaní otravovala a nečítalo by sa mi to príjemne (nielen mne, ale aj ostatným). (3/5b)


10. Bonus za peknú vetu - tá posledná ,,V tej chvíli mnou prešiel elektrický prúd." (1/1b)


Tvoj príbeh dosiahol 41b (plný počet je 49b)


CELKOVÉ HODNOTENIE : 83, 67%

Recenzie pre VÁSWhere stories live. Discover now