CYBH ; 1

650 42 1
                                    

Baekhyun berlari sepantas yang mungkin ke tandas. Selepas selesai business, dia pon keluar untuk membasuh tangan dengan perasaan lega.

"Wahh..lama aku tahan. Dari mula kelas sampai rehat. " bebel baekhyun sambil membasuh tangannya.

Baru sahaja hendak keluar dari tandas, dia ternampak susuk tubuh yang dia tidak ingin untuk berjumpa  berdiri dihadapannya.

Lelaki tinggi berambut merah itu mendekati baekhyun.

"Baek-"

Baekhyun tidak langsung pedulikan lelaki itu dan berjalan keluar dari tandas.

"Serve you right.." rungut baekhyun.

DI DALAM KELAS

"Asal aku boleh jumpa dia? Dalam banyak-banyak tempat kat sekolah ni, tandas jugak dia pilih..apahal!" Bebel baekhyun lalu duduk dikerusinya.

"Hey! What wrong with you??" Tanya chen yang dari tadi pelik dengan perlakuan baekhyun.

"That..tomato guy, ofcourse!"

"Siapa? Chanyeol?"

"Siapa lagi yang berani buat rambut merah kat sekolah ni?!"

"Ok ok...slow down.. apa yang dia buat??"

"Dia masuk tandas sama waktu dengan aku..."

"Hahahaha...." chen gelak.

"Asal ketawa?!"

"Lawak lah...pelik betul kau ni. Kau kan satu sekolah dengan dia. Memang lah akan terserempak.."

"dia Boleh je masuk tandas lain..."

"Macam lah dia tahu kau ada kat dalam tu..."

Baekhyun pon diam. Dia hanya menyampah dengan chen. Dari tadi asyik mencari salahnya sahaja.

"Kau benci dia sangat ke??" Tanya chen apabila perasaan yang kawannya diam.

"Of course lah!!" Jawab Baekhyun.

"Kenapa eh??"

"Sebab chanyeol tu-"

Kata-kata Baekhyun terputus apabila ada pengumuman dia speaker sekolah.

"PELAJAR BERNAMA BYUN BAEK HYUN DIMINTA MASUK KE PEJABAT PENGETUA SEKARANG"

Baekhyun berasa terkejut apabila mendengar namanya.

"Kau ada buat salah ke, baekhyun?" Tanya chen.

"Aku tak tahu. Aku pergi dulu eh..."

Baekhyun pon bergerak ke pejabat dengan fikiran bercelaru.

Aku ade buat salah ke??

Tokk Tokk

"Masuk!" Suara dari dalam kedengaran.

Baekhyun masuk dan nampak susuk tubuh yang sebentar tadi dia telah jumpa.

That devil again.

"Baekhyun silakan duduk di sebelah chanyeol.." kata pengetua Song.

Baekhyun duduk lalu menarik kerusinya jauh sedikit dari chanyeol.

Pengetua hanya menggeleng kepalanya. Dia seakan tahu kisah silam Baekhyun dan chanyeol.

"Pengetua nak apa jumpa saya?" Tanya baekhyun.

"Kami." Chanyeol membetulkan baekhyun dan menjelingnya juga.

"Uh yae..whatever.. " baekhyun balas dengan malas.

"Saya nak kamu berdua menyertai suatu program camping.." jelas pengetua song.

"Camping?? " soal chanyeol pula.

"Friendship camp. Camp ni adalah untuk membantu pelajar-pelajar lebih berkenalan dengan rakannya.."

"Tapi saya dengan chanyeol bukannya kawan pon." Kata baekhyun dengan nada agak tinggi.

"I know. But, you guys are the best student to choose in this school. Lagi satu, ni first time sekolah kita hantar pelajar untuk masuk camp ni..." terang pengetua song.

"Ugh...baiklah..."  kata baekhyun.

"So, kamu berdua setuju tak??" Tanya pengetua Song.

"Setuju." Mereka jawab serentak.

Baekhyun memberi jelingan maut kepada chanyeol manakala chanyeol memberikan pandangan sedih pada baekhyun.

"Okay, camping nya esok. Saya harap kamu dapat maklumkamnya kepada ibu bapa kamu...kamu berdua boleh beredar.."

Baekhyun terus keluar apabila mendengar percakapan pengetua Song sebentar tadi.

"I hope everything goes well there, chanyeol..." kata pengetua Song sebelum chanyeol keluar.

"I hope so too.."

*****
TO BE CONTINUED

[C] FRIENDSHIP CAMP Where stories live. Discover now