"Okay. Bagus." Puji bogum kepada chanbaek.
Bogum hanya berdiri di tempat berdekatan mereka.
"Okay. Sekarang cakap perkara yang kamu benci terhadap kawan kamu." Jelas bogum.
"I hate you, park chanyeol." Kata Baekhyun.
Walaupun Baekhyun mengatakan benci terhadap chanyeol, tapi chanyeol tetap berasa lega kerana sudah lama Baekhyun tidak menyebut namanya.
"I hate you too, byun baek hyun." Balas chanyeol.
"I hate when teachers always praise you. I hate when all student in school always respect you. I hate all about you."
"I hate you when you avoid me. I hate you when you don't talk to me and glared too. So mean.."
Baekhyun hanya menjeling chanyeol. Chanyeol dengan bangga menunjukkan senyuman giginya kepada baekhyun.
Baekhyun balasnya dengan menjelir lidah.
"Now. Ambil kertas di hadapan dan tulis keburukan yang kawan kamu telah katakan." Arah bogum.
Mereka mengambil sehelai kertas tersebut. Chanyeol sudah pon menulis keburukan yang Baekhyun katakan manakala Baekhyun masih lagi terpinga-pinga.
"Nah!" Baekhyun memberi chanyeol kertas itu.
"Huh?"
"Aku tak faham apa yang kau cakap tadi. Kau tuliskan lah!" Arah Baekhyun.
Chanyeol mengambil kertas itu dan menulis sesuatu. Selepas selesai, dia memberinya kepada chanyeol.
"Apa yang kau tulis ni?" Tanya Baekhyun seperti marah.
"Baca je lah..."
"1) susah untuk memaafkan.
2) gedik dan annoying
3) banyak cakap.Apa ni?? Ni bukan keburukan.." marah Baekhyun.
"Betul lah ni. Kau tu memang susah untuk memaafkan orang. Gedik dan annoying. Banyak cakap.." balas chanyeol.
"Urghhh...."
Bogum naik ke atas pentas lalu berkata....
"Ok. Semua orang dah tulis kan. Benda yang anda tulis itu akan kamu hilangkan nya apabila camping ini tamat. Kamu kena buat kawan kamu itu tidak langsung membencikan kamu.
Jika kamu gagal membuat begitu, sia-sialah kamu datang kesini.."
Semua orang disitu hanya mengangguk kan kepala.
"Kamu semua boleh bersurai.."
semua orang pergi ke haluan masing-masing. Chanyeol bergerak pulang ke bilik manakala baekhyun pergi bersiar-siar di sekitar situ.
"Ugh! I hate being in this camp." Bebel baekhyun sambil berjalan mendekati pantai.
"Yahh!!!" Jerit seseorang.
"Please...slow down your voice, tao-ya.." kata seseorang yang berada disebelahnya.
"I hate you! I don't even know why I'm being in this camp! How dump am i. "
"But-"
"Go away from me Kris!! I don't want to see you again. " orang itu terus berlari ke suatu tempat.
Baekhyun mendekati lelaki yang bernama 'kris'.
"Hey, what's wrong?" Tanya Baekhyun.
"Ahh...kau nampak tak lelaki yang tengah lari tu?"
Baekhyun mengangguk.
"He's my friend. Well, used to be friend. One day, he just mad at me. I don't even know why..
But then, his classmate told me that he saw me dating with his girlfriend. " jelas kris.
"What!? Kau betul-betul ke date dengan girlfriend dia?"
"No! He's just misunderstood. His girlfriend is my cousin. I was just talking to her about her family. That all..."
"Ouh..so, dia salah faham. You should talk to him though." Baekhyun memberi cadangan .
"Aku dah cuba. Tapi, setiap Kali aku nak cakap..dia mesti lari. Macam tadi..." kris mengeluh.
Baekhyun berasa kesian kepada kris. Dia menepuk bahu kris secara perlahan-lahan lalu berkata...
"Hang in there, bro. I'm sure something will come by. One day..."
Dengan itu, kris beredar untuk mencari tao. Tinggallah Baekhyun disitu sambil merenung kearah lautan.
Am i....in the same... situation as tao??
*****
TO BE CONTINUED
YOU ARE READING
[C] FRIENDSHIP CAMP
Fiksi PenggemarCHANYEOL.. BAEKHYUN CHANBAEK. will they be friend again after attend this camp? NOTE: Not a boy X boy story.