خلود صحيت فتحت فونها شافت 3رسايل من رقم مامتها
"بنتي الغاليه.. لازم تيجي مصر حالا ابوكي عمل حادث وهو في المستشفي ارجوكي بنتي انا نش قادره استحمل"
"بنتي ارجوكي تعالي بسرعه"
"مات"
يا رب ماما بتهزر لا مش قادره.. انهارت عياط.. استجمعت قواها وكتبت رساله لصحابها وباستهم وهما نايمين وجريت علي المطار.
في المطار..
المكالمه.. ردي يا ماما ردي
"الو ماما انتي بتضحكي عليه صح ماما هزارك تقيل اوي"
"الو مستشفي باركر للعلاج السيده الفضيله يؤسفني ان اقول ان حالتها صعبه وهي في العنايه المشدده مع دعواتي بالشفاء"
خلود :نعم اه مش قادره ما. ما ما بابا اه يا رب مش قادره يا رب يكونوا بيهزروا يا رب اسراء مريم هاري فينكوا.
_وفي الوقت اللي كانت خلود فيه بتعيط ونش قادره كانت مريم واسراء بيقراو في الرساله
عند البنات لندن الظهر..
*ايس ومريم حبيباتي انا اسفه جدا في الوقت اللي بتقراو فيه الرساله دي هكون في مصر بابا مات وماما نش قادره تستحمل. حبيباتي ممكن مرجعش وممكن اه بس مش دلوقتي خلي بالكوا من نفسكوا كويس هبقي ازوركم ايس خلي بالك من زين ومريم ليام بيحبك اوي وكان زعلان في الفرح بتمني انكوا ترجعوا.. لو سمحتووا ممكن طلب صغنون قولوا لهاري اني بحبه موووت اوي خالص مالص وكمان خليه يعيش حياتي.. انا اسفه هاري..قولوا لزين انوا زي اخويا وانا بحبوا موت ولو زعل ايس هموتوا وليام ابعد عن صوفيا لان انا مش بحبها نايل حبيبي واخويا خلي بالك من ياسمينه وسيبلي شويه اكل لحسن اطفحهولك.. ياسمين بحبك يا صديقتي. لوي وتقي بحبكوا ويارب اشوف عيالكوا يا رب.. واخيرا اعتذرولي من المدير الاهبل اوي بتاع الشغل.. مع اطيب التمنيات بالزواج للمعنسين خلود بااااااي "
كانت مريم وايس مع البويز بيوروهم الرساله وايس ومريم مش مبطلين عياط
هاري :اعيش حياتي.. هي اتهبلت
هاري راح سايبهم ومشي
وزين وليام ونايل بيدمعوا(في مصر في المستشفي)
خلود :ماما قومي يا ماما بالسلامه ماما متبعديش عني زي م بابا بعد
ام خلود :انا اسفه يا ي يا بن تي كتبتلك ال ال مي يرااث باسمك خلي بالك من نفسك بحبك
وفي اللحظه دي سابت ايديها اتاخدت حته من قلبها.. قررت انها هترفع راس ابوها وامها وتدخل طب زي ما هما عايزين.. وكمان هتنسي هاري.. في اللحظه دي كان قبرهم دلوقتي مليان بالورد والدموع. وفي اللحظه دي كمان هاري كان منهار عالاخر. وايس ومريم مش بيخرجوا من اوضهم وليام بيحاول يكلم مريم بس هي مش راضيه زين قاعد قدام اوضه ايس ونايل عند ياسمين زعلانين خالص وفي اللحظه دي لوي وتقي سابوا اللي في ايديهم وكانوا عايزين يجو لولا ان ايس منعتهم واللحظه دي المدير كان زعلان عشان اللي سابت الشغل كان بيعتبرها بنته..
بعد سنتين...
خلود دخلت طب زي ما وعدت ابوها وامها ايس ومريم هندسه
مصر بعد العصر..
خلود :شكرا شكرا اوي متحمسه اوي هروح لندن بعد اسبوع هكمل تعليمي هشوف ايس ومريم ولوي وتقي وياسمين ونايل وزين وليام و و و احم هاري
لوسي :مبرووك يا حببتي قوليلي مين هاري بقي محكتليش خالص عنه
لوس صاحبه خلود في الجامعه
خلود :احكيلك ايه ولا ايه لو اتكلمت مش هسكت. بس باختصار حبيبي ولسه حبيبي بس انا مش عايزاه يتعلق بيا قولتله يعيش حياته.. سنتين يا لوس سنتين غيرت شرحتي سنتين مكلمتش ولا حد منهم سنتين يا لوس نش قادره استوعب اللي حصل اكنه امبارح
لوس:كل حاجه هتبقي تمام دلوقتي هنخرج من الجامعه نروح المطعم ناكل هركب عربيتك
اه عربيتها خلود باباها عنده مستشفي كبيره وكان عايزها تبقي زيه وهي بتحب المجال ده ومامتها كانت فاتحه شركه صغيره لمستحضرات التجميل.. ليل ونهار شغاله باعت الشركه والمستشفي حولتها للتبرع للاطفال والكبار الاغنياء واافقراء.. اشترت عربيه وحطت فلوسها في البنك مش عايزه تبيع الفيلا عشان الذكريات بس هتبيعه قبل متسافر مع ان خلود غنيه بس نش بتحب تتظاهر لحد وتتكبر. شخصيتها من بعد اللي حصل بقت ميه علي ميه بقت اقوي من الاول حصلها اكتئاب وبعد كده قررت تعديه.. خلود..
لندن المغرب
مريم :ليمووو اعملي اكل
ليام :حاضر يا قلبي
هاري :كيندال حببتي تعالي نخرج
كيندال :اوكي يا بيبي
متنصدموش البنات باعو البيت وسكنوا عند البويز ياسمين ونايل اتجوزوا من سنه لوي وتقي جالهم توام هاري لسه بيحب خلود بس قرر ينساها رجع لكيندال بس لسه منساش خلود..
بيقولوا البعيد عن العين بعيد عن القلب لا والف لا. لو كان كده مكانش لسه بيحبها وهي بتحبه بالعكس ده بيزيد حبه للشخص.. ليام حاول كتير مع مريم فضلوا متخاصمين سنه ونص كان عايز يموت راح المستشفي وعمل عمليه بسيطه بس خطيره ومن اللحظه دي مريم رحعتله.. ايس عاشت حاله اكتئاب ولسه لغايت دلوقتي علي امل ان خلود هتيجي سابت زين لفتره عشان اتصور مع بنت وهو بيبوسها واتضح انها واليها اخته. ومن سنه كل واحد من البويز راح اسبوع لعيلته ياسمين حامل بولد وهتولد قريب..
________________________________________
سلام عليكم اسفه اتاخرت زي ما قولت الروايه هتخلص عل30كده.. يا رب يعجبكوا معلش حزين شويه.. 😘
أنت تقرأ
بين الماضي والحاضر|One.D
Ficción Generalعندما ينتهي بك الحب...بالغدر.. من الطرف الاخر.. ويقابلك مره اخري.. لا يقدر ثمنك.. ثم يصيطر عليه الندم.. عندما يحاول استرجاعك.. باي طريقة.. فاعلم جيدا.. ان الحب الاول.. هو الابدي.. دائماً..❤