Başlangıca ramak kala...

60 9 1
                                    

Aynı zamanda...
Tulius, Mynate ile birlikte şehirdeki son günlerini yaşıyordu. Tanrılar istese de şu an hiç bitmese, diye geçirdi aklından.
"Güneşim, yarın yola çıkacağız biliyorsun, kuzeye gitme niyetindeyim. Ne yapacaksın?"
"Unutma Tulius, her nerede isem görevimi yapacağım. Senin yoldaşın olarak da, nişanlın olarak da, her şekilde kendime ait bir birliğim var ve onları komuta edeceğim." Diye cevap verdi zarafetli ve aynı zamanda otoriter görünen Mynate.
"Pax Nïkhas trie Menian" Büyük Söz'ü tekrar etmişti Tulius: Kılıcım ve ruhum sizindir...
"Ënroa vigelina des Dyra Pax Hruin" dedi karşılık olarak Mynate: Öyleyse kalk sevgilim, ve dünyaya beraber bakalım...
"İkimiz için" diyerek kadeh kaldırdı.
"İkimiz için"
Tulius aklından, Dünyada iki yuvan vardır: Tanrıların yanı ve evdeşinin yanı,  özdeyişini geçirdi.
Nişanlısın elini tuttu ve o anda içindeki ses, şimdi tam zamanı, yap ve bitsin, dedi. "Flera La'Thro kızı Mynate La'thro, bugün, ve şimdi, tek bir beden olmaya hazır mısın?"
"Kalplerimizin bir akmasına, çarkta birlikte görünmeye hazırım Tulius Filivius."
Asilce Mynate'in elini öptü ve kalktı. Dışarıya çıktılar, rahibi ve Kahin'i çağırttı. Az sonra oradaydılar. Aynı anda konuştular.
"Efendim, bir şey mi istemiştiniz?"
"Gelin buraya, evet tam yanıma... İkiniz, Tanrıların önünde bize şahitlik edeceksiniz."
İkilinin anlamadığı açıkça görülüyordu. Mynate arkadan konuştu.
"Tek bir beden olacağız."
Ve şimdi anlamışlardı...
Rahip, Tanrıların önünde nikahı kıydı.
"Bundan böyle bu ikisi tek bir beden, aynı kaynaktan iki ruh,  kalplerinden yapışık olsunlar"
"Tanrıların önünde, Mynate La'Thora yı sevdiğimi ilan ediyor, ruhumu ona adıyor ve onu eş olarak kabul ediyorum."
"Tanrıların önünde, Tulius Filivius'u sevdiğimi ilan ediyor, kalbimi ona açıyor ve eş olarak kabul ediyorum"
"İki insanın aşkına ve birlikteliğine şahitlik ediyorum" dedi Rumuin.
Rahip konuştu: "Öyleyse onlar birleşsinler ve Tanrıların dışında hiçbir güç onları ayıramasın. Securum Nielas.."
Artık, tek beden olan ikili, serüvene hazırdı...

Magna RomanoaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin