Bazı Küçük Tavsiyeler: 4- Yazım Yanlışları Çağımızın Vebası

143 20 5
                                    

Yine yeni yeniden merhaba!!!

Yazım yanlışları derken aslında noktalama yanlışlarına ağırlık veriyorum.

Düzgün yazıların klavyenin hatalarından değil.

Evet. Yazının kaliteli olması için yazım kurallarına dikkat etmek farz. Yazdıklarınızın değerli olması için gerekiyor. "Tmm. Knk. 1 az bekle." gibi burada çok kez gördüğüm o hatalar, yazarın ergenlik çağında olup hala ergenliği atlatamadığını ve günümüz popüler dizileri 'Pis Yedili, Kiraz Mevsimi' gibi dizileri yaşam tarzı edindiğini gösteriyor.

Ergenlik çağı küçümsenecek veya hor görülecek bir durum değil. Ben de ergen sayılırım. Ama keko tarzı hareketler yapmak, yazmak kötü.

Bir DE '-de' eki var.

O ekin burada ömrünü yediler.

Unutmayın: Bulunma hal eki olan '-de' birleşik yazılır.

'Kalemim Ayşe'de... Masayı evde unuttum.' gibi...

Bağlaç olan ayrı yazılır.

'Park da bize uzak kaldı. Ali de gelmeyecekmiş." gibi...

Size o kadar Türkçe dersi verdim. Siz de bir zahmet yorum falan atın lütfen.

Eleştiri ve kitap önerisini unutmadım. Sadece 'Bazı Küçük Tavsiyeler' bölümünü bitirdikten sonra yazacağım.

  Siz hala 'Buraya eleştimemi istediğiniz çalışmalarınızı yoruma yazın' dediğim önceki bölüme yazabilirsiniz.

Bir dahaki bölümde görüşmek üzere!

 Wattpad'de Yazar Olmak İsteyenlere Ve YazarlaraHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin