Okuduklarım Hakkında Görüşlerim

115 14 8
                                    

Sonunda o çok beklenen bölüme geldik. Size okuduklarım hakkında görüşlerimi belirtmek istiyorum.

1-Karanlığın Bebeği =>aleynabayindir

Başlarda hikaye farklı geldi. Olayların yanında edebiyat dili ile de yazımlar var. İsimleri ne kadar beğenmesem de dedim ki: En azından buradaki klişeler gibi değil.

Başta değildi. Sonralarında da pek değildi fakat baş karakterlerden çok yan karakterlerin öyküsü anlatılıyor. 'Melosa, Gazel, Koray, Aycan vb.'

Yani bu kısım birazcık okuyucuyu bıktırıyor.

Bir de yazarımızın hikayelerinde bir adaptasyon sorunu yaşıyorum. Bu Emirler Kadınları ve Vedia için de geçerli.

Yani demek istediğim şu: Diyelim ki akşam yemeği yeniliyor. O sırada iki kişinin arasındaki dialog hiç anlaşılmayan bir şekilde başka ikilinin dialoğuna geçiş yapıyor.

Sevgili aleynabayindir  en önemli dikkat etmeniz gereken konu buydu. Anlatımda atladığınız yerler çok. Onun dışında kurgular iyi. Lütfen yazarken daha detaylı yazın.

2-Bırakma Bizi =>biryazarM

Kurgusu Wattpad'deki kurgulardan farklı. Kötü çocuk, zoraki evlilik, kaynımın eltisi gibi konulardan değil. Zaten bu bölümde eleştirdiğim hiçbir kurgu öyle değil.

Gelelim hikayemize. Yazarın sürekli 'Vote verin, yorum yapın' demesi itici görünüyor. Sonuçta isteyen verir. Hikayeleri vote ve yorum amaçlı yazmamak gerekiyor.

Baştaki şiiri çok beğendim. Yazarda şiir yazma yeteneği var anlaşılan.

Ve erkek karakterin hasta olması, kötü çocu olmaması buradaki çoğu kitaba meydan okuyan cinsten.

Bir de konu biraz uzamış. Yani karakter hala hasta olamadı. Hemen olsaydı da gerçeklik payı azalırdı aslında. Bilemedim şimdi. Siz okuyun karar verin.

3-Geçmişin Kırıntıları =>MirayKorkmaz1

Başta 'Bu zoraki evlilik falan değil.' diye belirtilmiş. Fakat henüz okuyan 15-16 yaşlarında bir kızın aşkı anlatılıyor. Bence siz bu kitabı bir süre askıya alın. 12 yaşındaki bir kızın anlatımı gibi olmuş. Belki konusu farklı olabilir fakat anlatımın başka hikayelerden alındığı, daha doğrusu alınamadığı çok bariz. Bana kalırsa çalışmanızı bir süre askıya alın ve burada daha çok kitap okuyun. Bu sizin daha iyi yazmanızı sağlar.

4-Genelev Gülü =>PembeRuhluAdam

Hikaye dram ağırlıklı ve ders verici anladığım kadarıyla. Fakat bunu pek yansıtamadığını düşünüyorum. Bir de yazım yanlışları çok gözüme çarptı. Yani 'gıız, hatcee' gibi. Bunların azaltılması ve edebiyat dilinin daha çok kullanılması gerektiğini düşünüyorum.

5-Vedia=>aleynabayindir

Henüz iki bölümünü okumak nasip oldu. Bölümler kısa olduğu için kesin bir dille anlatım yapamam. Anladığım kadarıyla kurgu ve yazım güzel. Hikayenin geleceği var. Fakat tekrar belirtiyorum: Yazarımızın anlatımda sıkıntıları var. Betimlemeyi arttırabilirsiniz. Veya dialogların yanında olayları daha detaylı anlatabilirsiniz.

Eleştirdiğim kitapların kurgusu diğerlerinden farklı. Siz de bu kitapları okuyabilirsiniz. Bu arada kendi çalışmalarınızın eleştirisini istiyorsanız yorum olarak bu bölüme yazın. Hem voteliyorum da.

Esen kalın.

 Wattpad'de Yazar Olmak İsteyenlere Ve YazarlaraHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin