Ze pakten hun bikini en trokken hem aan. Ze zijn altijd enthousiast als ze gaan zwemmen. Met hun vader gaan ze dan vaak op zoek naar spullen op de bodem.
" Ik hoop dat we weer een muntstuk kunnen vinden, zo'n gouden zoals de laatste keer." Zei Floortje" Maar die had je helemaal zelf gevonden jij verdiend de eer" antwoord Lisa
Ze liepen de kamer uit pakten hun handdoek, ook pakten ze snel hun duikbrillen.
"Papa waar zijn mijn zwemvliezen" zegt Lisa tegen Klitt, hun vader.
Floortje had die van haar al gevonden. Daarnaast lagen ook die van Lisa.
" Hier liggen ze!" Zei Floortje toen.
Ze pakte ze op en gaf ze aan Lisa.
"Dankjewel"Een paar minuten later liepen ze naar het strand. Onderweg zagen ze veel souvenirshops.
" Gaan we daar vanavond heen??"
Zei Floortje enthousiast." ik vind het goed." Zei soofie, de moeder van Floortje en Lisa.
Ze liepen verder naar het strand.
"Komen jullie!!!" Riep Lisa die ver vooruit liep.Floortje rende naar Lisa toe en ze leggen hun handdoeken neer. Snel zetten ze hun zwembril op en doen hun zwemvliezen aan. Zoals altijd doen ze wie het eerst in het water is. Dit keer gingen ze tegelijk.
" gelijk!!!" Lachte Lisa.
Ondertussen kwam vader aangelopen met zijn duikbril en zwemvliezen. Hij is zelf duiker en vind het dus erg leuk om met Floortje en Lisa te duiken.
"Zien jullie al iets?" Roept vader naar de tweeling die al dieper zijn gegaan.
" volgens mij niet maar ergens anders misschien wel daar." Antwoord Floortje terwijl ze naar een plek wees waar veel mensen zwemmen. Vader kwam aan zwemmen.
" Goed idee meiden, kom we gaan erheen."
Lisa was er al. En Floortje toen ook. Floortje kon dieper duiken dan Lisa en langer onder water blijven.Na een tijdje zoeken zegt Lisa:
" Ik zie volgens mij iets, kan jij erbij Floortje."
Floortje zwemt naar Lisa toe. Vader komt er ook aan.
" Het lijkt wel een dolfijnen sleutelhanger. " zei vader
Floortje was al onder water. Ze zag de sleutelhanger en pakte hem. Verderop zag ze nog iets. Ze zwemt ernaartoe.
Wat was dit!! Een horloge uit het jaar 1946. Hij leek wel van goud. Snel zwemt ze naar boven en liet de dolfijnen sleutelhanger zien. Lisa pakte hem vast en Floortje was weer onder water het horloge pakken. Na ongeveer 55 seconde kwam ze weer boven.
" Kijk wat ik op de bodem zag liggen" zei ze terwijl ze het horloge liet zien.
" Kom we gaan even naar de kust hem bekijken. " zei vader terwijl hij het horloge vasthield." Hebben jullie nu al iets!!" Zei moeder toen ze de dolfijnen sleutelhanger zag.
" Dat is nog niet alles wat ze gevonden hebben. Floortje zag ook weer iets anders, een horloge. We weten alleen niet of die van echt goud is of niet." Zei vader terwijl hij het horloge liet zien." Maar mama, jij kan toch onderzoeken of die echt is of niet. Want dat doe je zo vaak." Zei Lisa.
Moeder pakte het horloge en bekeek hem eens goed. Ondertussen mompelde ze wat.
"Volgens mij is dit......"
Ze keek even naar de gezichten van haar dochters en besloot het toen maar te zeggen.
" echt goud."
Lisa en Floortje gaven elkaar een knuffel.
" yes!!!!" riep Floortje enthousiast.
JE LEEST
Tweeling of niet
RandomEr zijn twee meisjes waarvan wordt gezegd dat ze tweeling zijn. Alleen lijkt de een veel jonger dan de ander. Als ze allebei 11 worden gelooft Lisa niet meer dat Floortje haar tweeling is. Floortje heeft precies hetzelfde gevoel. Ze gaan op onderzoe...