Happy birthday

8 0 0
                                    

Snel gingen ze slapen, ondertussen pakten de ouders de cadeaus.
Voor Floortje hadden ze:

Een schetsboek
Een pak met 6 grootte schriften met blanco voorkant.
Leesboeken: 100% Anna en
100% Floortje
En nog een schetsboek
En een Lego set, de draaimolen

Voor Lisa hadden ze:

Vouw blaadjes
Een vouwboek
Leesboek: 100% Lisa
En 10 kleine schriften met blanco voorkant
Leesboeken: Timboektoe

Lisa werd het eerst wakker.
" Floortje, wakker worden we zijn jarig." fluisterde Lisa zacht.
Floortje strekte zich uit en sprong toen op. Samen liepen ze naar de versierde kamer.
" Happy birthday!!!!" Riepen vader en moeder hard.
Lisa rende naar haar moeder en Floortje naar haar vader en daarna wisselden ze om. Toen ze klaar waren met knuffelen gingen ze op de bank zitten. Moeder pakte de leesboeken voor Floortje en Lisa en gaf ze aan hun.
" 3,2,1 nu!" Zeiden ze in koor. En toen pakten ze snel de cadeaus uit.
" Wow, super bedankt mam en pap! "
Toen pakten de ouders de schriften.
" Hierzo dit vinden jullie wel leuk."
Zei moeder

Ze pakten de cadeaus snel uit. En toen zagen ze de blanco schriften.
"Super vet." riep Floortje hard.
" Ja dankjulliewel." vervolgde Lisa
Toen kwam het leesboek Timboektoe en de schetsboeken.
" Yes de filmeditie van Timboektoe!"
riep Lisa hard.
" Yes ik kan weer tekenen." zei Floortje.

Toen kwamen de vouwspullen en het legoset. Ook daar waren ze erg enthousiast over. Toen ging de bel.

Tingdongtingdongtingdong

Floortje rende naar de deur van hun vakantiehuisje, ze zaten op Ameland.

Het waren hun opa en oma. En hun tante en oom met hun grootte nicht Sasja. Sasja was al 11 1/2 jaar oud. Het was hun lievelingsnicht. Zij ging nu naar de 1ste toe op het gymnasium.

"Hallo lieve Floortje, hoe is het hier." Zei oma terwijl ze Floortje een knuffel gaf. Lisa kwam aangerend en gaf ze ook allemaal een knuffel, bij Sasja stopte ze even. En gaven tegelijk een grote knuffel aan haar. Meteen pakte Sasja iets tevoorschijn. Ze gaf het aan hun. Floortje kreeg een pot met inkt en een veer. Lisa kreeg een telefoon hoesje die Sasja zelf had versierd, bij Floortje had ze het inktpotje versierd. Ze waren erg enthousiast.
" En wat vinden jullie ervan? Wat heb ik jullie gemist zeg." zei Sasja.
Ze gaven haar weer een knuffel.
Toen liepen ze naar binnen. Daar kregen ze nog meer cadeaus. Opeens kreeg Floortje een rare gedachte in haar hoofd toen ze zag hoe groot verschil er in hun twee zit. Ze keek naar Lisa die het erg naar haar zin had. Over dat rare idee dacht Floortje maar niet meer over na. Ze ging zich maar weer vermaken. Na 1 uur kwamen er nog meer mensen. Hun andere opa en oma en nog een tante. Die hadden ook weer cadeaus. Na 4 uur gingen de tantes en oom weg. Toen bleven de opa's en oma's nog 1 uur en gingen toen weg.
Lisa en Floortje gingen met hun spullen spelen. Floortje ging meteen een blanco schrift pakken en maakte een schets voor de voorkant van het boek met potloot. Lisa ging vouwen.

's Avonds gingen ze weer vroeg naar bed. Die dag daarna zouden ze weer naar huis gaan.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jul 26, 2016 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Tweeling of nietWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu