Chapter 1

158 5 3
                                    

Kota Laut adalah kota terbesar di perintah seorang Maharaja ,Maharaja Pai Paichow memiliki dua Putera yang Sulong Pai Wuliang dan ke -2 Pai Asuka kedua-dua Putera memiliki sendiri tanah jajahan masing-masing walaupun mereka begitu muda krelibiti mereka jauh dari raja-raja atau Maharaja lain.Pai Wuliang menjaga laut selat Kota Pendekar Laut sangat di geruni para -para lanun untuk membuat onak di kota itu padah akan menimpa mereka.Kerana itu kota itu salah satu pusat dagangan untuk nelayan dan perniagaan dari pelayar luar daerah itu.

Pai Asuka  menjaga Kota Empayar di barat daya,kota yang lebih kepada teknologi dan saintifik kota itu juga salah satu mercu untuk para-para sainstist muda berlawan untuk menjadi terhebat.

Kisah kota besar itu sentiasa jadi bualan rakyat-rakyat atau orang luar,kedua Putera itu selalu bersaing untuk menjadi nombor satu di mata dunia,tapi mereka tidak begitu gopoh bila mereka mengetahui kisah Puteri berkembar itu.Mereka yakin dengar diri mereka untuk mencari Puteri itu.Sudah hampir 2 tahun kerabat diraja Pai memerangi Kerabat badai yang di katakan menahluki Kota Kecil Cherry's.Tapi mereka masih tidak dapat mencari Raja Kamui hidup ke mati Raja itu.

Usaha datang hasil bila Puak Badai berundur dari kota itu,bantuan di beri kepada mereka yang memerlukan.Raja Putih melihat dari atas bukit disana nasib kota di bela memang dalam nujumnya takdir cahaya untuk mereka masih jauh.Raja Putih mengira-gira tilikannya.

Salah satu pewaris Kerabat Pai akan memiliki kembar bertuah itu kalau mereka memang ada jodoh.

_________________________________________________

15 tahun kemudian...

Kelihatan dua anak gadis dalam lingkungan berlatih pedang di tanah lapang,Rimau Hitam melihat anak didiknya berlatih pedang ke dua-dua memang hebat lagi -lagi  Si Rossa yang begitu pangkas menahan serangan Rosalinda si adiknya,Rosalinda memiliki sifat tidak sabar dan selalu di tewaskan si kakak.

Rosalinda mula merajuk ini kali ke 10 dia cuba jatuhkan si kakaknya itu.

Rimau Hitam melambai arah anak didiknya itu.Rosalinda mendapat idea dengan mencabar kakaknya lumba lari, siapa paling pantas sampai tempat isterehat si kalah kena masak.

Senyuman manis di wajah gadis berambut brown itu, dia membuka langkah mereka berlari tanpa jejak tanah mereka meniti angin menyulusuri setiap gerakan.Akhirnya Rosalinda menang dalam perlumbaan lari,tapi dia tetap kalah dalam kepandaian si kakaknya.

Mereka menikmati minum petang,malam ini giliran Rossa akan masak,usia mereka genap 15 tahun sekarang. Mengemas,memasak dan membasuh tidak kekok untuknya,semua di lakukan dengan sempurna.

Malam menjelma si kembar sedang membaca buku novel yang di beli di pekan.Walaupun mereka tidak bersekolahan, Rimau Hitam tetap memberikan didikan kepada anak-anak itu.

"Rossa, Linda!!"panggil Rimau.Kedua-dua memandang wajah ayah angkatnya.

"Cukup bulan ini kita akan berpindah di kota Pendekar Laut... "Rimau berbicara kepada  kedua-dua kembar.

"Kenapa tiba-tiba ayah!?"Rossa menanya lelaki berambut gelap,lelaki itu melihat luar jandela.Sudah hampir 15 tahun mereka bersembunyi  diri selepas rampasan kuasa Kota Cherry's keputusan ini di putuskan semasak-masaknya bila mendengar Puak Badai berundur dari Kota itu.Niatnya ingin pulang ke Kota itu.Pesan sahabat dan pemerintahnya itu membuat dia mara ke hadapan.

"Ayah!!"serentak kembar itu memanggil dirinya.Dia tersenyum.

"Ayah ada beli sebuah rumah dan kedai untuk kita..."Rimau menjelas kepada mereka.

"Rumah dan kedai!!"jerit Rosalinda.Rossa menutup telinganya kerana adiknya menjerit kuat di sebelahnya.

"Tapi...ayah mana kita ada modal pusingan perniagaan....emmm apa bisnes kita!?"Soal Rossa lagi.Rosalinda mengangguk setuju pendapat si kakak.

"Bunga..kalian semua suka bunga urusan modal ayah uruskan,kalian hanya urusan sekolah kalian buku dan peralatan sekolah kalian!"kejutan lagi untuk mereka.

"Sekolah!!!!"sekali lagi Rosalinda menjerit.Rossa memandang adiknya,dia buat gaya ingin mencekik si adik.

>3<''

Gelagat kedua-dua mencuit hati Rimau Hitam di usap kepala kedua-duanya.

>\\\\\\\\\\<

__________________________________________________________________

Kota Pendekar Laut.

Rosalinda mengomel bila di suruh kemas biliknya sendiri.Rumah mereka begitu luas dan selesa, sekarang mereka memiliki bilik masing-masing. Rimau Hitam keluar ada urusan,pertama kali dia melihat ayahnya berkot kemas.Kini mereka berada di Kota  besar ,Kota yang akan mereka gempur.Rosalinda ke bilik kakaknya dia masuk dan dia terpegun melihat hiasan bilik kakak dia mula cemburu kebanyakan hiasan bilik creative si kakak sendiri.

"Hahhh!!"Rossa sergah si adik.

"Akak.......!!"jerit si adik.

>3<

Rossa gelak melihat adik terkejut.Rossa tarik adiknya dan memeluk bila lihat muncung si adiknya itu.

Selepas penat kemas rumah agam dua tingkat itu,mereka menikmati air sejuk.Rimau Hitam masih belum pulang untuk menghubungi ayah mereka itu tiada alat hubungi ayahnya.Rossa bersila seperti orang berdikasi.Rosalinda dia memerhatikan kakaknya tiba-tiba aura lembut keluar dari sekitar diri Rossa,ini pertama kali kakaknya buat dikasi.Dia mendiamkan diri.

Tubuh Rossa melayang satu tempat dia dapat melihat satu susuk.Tiba-tiba susuk tubuh memandang arahnya.

"Kyaaaaaaaa>\\\\\\\<!!"jerit Rossa merah padam wajahnya,Rosalinda mengoyang badannya itu.Risau si adik,si kakak mengenggleng kepalanya.

Rosalinda memandang wajah Rossa, wajah kakaknya merah dia renung wajah kakaknya itu.

Rimau balik memanggil ke dua-dua anak gadis itu.Rossa dan Rosalinda berlari turun tangga bila mendengar suara ayahnya itu.Mereka memeluk lelaki itu, rindu betul mereka kepada lelaki itu selama ini mereka jarang berpisah kerana itu bila lelaki itu tiada mereka rindu sangat.

Rimau memberi beg plastik, kedua-dua memandang satu sama lain.Rimau senyum kedua-dua mengambil beg itu.

"Baju seragam sekolah kamu berdua!"Rimau memberitahu kedua-dua kembar itu.

"Cantik!!"serentak mereka menjerit.

"Ya..kalian berdua akan bersekolah di Sekolah Menengah Kerabat diraja Pai"ujar Rimau lagi.

Mereka memandang satu sama lain.

"Itu sekolah berpritij ayah...yuran mesti mahal!"Rossa tidak setuju.Rosalinda mengangguk kepalanya.

"Sekolah itu cik-cik muda dan kerabat-kerabat aje...!"ujar Rosalinda pula.

Rimau menarik mereka rapat.

"Itu selayak kalian dapat!"ujar Rimau,kedua-dua memandang wajah insan yang mendidik mereka.

"Maksud!!?Rossa menanya lagi .

"Ibu dan ayah kamu bersekolah di situ,ayah juga!"Akhirnya Rimau memberitahu niatnya.Mereka memandang wajah tenang  itu.

"Ibu dan ayah!? "Sayu suara mereka.Rimau angguk kepalanya.

Kedua-dua memeluk ayah angkat mereka.Harapan kedua-dua bondanya.

MELANCOLY CINTAWhere stories live. Discover now