PART 2

26 1 2
                                    

''Weyh Tao, apa kau da buat???'' Soal Luhan. Tao mengedip ngedipan mata sambil menunjukkan muka tak bersalah.

''Anniya.. mana ada buat apa apa. Tak sempat cakap apa apa diaorang dah jerit lepastu pengsan...''

''Pap!'' Tao diketuk oleh Luhan. Dia menjerit kesakitan. Sakit la kepala kena ketuk.

''Aigoo... wae?!?!'' Marah Tao. Dia mengusap2 kecil kepalanya.

''Kan hyung dah cakap, bukak topi dengan penutup muka tu.'' Marah Luhan. Dia bercekak pinggang menghadap Tao,

''Pap!'' Luhan diketuk kepalanya oleh Kris. Tak pasal hari ni jadi hari mengetuk kepala.

''Aiyak!'' Luhan mengaduh.

''Kalau Tao buka hbislah semua kenal kita!'' Marah Kris.

''Mianhaeyo~~'' Luhan membuat muka comel. Kris mencebik. Tak makan saman punya budak, dah kena ketuk minta simpati pula.

''Dah, jangan gaduh. Sekarang apa kita nk buat dengan budak2 ni?'' Suho menenangkan keadaan. Dia memandang dua gadis yang sudah pengsan dia hadapan pintu. Kalau seorang tak pelah jugak, ni dua orang. Pening kepala.

''Biar Tao la yang uruskan. Dia yang buat budak2 tu pengsan...'' Baekhyun bersuara. Tao tergamam.

''Aigoo, omma Suho ssi.... Jeballl~~~'' Tao merengek ke Suho. Dia memegang lengan Suho sambil membuat muka simpati.

''Appa.'' Sepatah Suho bersuara. Kris memandang Suho. Hatinya tak sedap. Dalam otaknya hanya berfikir janganlah dia yang kena.

''Waeyo???''

''Uruskan diaorang.'' Arah Suho. Kris membeliakkan mata.

''Waeyo?!?! Aku tak ada kena mengena pun....'' Kris membela diri.

''Kriss hyung, kami balik dulu... Dadadada~~~'' Chanyeol berlari pulang ke rumah. Semua mengikut tindakan Chanyeol. Kris terdiam bisu.

''Annyeong~~'' Sehun melambai lambai Kris. Hanya tinggal Suho, Kris dan Tao sahaja dia situ. Suho membuat arahan isyarat kepada Tao suapaya menolong Kris. Kemudian, Suho meninggalkan Kris dengan Tao berdua.

''Aaaa... waeyo?!?! Tao, cepat angkat diaorang.'' Arah Kris selepas membebel sendiri. Sebel. Tak pasal2 jadi kerja dia pula.

''Eh... mana boleh pegang perempuan.'' Tao bersuara. Kris memandang Tao geram. 'Aigoo... dia ni tanya soalan yang tak sepatutnya pulak!'

''Dah tu? Kau nak seret? Aigoo... palli!!!'' Marah Kris.

''Aigoo, kenapa aku mesti mengharungi semua masalah ni.'' Bebel Tao sendiri. Mereka mengangkat dua orang gadis yang pengsan itu masuk ke dalam rumah. Diletakkannya dia atas sofa. Kemudian, mereka keluar dan terus pulang ke rumah.

*****

Dalam perjalanan~~~~

''Kriss hyung~~~'' Tao memanggil hyungnya.

''Nae. Wae?'' Krid menjawab malas. Matanya masih tertacap pada skrin telefon iPhone nya,

''Agaknya nanti diaorang syak apa2 tak?'' Soal Tao. Risau. Dia memandang Kris. Kris masih dengan selamba.

''I don't know.'' Jawab Kris senang. Tao meraba2 kepalanya.

''Aigooo!!!''

''Wae?''

''Topi dengan penutup mulut tertinggal kat rumah diaorang la... Eottokeyo????'' Tao kelam kabut. Nak balik semula ke rumah tu takut dua gadis tadi dah bangun pula. Habisla mereka.

''Tak pe, kita suruh Suho beli baru.'' Ujar Kris bersahaja. Tao ketawa kecil.

''Hah! Great idea!'' Kris dan Tao ketawa.

''Well, great idea is my style...'' Tao menjulingkan mata. Kris menaikkan kening.

''Datang dah penyakit style dia tuuu...'' bebel Tao sendiri. Kris takkan pernah lari dari tagline dia tu.

''Dah uruskan budak budak tu?'' Tanya Suho seusai Kris dan Tao masuk ke dalam rumah.

''Dah.'' Jawab mereka serentak. Tao merebahkan badan di sebelah Suho. Kris duduk di sebelah Sehun.

''Hyung buat apa kat diaorang?'' Soal Kai. Kris membuat muka blur.

''Haaa.... hyung ambil kesempatan yaaaa~~~'' tebak Sehun. Sehun membuat muka gatal. Dia tersenyum senget. Kris menganga terkejut.

''Yaaa!!! Mana ada!!! That's not my style.'' Bidas Kris. Sehun ketawa kuat.

''Tao, mana surat nya?'' Soal Suho.

''Surat apa?''

''Tadi kata nak ambil surat sekali.'' Suho membuat muka learder facenya. Bila dia serius, seriusla dia.

''Ada ke?'' Tao sengaja bermain tarik tali. Seronok melihat muka serius Suho.

''Ingatkan Lay hyung jer blur, rupanya Tao lagi terukkk.'' Ujar Chanyeol tiba tiba. Entah dari mana datangnya.

''Yaaa! Adalah ni!!! Nah!'' Tao mengeluarkan surat yang diambilnya. Dia meletakkan dia atas meja. Tujuan mereka datang ke rumah jiran sebelah tadi sebenarnya nak ambil surat. Disebaban mereka tiada di rumah tadi, surat tersebut dihantar ke rumah jiran sebelah. Katanya surat itu penting. Tapi lain pula jadinya.

''Eh, Tao. Ni surat sape kau amik ni?!?!'' Soal Suho. Surat bersampul surat coklat menarik perhatian Suho. Setahu dia surat yang sepatutnya diterima adalah warna putih.

''Suho hyung, bukaklah. Bukak.'' Ujar Sehun.

''Kejap...hurmmm...'' Suho membelek2 surat tersebut. Matanya tertangkap pada satu ayat. BTS.

''Haaahhhh?????? Tak mungkinnn!!!!''

~~~~~~~~~~~~~~~~
Yeahhh!!!! EXO dah msukkkk!!!
Eh, kenapa tiba tiba ada BTS???? Hahahahaha~~~
Agak agak kenapalah kan tiba2 BTS ada. Hurmmmm....
Sebenarnya dah lama Liy nak publish, baru hari ni ada masa.
Hopefully, siapa yang baca ni enjoy. Santai santai jer.

Like and comment. Liy terima. Nak sertakan idea pun boleh.
XOXO

#siscuba 😂

Don't OverdoseWhere stories live. Discover now