''Aaaa...sakit kepala.... huhuhu....'' Rara memicit kepala. Pening. Rara menoleh ke kiri. Kat memeluknya. Kay, geli rasanya. Rara menolak nolak badan Kat.
''Woiii, Kat! Bangunlah!'' Rara menolak nolak badan Kat kuat. Kat masih statik. Beberapa saat kemudian dia membuka mata sekejap.
''Hurmm... 5 minit... 5 minit...'' Kat bersuara garau. Dia menutup matanya kembali. Malah mengeratkan lagi pelukannya.
''Lima minit kucing kau! Bangunlah, dah subuh gajah woiii!!!!'' Marah Rara. Dia menolak badan Kat kuat.
''Gedebuk!!!!'' Belum sempat memberi respons, Kat jatuh dari atas sofa.
''Hah?!?! Arghhh!!!'' Kelam kabut Kat bangkit. Dia terus berlari ke bilik air.
''Buk!'' Kat terjatuh kerana terlanggar meja. ''Aduh.''
''Woi, kau okay tak?'' Rara terus berlari ke arah. Kat sudah pening lalat. Kepalanya terhantuk ke lantai. Kat melihat sekeliling. 'Ni bukan bilik.'
''Apa kita buat kat bawah ni?'' Soal Kat pelik.
''Malam tadi bukan.....'' Rara bersuara perlahan. Cuba memngingat peristiwa malam tadi.
''Arghhhh!!!!'' Kat menjerit apabila terasa sesuatu benda jatuh ke kakinya. Rara memandang kaki Rara. Kat menyengih. 'Topi rupanya.'
''Eh... sape punya topi ni?'' Soal Kat. Rara membelek2 topi hitam itu. Matanya tertangkap pada satu nama.
''Z.TAO.''
''Sape Z.Tao ni?'' Soal Kat.
''Aku tak kira sape dia, aku nak solat dulu.'' Ujar Rara. Dia terus berlari ke bilik air. Takut telepas waktu subuh.
''Tunggu lahhh.'' Kat mengejar Rara dari belakang.
~~~~~~~~~~~
Pagi Sabtu.......
''Weyh, mana surat semalam?'' Soal Kat.
''Atas meja tu lah.'' Ujar Rara.
''Tak ada pun. Semua surat hilang.'' Jawab Kat. Rara terkejut. 'Takkan hilang.' Rara mencari cari di sekeliling ruang tamu. Malahan di dalam bakul surat pun tak ada. Semua surat hilang.
''Weyh, entah2 kan 'benda' semalam tu ambil.'' Tebak Kat. Rara mencebik. Kat ni merepek nombor 1!
''Z.TAO... Z.TAO... sape dia ni?'' Soal Rara. Dia mencapai topi hitamyang dijumpai pagi tadi. 'Z.Tao ada kene mengena dengan malam tadi ke?'
''Surat aku pun diaorang ambil?!?! Huhuhu.... aigooo... omomomo~~~'' Rara mula kerisauan. Surat pentingnya hilang! Matanya sudah merah hendak menangis.
''Sabar... sabar... apa kata kita pegi rumah jiran sebelah.'' Ajak Rara.
''Jom"
~~~~~~~~~~~~~
''Annyeonghaseyo!!'' Rara menjerit kuat. Loceng ditekan banyak kali.
''Anybody at home?!'' Soal Kat. Dia mengetuk2 pintu rumah.
''Nae, nae, kejap'' Satu suara dari dalam kedengaran menyahut.
''Hah, ada suara... ada oranglah maknanya...'' tebak Kat.
Pintu terbuka. Kelihatan seorang namja. Putih. Comel. Hensem. Kat dan Rara tergamam. Tak sangka jiran mereka berjian dengan lelaki hensem. Ni kalau jadi namja chingu, mau semua jelous!
''Nae, ada apa ye?'' Soal namja tersebut. Kata dan Rara terhenti lamunan.
''Mana surat kiteorg?'' Soal Rara garang. Namja tersebut terkejut. Dia memandang Kat dan RAara pelik.
''Su.. surat apa?'' Soalnya.
''Suratlah. Takkan rupa surat pun tak tau.'' Marah Rara.
''Jangan lah marah2.'' Kat menenangkan keadaan. Namja tersebut kelihatan geram. Mukanya hampir merah.
'Yeoja dua ni nak cari gaduh ke apa?'
''Mianhae. Ermmm, nak tanya sikit. Sikit jer. Ada tak semalam dtg rumah kami, kat sebelah ni? Lepas tu ambil surat kami atas meja? Ada? Ada?'' Namja itu menggeleng gelengkan kepala.
''Betul?'' Soal Kat.
''Betullah. Lagipun buat apa nak datang rumah awak berdua kalau saya tak ada apa2 urusan. Dan kenapa pula surat saya nak ada kt rumah awak berdua?'' Soal namja itu. Dia bersandar di pintu sambil membuat pandangan penuh pertanyaan. Kat hampir terpaku melihat namja tersebut. Tapi cepat2 Kat kembali ke dunia nyata.
''Sebenarnya semalam ada posmen hantar surat kat rmah ni tapi xda orang, jadi dia hantar kat rumah kami. Lepastu semalam ada 'benda hitam' datang tengah2 malam. Kiteorg pengsan lepastu surat kitorg hilang tmsuk surat awak sekali.'' Panjang Rara menerangkan cerita. Namja itu ketawa kuat.
''Wait... benda hitam? Huh?''
''Ha'ah.'' Jawab Rara dan Kat serentak.
''Sekarang ni korang pegi balikla. Takyah nak buat2 cerita benda hitam la apalah. Balik.'' Ujar namja. Malas nk layan yeoja2 ni. Gila agaknya.
''Kiteorg cakap benda betul la!'' Marah Kat. Namja tersebut masih ketawa.
''Shuhh! Shuhh! Pegi balik!'' Halaunya. Kemudian, namja tersebut masuk ke dalam. ''Buk!'' Pintu ditutup kuat.
''Hish, tak guna punya namja. Ingat hensem sgt la muka tu? Dahla muka mcm hamster! Eiiiii!!!! Geramnya.'' Marah Rara. Ikutkan hati nak aje Rara baling seliparnya dekat muka namja tu. Biar enyek macam muka ikan bandar raya. Dari hamster jadi ikan bandar raya terus! Padan muka!
''Lek, Rara. Lek. Bkan diaorang kot yang ambik.'' Kat menepuk lembut bahu Rara. Rara kalau dah marah susah nak tenangkan.
''Habis, sape Z.Tao ni?'' Soal Rara geram. Disebabkan Z.Tao ni diaorang jadi tak betul.
~~~~~~~~~~~~~~~~
Siapa 'namja' tu? Hahahaha....
Maaf, part ni Liy xda idea sgt... tapi Liy nak taip jgak... sori masih belum msuk kemuncak. ✌Like and comment. Liy terima. Nak sertakan idea pun boleh.
XOXO#siscuba 😂
YOU ARE READING
Don't Overdose
Fanfiction*I'm getting overdose. Because you're butterfly that firing my heart. I want you to be my Bae.* ''Penyesalan. Ya, aku menyesal kenal kau.'' -Rara Umairah~ ''Just remember that you are mine.'' -Suho- ''I love her but ....'' -TOP- ''You're like butte...