PART 4

20 1 1
                                    

Xiu Min mengeluh perlahan. Dia merebahkan diri dia atas sofa.

''Sape yang dtg tu?'' Soal Kris.

''Dua orang yeoja. Jiran sebelah.'' Jawab Xiu Min malas.

''Aaa... hah? Ji...jiran sebelah?'' Kris menjerit kecil. Xiu Min memandang Kris pelik.

''Nae. Waeyo?'' Soal Xiu Min. Kris menenangkan diri kembali.

''Diaorang tanya apa?'' Soal Kris. Xiu Min bangun dan duduk di sebelah Kris.

''Pasal surat. Diaorang tanya ada tak ambil surat diaorang semalam. Kita ada pegi rumah diaorang ke semalam?'' Soal Xiu Min. Dia menggosok dagu. Acah macam ada janggut jer. Haha. Mendengarkan jawapan dari Xiu Min, Kri tergamam seketika.

''Aigooo... eottoke....'' Kris bersuara perlahan. Muka kerisauan.

''Waeyo? Ada masalah ke?'' Soal Xiu Min.

''Anni... anni...'' Kris membuat muka selamba semula. Xiu Min memandang Kris pelik. Jarang Kris gelabah. Well, kadang2 la ada jugak.

''Lepastu diaorang kata ada benda hitam datang rumah diaorang semalam.'' Sambung Xiu Min.

''Ben..benda hitam???''

''Nae. Rasanya diaorang ni ngigau kot semalam. Banyak tengok scary movie la tu.'' Ujar Xiu Min. Tiba2, Kris terus melarikan diri naik ke tingkat atas.

''Kris-ah, nak pegi mana?'' Soal Xiu Min. 'Apa kena Kris ni?'

''Tok! Tok! Tok! Suho! Suho!'' Kris memanggil manggil nama Suho. Dia mengetuk ngetuk pintu. Time2 urgent ni lah pintu dikunci.

''Nae!'' Satu suara menyahut.

''Bukaklah pintu ni! Ada benda penting aku nak cakap.'' Jerit Kris. Pintu diketuk kuat lagi. Mau roboh pintu!

''Sehun, bukak pintu tu.'' Arah Suho. Sehun dan suho sebilik.

''Nae. Nae. Sekejap.'' Ujar Sehun. Dia membuka pintu. Kris bercekak pinggang memandang Sehun. Sehun membuat muka comel. Dia mengedip ngedipkn matanya. Kris melihat Sehun menyampah. Maknae memang macam ni ye peraangai?

''Suho mana?'' Soal Kris. Dah macam polis.

''Waeyo?'' Soal Suho. Kris terus masuk bilik dan meluru ke arah Suho.

''Yeo..yeoja semalam tu tadi datang.'' Ujar Kris.

''Then?''

''Diaorang tanya pasal surat.'' Sambungnya.

''Aaaaa, surat tu.....'' Sehun mengambil surat yg diambil semalam. Dia membelek2 surat tersebut.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Other side~~~~~

''Weyh, macam mana ni. Dahla surat aku kat situ. Tiket bts aku. 😭'' Kat bersuara sedih. Rara memujuk Kat.

''Aku tak tahulah sape yang amek, jiran kita muka hamster tu kata tak, jiran depan kosong 3 hari dah, sah2 la tak amik, jiran kiri kita lagi la, seminggu dah gelap. Tak da cahaya langsung.'' Ujar Rara. Kat menggaru garu kepala. Serabai rambut! Rara memandang Kat kasihan. Alahai, dah macam rambut Albert Eisntein dah. Kalah Albert Einstein agaknya!

''Kejiranan apakah ini? Arghhh!!!!'' Kat menjerit kuat.

''Sabar2. Nanti kita beli tiket lagi.'' Pujuk Rara. Dia mengusap usap bahu Kat.

''Mana boleh! VVIP punya dah full!!! Esok weyh konsertnya!!! Tak da tiket macam mana nak pegi? Huhuhu~~ BTS kuuu!!!'' Jerit Kat lagi. Rara hanya memandang Kat simpati. Aigoo, minah ni. Dah macam orang meroyan hilang anak tengoknya. Kat meraung kuat. Dah lama dia tunggu saat2 ni. Konsert BTS yang dinanti sejak 3 bulan lepas. Dah 3 tahun berturut2 tak dapat pergi sbb keje, bila dapat tiket hilang pulakkk!!!!

''Haish, kesian betul kau ni.'' Bisik hati Rara.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Dalam bilik.

Sehun memandang dua yeoja yang sedang duduk di taman dri beranda.

''Maaa, Suho hyung.''

''Nae. Wae?''

''Kesian la bebudak tu, bagi jer lah tiket konsert tu.'' Ujar Sehun. Kesian pulak. Meraung2 sampai ke bilik mereka boleh dengar.

''Biar.'' Jawab Suho sepatah. Sehun terkejut. Tak sangka.

''Waaa.... hyung ni memang berdendam betul.'' Ujar Sehun. Suho senyum senget.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
5 hari selepas kejadian.....

Kat membasuh kereta Honda Civic kesayangannya. Mr.Silver. Kereta hadiah pemberian appanya. Diajaga penuh kasih. Well, orang bagi kan. Hahaha.... Kat menyanyi kecil.

'' Hello Angel geurim gata, Haneureul bomyeon neoman boyeo, City Street Lights buri kkeojigo, Dari sarajyeodo nuni busin geon, Haneuri tteoreotteurin byeol, Geuge baro neonikka''

''Tao!'' Satu jeritan kedengaran dari jiran sebelah. Kuat. Kat cuba mendengar baik baik jeritan tadi.

''Tao!'' Jeritan tadi kedengaran lagi.

''Tao?'' Kat mengingat semula nama tersebut. Macam pernah dengar. Tapi tak ingatlah pulak.

''Tao cepatlahhhh!!!'' Suara tadi kedengaran lagi. Kat membeliakkan matanya. Dia teringat sesuatu. Z.TAO!

''Nae! Sekejap!'' Kat menyorok hendap di tepi pagar. Kelihatan dua orang namja sedang mengemas barang. Seorang nampak sangat tinggi manakala seorang lagi agak gelap sedikit.

''Tao, nnti kau potong kertas ni ikut bentuk tau! Jangan salah.'! Arah lelaki yg tinggi itu.

''Owh, kau Tao yerrr! Siap kau!!!'' Kat bersuara geram. Dia menggenggam penumbuk.

Tiba2, seseorang menyentuh bahu Kat.

''Arghhhhh!!!!!!'' Kat menjerit kuat. Dia menyembur air ke arah insan yang menyentuh bahunya tadi.

''Maaa!!!! Kat!!!!!!!'' Rara menjerit kuat.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

''Arghhhhh!!!!''

''Maaaaaa!!!!!! Kattt!!!!''

Satu jeritan kuat membuatkan Tao tercampak kan gunting. Terkejut. Tengah fokus2 gunting tiba2 ada orang jerit. Gila tak terkejut. Nasib baik tak terpotong jari.

''Eh, jeritan apa tu?'' Soal Chan Yeol. Kemudian, dia terus lari ke sebelah bersama Tao.

''Kau dah kenapa, mangkuk arrr!!!! Habis basah aku!'' Marah Rara. Kat mengurut dadanya. Dia menarik nafas perlahan. Nasib baik tak ada sakit jantung. Kalau tak, dah padam dah.

Tiba2, satu sentuhan hinggap di bahu Kat lagi.

''Arghhhhh!!!'' Kat menjerit kuat. Kali ni Chan Yeol dan Tao menjadi sasaran air Kat. Chan Yeol dan Tao menahan geram.

''Hey, what's wrong with you?'' Soal Tao geram. Kat terus memeluk lengan Rara. Takut. Muka Tao kelihatan seram. Dengan eyebag besar tu. Muka macam pembunuh bersiri pun ada. Chan Yeol memandang tajam Rara.

''Mianhaeyo.'' Ujar Kat perlahan.

''Mianhae? Eh, kiteorang basah tau tak?'' Marah Chan Yeol.

''Eh, ingat kau jer basah? Aku pun basah.'' Balas Rara. Chan Yeol geram.

''Tao! Baliklah jom!'' Ajak Chan Yeol. Nak gaduh panjang2 pun tak guna.

''Wait. Tao? Z.Tao?'' Soal Rara. Tao memandang Rara pelik. Tiba2, dia teringatkan sesuatu. Aigooo!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hahahaha, hari ni Liy buat scene baik2 jer. Hihihihi~~~
Hayokkk, apa jadi agaknya entah nnt. Hahahaha
Masih mencari idea sebenarya...

Like and comment. Liy terima. Nak sertakan idea pun boleh.
XOXO

#siscuba 😂

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 18, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Don't OverdoseWhere stories live. Discover now