Hoodstuk 1: Het boek

79 7 6
                                    

Ik zit rustig op de bank mijn instagram door te kijken als mijn moeder voor de zoveelste keer herhaald: ga je nu eindelijk die oude spullen naar de zolder brengen?! Haar stem klinkt vrij geiriteerd dit keer. Ik besluit het toch maar te doen, want ik begin langzamerhand wel een beetje gek te worden van het gezeur over de spullen die ik naar de zolder moet brengen.

Ik loop naar mijn kamer en pak de vuilniszak waar ik allemaal oude spullen van vroeger heb in zitten. Daarna loop ik de gang op en en schuif de keldertap uit. Ik loop de krakende treden op naar boven en leg de vuilniszak met spullen neer. Als ik me omdraai om weer de trap naar beneden te gaan valt mijn oog op een prachtig lichtgevend boek. Het is een vrij oud boek zo te zien. Ik besluit er toch maar even heen te gaan en te kijken wat er allemaal in het boek staat. Als ik het boek open sla lijken er wel allemaal vonkeltjes uit te komen het is prachtig om te zien. Als de vonkelende deeltjes lijken te verdwijnen staat er een tekst: Gij die dit boek zal vinden, gij bent geprezen, gij bent bijzonder. Ik grinnik een beetje in mezelf. Waar slaat dit nou weer op haha. Ik besluit de volgende bladzijde open te slaan. Hè maar dit komt me bekend voor! Ik kijk nog eens goed. Maar wat krijgen we nou! Het is een plattegrond van ons huis. Maar op een plaats was er soort van lichtgevend deel getekend. Ik keek goed waar het was maar.......DAT WAS OP MIJN KAMER!

Volgend deel komt er aan! Ik hoop dat jullie dit een leuk begin vinden en veel zin hebben in het volgende deel. En heel erg bedankt voor het lezen! :-)

It's just like a fairytale (dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu