Hoofdstuk 3: Meer magie

65 7 3
                                    

Die nacht slaap ik slecht. Heel slecht. Ik woel en draai in mijn bed, ik heb het bloedheet, ik ben helemaal bezweet. Ik sla de deken van me af, en doe hem vervolgens weer om me heen omdat ik het koud heb. Ik blijf een paar minuten zo liggen. Uiteindelijk sla ik de deken weer van me af en ga ik recht opzitten. Ik knip mijn nachtlampje aan en ik tast naar mijn nachtkastje, om het glas water dat altijd naast mijn bed staat te pakken. Ik pak het glas op en wil het aan mijn mond zetten, totdat ik iets vreemds in het glas zie. Verbaasd haal ik het glas van mijn mond, en ik kijk in het glas. Mijn mond valt open. In het glas ligt, op de bodem, een goudkleurige ketting, die glinstert en fonkelt. Vonkjes vliegen van de ketting af, het hele glas lijkt in goudkleurig licht te staan. Met bevende handen doe ik mijn hand in het glas, het water klotst op mijn pyjama broek, en ik pak de ketting op. Langzaam haal ik mijn hand uit het glas, en hou de ketting naar boven. De ketting lijkt alleen nog maar meer te fonkelen en te schijnen nu ik hem aanraak. Er staan goude en bruine glanzende tekens op de ketting, en er zit een zilveren haakje aan. Met trillende vingers klik ik het haakje naar beneden, en de ketting gaat open. In de ketting staat een verbleekte foto. Ik kan nog net zien wat er op de foto staat. Het is een foto van mijn kamer. In shock staar ik naar de foto. Het is mijn kamer, precies zoals die nu is. Het huiswerk dat eergisteren op mijn bed lag staat ook op de foto. De foto is dus pas gemaakt. Ik kijk er een aantal seconden bevend na. Dan klap ik de ketting dicht, en ik kijk toe hoe de vonkjes van de ketting afspringen en op mijn schoot belanden. Zal ik hem omdoen ? Een vreemd gevoel in mijn lichaam zegt me dat ik de ketting om moet doen. Dat het verplicht is. Zal ik hem dan opdoen ? Of niet ? Is dat raar ? Ik denk even een paar seconden na. Dan breng ik de ketting voorzichtig naar mijn nek, en ik hang de ketting om. Zodra de ketting omhangt en ik hem loslaat, gebeurd er van alles. Mijn kamer wordt opeens fel verlicht, goud, zilver, roze, geel, oranje, blauw, groen, paars, rood. Alle kleuren van de regenboog. Overal schieten gouden vonkjes door de lucht, mijn meubels lijken bedekt te zijn door tientallen piepkleine gouden sterretjes. Met open mond kijk ik mijn kamer rond. Het is echt heel erg mooi, bijna betoverend. Ik bestudeer mijn kamer zorgvuldig, totdat mijn oog op de muur valt, de muur die ook in het boek staat getekend. De normaal altijd witte muur is bezaait met tekens, vreemde tekens in een vreemde taal. De tekens zijn goudkleurig en bruin, ze glinsteren en fonkelen. Ze lijken te bewegen, alsof er iets doorheen stroomt. Langzaam sta ik op, en ik loop langzaam naar de muur toe. Als ik vlak voor de muur sta, breng ik mijn hand voorzichtig naar voren, ik wil de muur aanraken, de vreemde tekens aanraken. Maar mijn hand gaat dwars door de muur heen, alsof het een weerspeigeling is. Met een ruk trek ik mijn hand terug, en angstig kijk ik naar de muur. In een keer heb ik er genoeg van. Snel loop ik naar achteren, terwijl ik aan de ketting pruts om hem los te krijgen. Ik ruk de ketting van mijn nek, en meteen verdwijnen de tekens op de muur en wordt mijn kamer weer pikdonker. Ik smijt de ketting op bed. Daarna begin ik snel dingen bij elkaar te pakken, mijn knuffel, mijn deken, en mijn kussen. Ik schuif in mijn sloffen, en ik loop snel naar de deur. Ik open de deur, loop de gang op, en sluit de deur weer. Snel loop ik de trap af, naar de woonkamer. Ik knip het licht aan, en snel drop ik al mijn spullen op de bank. Daarna knip ik het licht weer uit, en ik plof neer op de bank. Met mijn knuffel stevig tegen me aangedrukt en de deken ver over me heen getrokken, val ik uiteindelijk weer in slaap.

Hey allemaal. Heel erg bedankt voor het lezen voor het derde deel van mijn boek! Als eerste wil ik zeggen: sorry dat de update zo verschrikkelijk lang heeft geduurd!!!! De volgende update komt volgende week online! Als tweede wil ik Julie heel erg bedanken voor de hulp die ik van haar heb gekregen met dit deel van het verhaal! Ze heeft dit deel helemaal geschreven! En daar wil ik haar ontzettend voor bedanken! Ga haar ook even volgen op WATTPAD haar naam is: XxCoconut-VanilleXx. Ze heeft een boek genaamd I'm yours. Misschien ken je het wel het staat namelijk #3 in Werewolf. Ook wil ik jullie even vragen niet ge vergeten een stem uit te brengen op dit deel (het is gratis en je zou mij er een heel groot plezier mee doen! :-))
Tot volgende week! Xx be-fleurig

It's just like a fairytale (dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu