Ik kijk verbaast op. Waarom op mijn kamer? En waarom is de plek zo lichtgevend? Er komen allemaal vragen in me opspelen. Ik besluit de bladzijde om te klappen en te kijken wat er nog meer in het boek staat. Er is een plattegrond van mijn kamer (specifiek) getekend. Op een plek is het lichtgevende deel getekend, het leek een soort portaal. Het lichtgevende portaal was op de muur naast mijn kast.
Ik ga naar beneden, sluit de zolder trap, en loop naar mijn kamer. Ik ben erg benieuwd geworden of er misschien een soort van aanwijzing bij de muur is. Als ik bij mijn kamer aan kom en naar de muur loop zie ik niks. Gewoon een saaie muur zoals het altijd is geweest. Misschien staat er meer informatie op de volgende bladzijde denk ik. Ik sla de bladzijde om. Dit keer is er een tekening ingezoomd op het portaal in mijn kamer. Onder de tekening van het portaal zijn een soort van hiërogliefen getekend, iets wat ik in ieder geval niet kan lezen. Voor de rest staat er niks. Ik geef de moed niet op! Ik sla de volgende bladzijde om. Het is een prachtige tekening van een magische wereld, er vliegen allemaal feeën en elfen rond en op de achtergrond is een prachtig paleis getekend. Ik begin nog nieuwsgieriger te worden. Ik sla weer de volgende bladzijde om. niks....Ik sla weer de volgende bladzijde om. weer niks....ik blader het hele boek door en op geen enkele bladzijde staat nog wat. Mijn god wat een onzin denk ik bij mezelf. Ik sla een diepe zucht. Hier kom ik nooit verder mee.
Wat Saar op dat moment niet door heeft, is dat de vonkelende deeltjes van het boek vrij komen, en tegen de muur aankomen door haar zucht.
Ik besluit het boek dicht te klappen en op te bergen . Als ik dat gedaan heb hoor ik mijn moeder roepen: Saar? Ja roep ik. 'schat het is al lang bedtijd hoor' roept mijn moeder. Ik kijk op de klok. SHIT het is al half 11 in de avond. En morgen heb ik school! Ik ga mijn tanden poetsen en trek mijn pyjama aan. Daarna spring ik ik bed.
Dit is dan alweer het tweede deel van mijn boek. Hopelijk vonden jullie het leuk! :)) Zijn jullie ook benieuwd naar wat er in het volgende deel gaat gebeuren? Ik kan jullie beloven dat het spannend wordt! ;-)
P.s sorry dat de delen tot nu toe zo kort zijn haha. In het vervolg zal het zeker langer zijn!
JE LEEST
It's just like a fairytale (dutch)
FantastikSaar is een meisje van 15 jaar. Ze vind een bijzonder boek op haar zolder, wat haar leven op een bijzondere manier veranderd.