CHAPTER 19

1.2K 143 10
                                    

Someone POV

Aku membuka mataku perlahan. Pandanganku kabur. Apa yang sudah berlaku? Aku dimana? Mana dia? Adakah dia berada bersama aku sekarang? Aku mahu bangun dan mencarinya, tetapi terasa ada batu besar yang menghempap badanku.

Aku mahu jumpa dia. Aku mahu dia berada disisi aku sekarang.

Hyung, I Need U.

End POV

Doktor: Yoongi pula hanya ada dua pilihan. Sama ada kekal hidup atau mati. Penyakitnya sekarang berada ditahap 4 iaitu sudah di aras bahaya.

Jin: Maksud doktor? Penyakit Yoongi dulu datang balik?

Doktor: Ya. Dan sekarang Yoongi masih dalam rawatan. Woozi masih belum sedarkan diri tetapi kamu boleh melawatnya. Apa pun saya minta diri dulu. *bow*

All: *bow* Gomawo.

Namjoon: Gilalah ~ Yoongi sakit balik? Patutlah aku nampak semalam dia putih melepak macam takda darah.

Jimin: Tapi bukan Woozi dah derma hati dia kat Yoongi ke?

Jin: Aku tak tahu.. tapi yang aku tertanya, kenapa Yoongi tak bagitahu kita yang penyakit dia datang balik?

Jhope: Nanti jelah kita tanya dia bila dia dah sedar. Nae? *pegang bahu Jin*

Jin: Itu pun kalau tak terlambat. *tunduk*

VKook: Yoongi hyung ~ 〒▽〒

-------------------

Joshua: *renung Woozi*

Hoshi: Aku dah pesan kat kau, jangan lari bila aku belum sampai. Kau degil bah, kecik! Tahu tak ! Sekarang apa jadi? Melantar kau atas katil hospital ni hah. Woozi, ppali bangun. Temankan aku kejar pakcik kereta aiskrim tu. *gosok lengan Woozi*

Jeonghan: Guys ~ jom kita balik. Kita makan dulu kat rumah pastu kita datang sini balik. Nae?

Dino: Tak nak. Nak stay sini.

Hoshi: Nado! *baringkan kepala atas katil*

Joshua: Nado ~

Jeonghan: Haihh ~ Arraseo. Yang lain ikut aku balik. Korang nanti aku bawakan makanan je arraseo?

Joshua, Hoshi, Dino: Nae ~

SVT: *ikut Jeonghan balik*

Jin: Jom kita balik.. nanti kita datang sini balik.

All: Hmm. *angguk*

Hanbin: Noona.. tadikan Jung-- erhm erhm!!

Jungkook: Just shut up, kid. *tutup mulut Hanbin dengan kain, keluar dari bilik*

Dino: Hyung ~ bangunlah.. nanti dengan siapa lagi Dino nak tidur?

Woozi: *tiada reaksi*

-------------------

• Skip •

Seminggu berlalu...

Woozi dan Yoongi masih belum sedarkan diri lagi. BTS, SVT, Taeyeon, Yukwon dan Hanbin sentiasa datang ke hospital untuk melawat Woozi dan Yoongi.

Hanmi dan Jaebum telah berhijrah ke Jepun untuk menyambung belajar. Mereka telah mendapat surat untuk sambung belajar dari sana dan mereka telah pindah ke situ sebelum hari kemalangan yang dihadapi Yoongi dan Woozi.

Hanmi juga tahu tentang hal itu tetapi apakan daya ingin melawat jika dia sedang sibuk dengan pembelajarannya.

- Hospital -

[C] The Dream || bts.svtWhere stories live. Discover now