Tandas Sekolah

275 11 3
                                    

Hai ,ini pula kisah author sendiri. Kisah kat tandas sekolah

Ketua kelas : 1 Anggerik !!! Go to gallery ,we have to practise our bicara berirama for next week.

Masa tu author dengan kawan -kawan author tiga orang pergi lambat sikit sebab nak pergi tandas dulu .

Author : Em , Saloni (ketua kelas ) kitaorang pergi lambat sikit sebab nak pi tandas lu

Ketua kelas : Ok ,i will inform teacher .

Author : Thanks ,Saloni

Author dengan kengkawan pun pergi tandas sebelah bilik darjah kitaorang .

Kawan 2&3 : Weh ,kitaorang tunggu kat luar je ek .

Author & kawan 1 : Ah , ok . Tunggu tau .

Author dengan kawan author pun masuklah. Kawan author ni masuk tandas hujung sekali . Author masuk tandas sebelah tandas kawan author ni sebab kat situ tandas cangkung ,senang .

Kawan author n.1 ni merungut pasal air kat sekolah

Kawan 1: Apehal lah tak ada air kat sekolah nie. Air dalam baldi ni pun cukup2 aku sorang jer pakai bla bla bla ble ble ble...

Author melayan jer

Tiba - tiba kawan sekelas author ni ,Cassandra masuk tandas.Pastu dalam masa yang sama kawan author n.1 ni keluar dari tandas. Cassandra tu pun nak masuklah tandas kawan author n.1 ni but kawan author cakap.

kawan 1: Eh , Cassie (nama pendek) bilik air tu dah tak ada air but bilik air yang batrisya masuk (author) tu ada air lagi
kot .

Cassandra: Ok , hurry up Bat !! Saya tak tahan dah nie

Casandra nie dah tak tahan dah .Asyik ketuk pintu jer

author : ah ah ada lagi air nie jap tau cassie

author pun keluar dari tandas pastu terus pergi singki depan tandas . Yang peliknya ...author tak pandang pon Cassie tu,pandang dia dengan anak mata jer . Yelah ,buat apa nak pandang kan?

Author nampak macam Cassie tu tenung author sekejap pastu baru dia masuk tandas .Kawan author n.1 ni dah keluar dah .

Author pon keluarlah dari tandas. Tengok tengok kawan author semua dah turun tangga dah . Author nak angkat beg tapi atas beg author nie ada buku cerita Cassie punya. Author pun ambik buku dia letak kat atas kerusi sebelah tandas .

Author pun lari turun tangga

Author :Woii!! korang nie tunggu lah aku

Kawan 1: Kau nie lambat sangat .Kitaorang dah kena marah dengan Puan Shanty (guru disiplin) tau.

Author : iyeker hehe sorehh

Kitaorang pon pergilah gallery . Sampai jer kat gallery ni kawan author n.3&4 tiba-tiba lari ke author

kawan 3: weh... tadi kau keluar dulu daripada Cassie kan?

Author : ah ah kenapa ?

Muka kawan n.3&4 author nie dah pucat dah

kawan 4 : Kau tengok tu kat atas pentas . Cassie tengah berlatih, bengong

Author :apa maksud kau nie . Tak payah nak buat lawak eh . Korang pon nampak dia ....

author pon tengok kat atas pentas. Nampak Cassie tengah berlatih bicara berirama .

Author tak percaya lagi ni . Author pon pergilah tanya sendiri dekat die

author : Hey , Cassie . Tadi awak pergi tandas tepi kelas kan?

Cassie kerutkan kening dia

Cassie : What do you mean ,Bat ? Saya dah lama turun pergi gallery dengan Saloni (ketua kelas). Saya tak singgah mana -mana pun masa turun

Bila author pikir balik , sepatutnya author dengan kengkawan yang kena sampai dulu bukan Cassie . Takkan Cassie bergayut macam spider man nak pergi gallery betul tak ?

Cassie pun panggil Saloni and then author pun tanya lah Saloni tu and then Saloni cakap

Saloni: What are you talking about Bat ? Dia turun dengan saya sampai gallery lah.

Author : Ya , saya tahu tu .Tapi masalah nya sapa yang ada kat tandas tadi dengan saya ?

Semua orang pandang sesama sendiri dengan muka beribu soalan.

Soalan tu misteri sehingga kini ...

Alhamdullilah Allah melindungi author masa tu... nasib baik tak pandang mata cassie







Hehe ,SERAM KER?Where stories live. Discover now