Ni cerita pasal Amir and the gang yang baru pindah sekolah baru . Jadi masa first day sekolah tu ,guru disiplin bagilah taklimat ,bagi terangan benda yang salah ,peraturan sekolah semua tu .Amir and the geng semua ni boring gila nak mateh . Diorang pun kacau budak perempuan yang duduk berdekatan dengan diorang.
Tiba-tiba Amir ni perasan guru disiplin diorang tenung mereka semua macam nak makan . Amir pun bisik kat kengkawan dia yang lain
Amir :Pss ... berhentilah bengong. Cikgu tengah tengok
Cikgu disiplin merenung mereka dan menyuruh mereka semua berdiri di atas pentas .
Guru disiplin : Kumpulan lelaki yang berada dibelakang tu ,naik atas pentas sekarang ! Hari pertama dah tunjuk perangai eh . Berdiri sekarang!
Amir dan kawan2 yang lain rasa geram gila sampai naik tangga untuk ke pentas tu bunyi kuat sangat
Amir menghentak kaki semasa menaiki tangga .
Cikgu disiplin pun meneruskan percakapan dia
Cikgu disiplin : Saya nak ingatkan pada kamu semua. Bilik mandi sukan sebelah tandas mutiara dilarang masuk. Sebab dia ...kamu semua tak perlu tahu .
Semua murid berbisik bisik . Pasti fikir benda lain
Amir ni tiba2 dapat idea
Amir : Weh ,malam ni jom ramai2 masuk bilik mandi tu
Kawan Amir nama Badrul nie tegur dia
Badrul : Kau gila !!! Weh bilik tu ada ular ko tahu tak sebab tu lah cikgu tak bagi masuk .
Amir :Kau jangan nak mengarut lah.. pastilah ada benda cikgu disiplin tu sembunyikan benda lain.
Badrul : Aku tak nak pergi...
Amir : Haha macam budak kecik lah kau ni . Kalau ada ular ,bunuh jelah..
Badrul : Masalahnya orang cakap ular tu spesis ular anakonda . Besar gila tahu x . Kau dah lah kecik ,sekali telan jer weh
Amir: Kau percaya sangat lah berita angin bodoh tu . Dahlah kau tak nak pergi lantak kau lah .Jangan menyesal pulak
Badrul hanya menggeleng kan kepala
Malam itu mereka semua berkumpul di depan bilik mandi stor sukan
Pintu bilik tersebut dikunci kemas oleh mangga .Amir mengambil besi buruk dan memecahkan mangga tersebut .
Amir dan kawan 2nya pun masuk .Semua gelap gelita . Amir pun memakai hp untuk menerangi bilik tersebut .
Mereka terkejut ,bilik itu dipenuhi dengan darah . Darah yang masih merah ....maksudnya ada sesuatu yang telah dibunuh beberapa minit sebelum mereka masuk.
Tiba2 ada seseorang menolak mereka masuk kedalam bilik tersebut dan mengunci pintu dengan mangga yang lain .
Amir : Woii , sapa tu ahh !!! Lepaskan kitaorang lah !!!
Mereka semua panik dan ketakutan . Tiba -tiba Amir rasa kawan dia ,Muqri hilang
Amir : Weh , Muqri mana ?
Kawan amir : Tadi aku masuk dengan dia tadi .....
Amir menghadap kawannya . Tiba 2 dia ternampak satu lembaga yang besar berada di belakang kawannya itu.
Amir : Weh.....
Amir terkejut sampai tidak boleh menuturkan ayatnya .
Amir : Weh.. ad...aa... se...su..aa...tt..u...de...kkk..
aa..t. ...be...lll..aaa.ka..ng..k..ka.uKawan amir ni pun pusing untuk melihat belakangnya . Apabila kawan Amir ni pusingkan badannya terdapat satu mulut yang besar menggigit kepalanya dan mengangkatnya keudara dan cuba menelannya .
Amir : Ahhhh!!!!!!
Amir pun berlari dan mengetuk pintu untuk keluar
Amir : Ahhhhh !!!!! Lepaskan Akuuuu !!!!!
??? : Aku dah bagitahu kau kan jangan masuk ...
Amir macam kenal sahaja suara lelaki itu
???: Kenapa kau degil sangat ?
Itu bukan ker suara .... guru...disiplinnya
Amir : Cikgu ... tolonglah lepaskan saya. Saya janji saya tak masuk dah
Guru Disiplin : Sekarang ni ..aku tak boleh biarkan kau hidup lagi sebab ... Kau dah tahu rahsia sekolah ni!!! Kalau kau hidup macam mana reputasi sekolah ni ,ha ? Padanlah dengan muka kau ..Aku dah suruh jangan masuk . Sekarang nie ular aku akan kenyang selama sebulan, hahaha !!!
Amir menjerit ketakutan dan berlari untuk mencari jalan lain untul keluar .Semasa Amir berlari tu dia tersadung sesuatu dilantai dan terjatuh .
Apabila dia menyuluhkan lampu hp nya ke arah benda itu , dia ternampak badan Muqri yang tidak bernyawa lagi.
Badan Muqri itu di selubungi dengan air liur ...air liur ular anakonda itu
Amir tidak perasan terdapat ular berada dibelakangnya sedia untuk membaham Amir .
Amir memusingkan kepalanya dan ternampak sisik dan kepala ular yang besar dibelakangnya .
Tidak sempat Amir melarikan diri ,ular itu terlebih dahulu membaham kepala Amir dengan lahabnya . Maka habislah riwayat mereka dengan kematian yang ngeri
Keesokan harinya
Guru disiplin menaiki tangga untuk pergi ke pentas
Guru disiplin : Saya nak mengumumkan satu berita sedih . Amir dan kawannya yang lain mati kerana membunuh diri dengan menggantungkan diri didalam bilik mandi sukan kerana menghadapi tekanan yang teruk .
Badrul duduk dihujung dewan sambil bersedih kerana kehilangan kawannya.
Badrul : Kenapalah mereka bunuh sampai kena gantung diri? Mayat diorang semua terpisah kepala dari badan .....
Semua ni berlaku sebab mereka masuk bilik mandi tu !!!! Malam ni aku akan periksa sendiri apa yang berlaku !!!!The end
YOU ARE READING
Hehe ,SERAM KER?
Mystery / ThrillerCerita ini ada yang reka...ada yang author pernah kena... mungkin ada yang anda pernah baca Mungkin tak seram tapi berhati -hati ... ada yang sedang memerhati anda Bersediakah anda tuan tuan dan puan puan sekalian?