Kapitel 1

144 3 1
                                    

Jag vaknar av att någon hoppar i min säng.
"Vafan Felix" suckar jag.
"Boysen kommer snart" säger han.
"Okej men ut från mitt rum nu så jag kan byta om" säger jag och han går ut ur mitt rum.
Jag går upp och klär på mig,sminkar mig och sång som man brukar göra.
Jag messar Lovisa och frågar om hon vill komma över och hon svarar snabbt att hon är på väg.
Jag går ner till soffan och sätter mig bredvid Oscar.
"Lovisa kommer över" säger jag.
"Okej" säger Felix.

Nu är det kväll och vi har bestämt att Killarna och Lovisa ska sova här.
"Kan vi inte köra jag har aldrig?" Frågar Felix.
Vi nickar och han springer och hämtar massa coola efter som att bara Ogge och Oscar får dricka.
"Jag har aldrig varit olyckligt kär" säger han.
Jag dricker av coolan.
"Jag har aldrig tänkt på någon i rummet medan jag haft sex" säger han sedan.
Lovisa och Felix dricker.
"Jag har aldrig haft sex"
Alla dricker förutom jag.
"Jag har aldrig varit kär i någon i detta rummet" Först dricker Felix sedan Lovisa och sedan jag.
Dom kollar alla på mig men bara Lovisa vet vem.
Oscar.
Vi kör klart och sedan märker vi att kockan är mycket vi bestämmer att alla ska sova i mitt rum.
Felix paxade min soffa han älskar min soffa.

Jag vaknar av en hämsk mardröm. Jag sätter mig upp i sägen. Jag skakar av rädsla. Jag kan inte väcka Lovisa för hon sover andra sidan rummet.
"Sover inte du?" Hör jag plötsligt någon säga. Oscar.
"Mardröm" säger jag.
"Oscar?" Frågar jag lite Osäkert.
"Mmm" svarar han.
"Ehh kan du sova hos mig? jag är rädd" säger jag.
"Såklart" säger han och kryper upp bredvid mig.
Han lägger sina trygga armar om mig och då somnar jag i min livs kärleks famn.

Jag vaknar av att några säger awwww.
Oscar gnyr till och vaknar. Han tittar på mig och ler och jag ler tillbaka.
"Vad har vi missat?" Frågar Omar.
"Använde ni skydd?" Frågar Felix sedan.
"Herregud jag drömde en mardröm och då frågade jag Oscar om han ville sova här" säger jag.
Lovisa ler mot mig och jag ler tillbaka.
Jag kryper ner i Oscars famn igen och bara njuter.

Jag tar upp mobilen och ser att några av fanpagesen jag följer har lagt upp att killarna aldrig gillar bilder eller har family time längre och jag håller faktiskt med dom.
Jag blir faktiskt lite sur på dom men det är en sak som får mig att bli förbannad.
Jag får ett sms av min komps Ida att dom har lackat på massor av foooers för att dom väntat utanför studion.
Jag reser mig upp och drar Lovisa ut ur rummet.
Jag visar henne och hon blir lika arg som jag.
Vi går in igen vi ska till stan. Jag tar ett par högmidjade shorts och en croptop.
"Ni är så falska!" Säger jag och Lovisa i kör innan vi går till badrummet för att fixa oss.

När vi är klara tar vi våra väskor och går ut och ner till hallen.
Plötsligt känner jag hur någon håller fast mig.
"Vad har vi gjort?" Frågar Ogge.
"Ni struntar i era fans!" Säger Lovisa.
"Och lackar på dom för att dom väntar utanför studion!" Säger jag.
Vi drar oss ur deras grepp och går.

Skinny Love Where stories live. Discover now