Kappitel 3

98 3 2
                                    

Jag går igenom korridoren för att komma till mitt skåp. Jag tar mina grejer till första lektionen som är svenska. När jag vänder mig om så kommer Olivia fram till mig.
"Ful som vanligt" säger hon.
"Bara så du vet ingen gillar dig så bara gå och ta ditt liv!" Säger hon och går.
Jag lägger in allt i skåpet igen sedan tar jag min väska och springer ut från skolan. Jag hoppar på nästa buss som går och åker hem.
Jag springer in. Felix är i studion så jag är hemma själv. Våra föreldrar är borta i 3 månader. Jag packar min väska men mobil,poerbank(stav) laddare och högtalare. Sedan så springer jag till klipporna vi har i skogen bakom vårt hus.

Klockan är 18:12 nu.
Jag får ett SMS.

Från:Lovisa
Var är du !?!

Till:Lovisa
Klippan.. Du vet längst in i skogen bakom vårt hus.

Från:Lovisa
Kan jag ta med killarna? Med det menar jag enis och felle.Du vet det är rätt romantisk där ;)

Till:Lovisa
Ta du med dom. Man tackar ju inte nej till att vara nära sin livs kärlek ;) <3

Det tar inte lång tid för ens jag hör något i skogen. Jag blir ju lite rädd jag menar tänk om det är en våldtäcksman eller en mördare! Fast att bli mördad hade ju inte varit så fel nu.. Där kommer Lovisa och killarna. Oscar sätter sig på ena sidan av mig och Felix och Lovisa på andra.
Jag börjar frysa då jag bara har ett linne och ett par slitna jeans.
97 ways börjar spelas då jag har musik i högtalarna. Oscar måste sätt att jag fryser för han lyfter upp mig så jag sitter i hans knä och sedan lägger han sina armar om mig.
Jag vänder mig om och vi kollar in i varandras ögon.
"Men kyss henne någon gång då.." Hör man Lovisa mumla.
Jag rådnar och kollar ner. Han kramar mig hårdare och skrattar lite åt det Lovisa sa.

När vi väl är hemma så går jag och Lovisa upp på mitt rum. Men tiden går och hon och Oscar åker hem.

Sorry för kort kapitel

Skinny Love Onde histórias criam vida. Descubra agora