Kapitel 2

129 4 2
                                    

Vi går in genom dörren.
Vi går upp i min säng.
Vi startar youtube på TV:n
Plötsligt knackar det på dörren och in kommer Oscar och Felix.
Dom kastar sig ner bredvid oss. Oscar bredvid mig!
"Vad kollar ni på?" Frågar Felix.
"Tänkte kolla på er" svarar jag.
Först sätter jag på en video när Oscar dödar av sin snygghet.

Sedan sätter jag på en fan video till fooo.

"Awww" säger jag.
Så söta deras fans är! Nästa video blir bara på Oscar ;)

Fatta hur mycket tid dom lägger ner på killarna!
"Vad är klockan?" Frågar jag och gäspar.
"03:37" svarar Lovisa.
"Pallar inte gå till skolan i morgon..." Suckar jag.
"Stanna hemma då" säger Felix.
"Mmm" svarar jag.
"Vi kan kolla på film med sex scener" säger han och blinkar med ena ögat.
"Det får du ta Lovisa eller Oscar till" säger jag.
Jag går till garderoben och tar fram min Batman Pyamas (stav) och går in till badrummet.
Jag byter om och tar sedan bort sminket.
Sedan går jag in till dom andra igen.
"Ska ni sova här eller ska ni ha Foscar mys inne hos Felix?" Frågar jag.
"Vi stannar här,jag och Lovisa tar soffan (bäddsoffa) så får du och Oscar mysa i din säng igen" Säger Felix.
Oscar tar av sin tröja och då tar jag ett kort.(med ljudet på)
Jag lägger ut den på min mystory.
"Nu är enis ABS på snap" säger jag stolt. Sedan kryper jag ner under täcket. Oscar lägger en arm runt mig.

Jag vaknar av att jag fryser as fuck.. Ingen är kvar i rummet. Jag sätter på mig ett par grå mjukisbyxor och en grå hoodie. Sedan går jag in till Felix rum han är inte där inne så jag tar en av hans kepsar och sätter på mig sedan sminkar jag mig lite lätt med concealer och BB cream. Sedan går jag ner till soffan där dom andra sitter. Jag sätter mig mellan Oscar och Lovisa. Jag skriver ett SMS till Lovisa så killarna inte ska höra.

Till:Lovisa
Varför är livet så svårt? Hur ska jag orka när killen jag är så äckligt kär i inte lägger märke till mig? Hur ska jag få bort mina självmordstankar? Varför lever jag ens?

Jag ser hur hon läser och kollar på mig. Sedan drar hon upp mig på mitt rum.
Hon drar upp armen på hoodien. Hon ser mina ärr.
"Julia varför?!" Frågar hon.
"För att jag förkänar det" svarar jag.
"Men snälla lilla du! Jag finns ALLTID här för dig" säger hon.
"Lovar du?" Undrar jag.
"Lovar!" Säger hon.
Hon ger mig en varm och mysig kram.
Dörren öppnas och in kommer min bror och min drömkille.
Oscar sätter sig bredvid mig och tar tag om min arm. Helvete jag glömde dra ner tröjarmen. Jag försöker dra till mig armen men han är för stark.
Han kollar på mina ärr och sedan på mig.
Jag kollar på Lovisa med en 'hjälp mig!' Blick.
Oscar tar tag om min haka och gör så jag tittar in i hans ögon.
Han drar in mig i världens mysigaste kram.
Låten 'Fu*k you better' börgar spelas på TV:n. Man ser att Felix börjar få stånd. Jag brister ut i skratt sedan gör Oscar och Lovisa också det.
"Vad skrattar du åt? Det är ju du som får hjälpa mig med mitt lilla problem!" Säger Felix till Lovisa.
Han tar henne i famnen och går in till hans rum.
Nu är jag själv med Oscar.
"Ställ dig upp vi ska göra ett tillits test!" Säger han. Vi ställer oss upp och jag faller bakåt. Han fångar mig och lägger mig i en typ pardans ställning om ni fattar.
Han hjälper mig upp. Jag tar tag i min telefon och gå in på kamera.
"Dra av eller upp tröjan så man ser dina ABS. Han gör som jag säger och kastar av tröjan. Man ser hur han spänner sig.
Jag tar en bild och lägger upp den på instagram. Och skriver 'R.I.P jordens befolkning @/oscarenestad'

Skinny Love Where stories live. Discover now