Kapitel 4

119 3 0
                                    

Jag går till mitt skåp efter sista lektionen. Då kommer Olivia såklart.
"Fatta vilket bra par jag och Oscar kommer bli! Han är ju så snygg och vi ska träffas i kväll om du inte tror mig fråga honom!" Säger hon och går.
Jag tar min väska stänger skåpet och springer till bussen.
När jag kommer hem så kastar jag mig ner i soffan. Felix är i studion så jag är hemma själv. Jag går in på toa och rotar fram rakbladet. Jag skär tre sträck på varje arm.
Jag torkar av armarna och går upp på mitt rum och sätter på mig en hoodie.

Efter ett tag kommer Felix hem och han har Lovisa med sig.
"Vi ska ha en sleepover hos Ogge i kväll kommer du?" Frågar Felix.
"Oscar skulle ta med någon tjej han träffat också" säger han.
"Jag kommer" säger jag. Jag måste veta om det är Olivia.
Jag går upp och packar det som behövs i min väska.

Nu är vi hos Ogge Oscar har inte kommit en. Men det knackar på dörren.
Ogge springer och öppnar och som jag trodde kommer Oscar och Olivia in. Jag tar tag i Lovisas hand. Hon är den enda som vet vad Olivia gjort.
Nu har jag fått nog.

Nu har alla somnat.Olivia gick hem innan Oscar verka gilla henne. Jag önskar att det var mig han gilla men nu vet jag. Han kommer aldrig gilla mig. Jag tar min väska och smyger ut ur huset. Jag vet inte var jag ska och att jag är rädd kan jag ju inte neka. En 17 årig tjej ensam på Stockholms gator. Hjälp! Jag tar upp mobilen och skriver ett SMS till Lovisa.

Till:Lovisa
Jag älskar dig min bästa vän. Jag kommer alltid minnas allt vi gjort. Men jag klarade det inte jag klarade inte att se Oscar med Olivia..

:Lovisas perspektiv:
Jag läser klart SMS:ET. Jag får panik hon får inte försvinna!
Jag skakar på Felix medans tårarna rinner.
Han öppnar ögonen och sätter sig upp jag har mobilen igång så han kan se mig.
"Men älskling vad är det?" Säger han och tårkar mina tårar med sina tummar.
Jag ger honom mobilen och läser meddelandet.
"Varför har hon inte sagt något?" Säger han.
"Olivia har mobbat eller mobbar henne i skolan" säger jag.
"Vi väcker killarna så får vi ut och leta efter henne" säger han.
Nu är alla vakna utom Oscar. Felix går fram till honom och smeker hans kind.
"Älsklig vakna" säger han.
Oscar gnyr till.
"Vi måste leta efter Julia hon är borta" säger Felix.
Då sätter sig Oscar upp med ett ryck.
"Va var är hon vi måste hitta henne nu!Tänk om någon tar henne!" Säger han och springer till hallen och tar på sina skor.

Vi har varit ute i cirka 30 minuter nu. Oscar har nog mest panik av oss alla.
Men så får jag ett SMS.

Från:Julia
Hoppas inte ni är ute och letar. Jag är bara hemma så gå tillbaka till Ogge och vem vet du och Felix kanske får MYSA lite i Ogges säng;)

Jag stannar.
"Vad är det?" Frågar Felix.
"Julia är hemma hos er och hon skrev att vi ska MYSA lite I Ogges säng" säger jag och skrattar lite.
Vi går hem till dom och jag springer direkt upp på Julias rum.
Där sitter hon och kollar på en av Felicia Bergströms storytimes.
Jag kryper upp i hennes säng och sätter mig bredvid henne.
"Vad har jag gjort?" Frågar hon och kollar på mig med en rädd blick.
"Vad menar du?" Frågar jag.
Hon drar upp sin arm hon har skärt sig..

Så ser vi hur dörren öppnas och in kommer Oscar. Hon drar snabbt ner sin tröjarmen men jag tror Oscar såg det.
Han kastar sig på Julia och drar in henne i sin famn. Jag tror någon är kär ;)
Han tar tag om Julias arm och drar upp tröjan.
Hon kollar skamset ner.
Han tar två fingrar under hennes haka så hon tittar honom in i ögonen.
Sedan kysser han henne och precis i rätt sekund knäpper jag ett kort.
Dom avbryter kyssen och kollar på mig.
"En bild på er första kyss" säger jag stolt.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 07, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Skinny Love Where stories live. Discover now