anlaşılmak isteyenler

5 0 0
                                    


Yıldızları anlatırken hep insanlardan örnek verirler demi aynen şöyle " Yıldızlar da insanlar gibi doğar büyür ve ölür ." evet doğru denebilecek bir açıklama unuttukları belkide bilerek söylenmeyen şeyler de vardır "yıldızlar doğar ağlamaz ,emeklemez,ilk süt dişini çıkarmaz,kavga etmez ,ağlamaz,ilk aşkları yoktur ergenliğe girmezler hastalıkları yoktur aslında size ölürler derken bile hiç acı çekmediklerini söyleyebiliriz.Ve onlar hep parlarlar gökyüzüne baktığınızda hep siz onları görürsünüz ama onlar sizi görmez ,kaybolduğunuzda siz kutup yıldızına bakarsınız neredeyim diye o size bakmayı bırakın sizi tınlamaz bile acaba doğru yerde mi duruyorum diye ."

Ve bunun gibi bir sürü şey sıralanabilir.Çoğu zaman anlaşılamamaktan şikayet ederiz ya evet doğru biz gerçekten de anlaşılamayız çünkü biz genciz hayallerimiz ki burası en önemli nokta buna daha sonra ayrıntılı değiniceğim,aşklarımız,acılarımız,coşkularımız,sevinçlerimiz,üzüntülerimiz vardır.Biz anlaşılamayız evet çünkü anne babalarımızın devri ile bizimki çok farklı belki de çoğu kez sizde hayalci diye suçlanıyorsunuzdur ,gerçekçi olmanız isteniyordur ve siz de çoğu zaman içinizden veya dışınızdan öfkenizi, anlaşılamamanın ya da anlayış gösterilmemenin verdiği huzursuzluğu yaşıyorsunuzdur. Bunları yazmamın tek sebebi işte bu anlaşılmama konusu çünkü hepimiz bir bireyiz hepimizin belli bir isteği hayali,oturuş şekli ,düşünüşü,yoğurt yiyişi vardır.Herkes kendi hayatını belli konular üzerinde şekillendirmek ister kimi gezmek kimi okumak kimi yazmak kimi ağlamak kimi dert anlatmak kimi bisiklet sürmek kimi yeni ilişkiler ister ve bunları isterken veya hayalini kurarken de anlaşılmak ister birinin onu dinleyip iyi ve kötü yanlarını ortaya koyarak onun yanında olduğunu bu kıstaslara göre tercihlerinde özgür olduğunu hissettirmesi lazım peki hangimiz buna sahip ? Sahip olan illa ki vardır ama ben çoğunluğun sahip olmadığı görüşündeyim .Evet bizler Atatürk'ün de dediği gibi yarının büyükleriyiz  bugünkü hayal ve isteklerimiz yarınımızı şekillendirecek ve olmak istediğimiz yere bizi getirecek ,biz kendimizden eminiz  ,yapabileceklerimizden eminiz ve bunları daha iyi yapabilmek için ihtiyacımız olan tek şey ise anlaşılmak ,değer görmek .Daha önce dediğim gibi devir önceki devirden çok farklı çoğu kişinin anne babası zor şartlar altında buraya gelmiştir buna eminim ve çoğu da bu yüzden oğlum kızım bilmem ne mesleği olsun ,çalışma saatleri belli olsun iyi yaşasın istiyor ama yaşamak demek bu değil ki yani demek istediğim sabah kalkıp akşam eve gelip yemek yiyip ayaklarını uzatıp aptal kutusuna bakarak Survivor veya başka aptal bir program veya dizi izlemek değil ki ya da yatmadan önce ritüelleşmiş bir tabak dolusu meyve yemek de değil herkesin farklı bir yaşantısı ve hayali vardır artık devir insanın kendini ne kadar geliştirirse o kadar rahat edebileceği bir devir memur olup kurtulayım  devri hiç değil herkes kendi yaşantısını kendi çizmeli ilgi alanlarını merkeze koyarak ilerlemeli . Yoksa salak saçma eğitim sistemimiz ve manyak dolu güzide ülkemizle bi yerlere varmak daha da zor manyak dolu ifadesini herkes için söylemiyorum ama kabul edersiniz ki güzel ülkemin çoğu insanı eğitimsiz,görgüsüz anlayışsız kişilerden oluşmakta.Kadına şiddet had safhada ,hırsızlık, taciz ,terör her ne halt arasan hepsi üst düzey insanlarımız mutluluk anketlerinde son sıralarda sanki 75 milyonu birileri bir fanusa koyup üstünde ne varsa deniyor insanlarını tahammülsüzleştiriyor ne kadar pislik varsa üstümüze salıyor bu durumda çoğu kişinin  isteği  yurtdışına gitmek çünkü insan bir ülkenin diğerinden parayla çöp satın aldığını duyunca çıldırcak gibi oluyor başkaları lafı bile edilmeyecek basit olayları ülke gündemine koyup tartışırken bizde ölümlerin,rant kokan yangınların,tacizlerin,şiddetin ,terörün ardı arkası kesilmiyor e bu kadar şeyi yaşayan gören insanın bünyesi bunu kaldırır mı kaldırmaz stres hastası olur çıkar neyse gidip en iyisi çikolata yemek mutluluk falan hormonlar ...

gençlik,hayaller ve hayatlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin