Bab 2(NAG)

866 40 0
                                    

Seorang lelaki berjalan di lorong yang gelap. Berjalan dengan mendada. Seakan akan ketua gengster yang digeruni.. Berspek kanta mata besar. Berpakaian nerd. Nerd? Ya dia seorang yang nerd walaupun berjalan seperti itu..

Dia jalan dan terlanggar seseorang. Yang pasti orang itu ialah salah seorang ahli kumpulan gengster yang digeruni. Macam mana nak tahu ahli kumpulan gengster? Tengok leher dia ada tatoo naga.

"wei! Lu ni tak de mata ke?!" marah gengster tu secara tiba tiba. Lelaki itu hanya beriaksi tenang.

"maaf" lelaki itu berkata dengan selamba dan lelaki itu terus berjalan.

"wah!! Mak bapak lu tak ajar beradap ea?! Babi!" ujar gengster tu dan cuba menumbuk belakang kepala lelaki itu. Ada perkataan 'cuba' itu bermakna gengster itu gagal untuk menumbuk lelaki itu.

Lelaki itu mengemgam tangan gengster itu dan memulas tangan itu. Gengster itu cuba menumbuk lelaki itu dengan tangan sebelah kirinya pula. Tapi lagi sekali lelaki itu mengelak dengan penuh gaya.

Lelaki itu menumbuk gengster itu di muka dengan berpadu padu tanpa henti.

Gengster itu yang tidak bersedia lagi terpaksa sedia menerima tumbukan yang padu dan tanpa henti di wajahnya.

Lelaki itu menumbuk perut gengster itu dengan sekuat hati seperti melepaskan geram. Gengster itu sudah terkulai tidak sedarkan diri.

"mak bapak don't playing playing" belum sempat dia berpaling tiba tiba dia jatuh terlentang.

"adui!" lelaki itu mengerang kesakitan apabila dia selamat jatuh katil.

"smart giler mimpi aku tadi" dia segara mengambil speknya. "inilah akibat ponteng sekolah.. Kan dah jatuh katil" sambung dia lagi.. Lelaki itu bangun lalu bersihkan badannya.

5:45pm

"fuh lama gila aku tidur.. Ni sebab game sims punya pasal" lelaki itu berpakaian seperti biasa dan dia keluar rumah menuju ke restoran yang berdekatan dengan taman perumahannya.

"saya nak macam biasa lepastu bil masuk dalam buku 555" ujar lelaki itu kepada pelayan.

Lelaki tu lepak lama gila kat restoran tu sehingga jam menunjukkan pukul

11:59pm.

Dia terus beredar dari restoran. Disebabkan malam yang sudah lewat dia mengambil keputusan untuk lalu lorong saja. Lorong yang sunyi.

Tiba-tiba dia teringat tentang mimpinya tadi. Dia terlihat lelaki yang bertatoo di leher sebiji macam di dalam mimpinya. Dengan sengaja dia melanggar bahu itu.

'kejap! Aku ni mana ada seni mempertahankan diri! Mampus aku'

"maaf" ujar lelaki itu dengan gelabah. Lelaki itu segera pergi.

"tunggu!" ujar gengster itu sambil menarik lelaki itu.

"nnnak a.apa b.bang?" tergagap gapap lelaki itu tanya.

"nak jadi ahli kitaorang tak?" tanya gengster tu.

Lelaki tu terkedu sekejap. Lalu pengsan.

-------
Sorry dah lama tak update.. Sekarang kan oral pt3.. Jadi maafkan lah saya yer..




Nerd Atau Gengster?Where stories live. Discover now