Bab3

27 1 0
                                    

Bangun dari tidur . Aku terus teringat muka bos aku . Aku pelik semenjak dua menjak ni asyik terserempak dengan bos aku je . Kadang kadang aku meluat jugak . tak habis habis nak kena mengadap muka dia . Rimas . but i like that . Hahahha kata mrs gedik . Gelak terbahak bahak . Aku tengok jam biasa nya masuk kerja pukul 7:30 a.m. but yang ni tetiba aku terlewat terbangun pukul 8:00 a.m. ni disebabkan teringat muka bos aku la ni . Haaa nnti kat office kena mengadap muka dia bagi alasan sebab apa lambat masuk office ...


Bila kaki aku da melangkah masuk pintu pejabat . Tangan satu badan aku semua bergetar sampai kan bergetar tulang rusuk aku . 'Kata mrs gedik' . Takpe lah aku berani kan diri sebab nak kena mengadap bos aku yang sombong tu .

Bila da melangkah masuk kedalam bilik bos aku . Dalam hati mrs gedik(mati lah aku kalini) . Haih takpe sabar je lah . apabila bos aku mengadap muka aku yang lawo ni . Tetiba mata bertentang mata adoi da jadi drama melayu . Kahkahkah!

Aku ingatkan bos aku marah aku . rupa-rupanya dia nak tanya aku . Kenapa aku asyik ikut dia , kenapa asyik ngitip dia . Blabla lah . bos aku tanya aku macam nak siasat aku je . Dengan muka mrs gedik yang merah tu . Nak jawab soalan bos dia tu bergetar tulang rusuk mrs gedik . mrs gedik pun jawab la 'ah ah ah ' bos dia kata 'awak ah ah ap?' . Mrs gedik 'takde pape cuma saya tak tahu nak cakap ap bos ' . Bos 'takpe awak boleh keluar dari bilik saya pergi sambung buat kerja ' . Mrs gedik 'fuh legaa ingat kan dia nak marah aku sebab aku tak jawab soalan dia rupanya dia takmarah' ekeleh nervous kan . hahahha .

Balik dari kerja aku jumpa lah bos aku . Aku nak tanya dia dia da kahwin ke belum . Yelah kan ramai yang panggil aku mrs gedik . Tapi cinta aku tak boleh berubah . sayang aku dah ada kat dia iaitu bos aku . Kata mrs gedik . Terserempak bos

Mrs gedik;bos bos
Bos;ye saya
Mrs gedik;bos dah kahwin belum ?
Bos;kenapa tetiba nak tanya ni?
Mrs gedik;takde apa saya cuma nak kepastian je .
Bos;oh . Belum lagi
Mrs gedik;dalam hati(ya allah betul ke ni dapat la aku pikat bos aku) berangan
Bos;meera meera
Mrs gedik;sorry tadi terberangan kejap hihi
Bos;okey . Pelik awak ni . ada pape lagi ke ? Saya nak balik dah ni . Dah lambat
Mrs gedik ;oh takde pape . Cuma saya nak cakap malam ni bos ad g mana mana x busy ke?
Bos;insyallah tak busy . Kenapa ye?
Mrs gedik ;saya nak ajak bos g dinner Bos;oh . Kat mana ?
Mrs gedik;cafe permata
Bos ;okey jumpa awak kat sana .
Mrs gedik ;bye bos . Dalam hati(uyey uyey happy terkata . (Lompat lompat cam pocong)

Sambungan bab4.....

Kenapa Dia Panggil Aku MRS GEDIK?Where stories live. Discover now