Bab5

39 0 0
                                    

Pada keesokkan harinya ...

mrs gedik bersiap siap untuk pergi ke office . Selalunya dia la ratu paling lambat masuk kerja but kalini dia pulak ratu yang paling awal masuk kerja .. apabila mrs gedik sudah berada didepan pintu pejabatnya . Ia terua melangkah masuk ke pejabat .

Tetiba bos nya memanggil mrs gedik masuk ke dalam biliknya ..

knock,Knock,knock !bunyi ketukan yang kuat pada pintu bilik bosnya . Lalu bosnya berkata"masuk la meera" . Aku pun masuk lah dah dia suruh masuk . "Bos nak ap panggil saya ni ?"kata mrs gedik . sebenarnya saya nak tahu kena semalam awak matikan fon awak time saya call awak?kata bosnya . Dengan tergugap gugap mrs gedik menjawab"ah takdapape bos" . Dalam hati(kau tahu tak aku geram ngan kau ) . "Yekeni?" Tanya bos nya . ....ya bos saya banyak kerja nak buat maaf'kata mrs gedik' . Lalu mrs gedik pun keluar dari bilik bos .

Adib berasa hairan selalunya dia la ratu yang terhegeh hegeh,tergedik gedik depan aku . Kalini dia macam broken je . Hmm hairan . It's okey . Maybe takdapape kot kat dia .

Waktu kerja berlalu cepat ...mrs gedik cepat cepat pergi ke keretanya . Dari jauh mendengar jeritan bosnya memanggil "meera,meera,meera" . Ya toleh kebelakang rupa rupanya bos ku yang mengejarku . Aku bukak pintu kereta . Lalu memandu kereta dengan laju . Yelah takot bos dia yang kerek tu kejar ....

Semasa memandu kereta . Tetiba telefon mrs gedik berbunyi (kring,kring,kring) .. apabila mrs gedik nak bukak fon dia tengok tengok bos dia yang call . Grr sakit hati pun ada . But mrs gedik tak angkat pun call yang bos dia call . tengah memandu mrs gedik berkata"aku nak memandu pun susah ,apa la yang kau nak sebenarnya"dgn suaranya yang gedik itu . " apabila mrs gedik sudah sampai ke rumah, ia melihat fonnya semula . "Sudah 34 missedcall , takfaham aku dengan bos kerek ni" ... haih eloklatu sorang kerek ,sorang gedik lepas ni ap pulak .

Adib pula hairan kenapa la mrs gedik tak angkat call dia . Apa masalah mrs gedik ni pun tah laa . Baik aku antar mesej .

Dalam perbualan

bos;assalamualaikum
Mrsgedik;waalaikumsalam
Bos;kenapa tak angkat call?

Dengan senang mrsgedik jawab

Mrsgedik;buzy
Bos;buzy buat ap ?
Mrsgedik;buzt jaga anak .

Sebernya mrsgedik perlu bos dia je tu ...

Bos;awak dah ada anak
Mrsgedik;ada . Anak tekak,anak mata, anak telinga, anak hidung
Bos;(gelak terbahak bahak )Awak buat lawak apa?
Mrsgedik;eh siapa buat lawak ?
Bos;awak laa .
Mrsgedik;silap orang ni .
Bos;haih meera meera .
Mrsgedik;lagi nak cakap ap?
Bos;harini awak buzy tak?
Mrsgedik;tak
Bos;jom g makan , saya belanja

Dalam hati mrs gedik(aku pergi jelah dah dia nak belanja, soal hati tu nanti la)

Mrs gedik;okey . Pukul berapa
Bos;laju je awak .
Mrsgedik;ni sebenarnya nak ajak saya ke ap ?
Bos;yelah yelah pukul 5:00 p.m
Mrsgedik;ok
Bos;tunggu kat sana .

Sambungannya bab6....

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 05, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Kenapa Dia Panggil Aku MRS GEDIK?Where stories live. Discover now