BAB 7

293 21 0
                                    

Aduhai.. coklat.. lupa nk beli coklat.. mcm mane ni.. dh lewat malam.. nanti kalau x belikan coklat merajuk nana.. hish.. ngada ngadalah..

Hana terus ke katilnye.. Hana juga melupakan pasal coklat tu.. alah.. pandai² lah Hana nk ckp ape ngan nana tu.. sebab sekarang Hana dah mengantuk kalah org x cukup tidor selama 3hari..

Hana terus merebahkan badannya ke atas katil empuknye..

Kring! Kring! Kring!

Bunyi loceng Hana.. Hana tersedar lalu menutup bunyi jam lonceng itu.. badannye sgt letih dan apabila die memegang dahinya, dahinya begitu panas.. die hanya baring dikatil.. x mpu bangun..

Jam menunjukkan pukul 8:30 pagi.. pintu bilik Hana diketuk..

Tok! Tok! TOK!

Taeyang: Hana nape x pegi sekolah.. dh lewat ni..

Hana hanya berdiam diri.. bibirnya sudah kering.. manakala mukanya sudah pucat..

Tanpa buang masa taeyang terus membuka pintu bilik Hana.. taeyang melihat Hana sedang baring diatas katil..

Taeyang: Hana.. nape ni? Demam ke? Taeyang berkata lalu mendekati Hana..

Hana hanya menganguk.. Taeyang memegang dahi Hana.. begitu panas..

Taeyang: Hana demam ni.. jom pegi klinik..

Hana hanya mengangguk dan dipapah oleh abgnye masukkl kedalam kereta..

Semasa di klinik..

Doktor: mr taeyang.. adakah awak suami Hana?

Taeyang: eh.. tak tak.. saya abg die.. mcm mane keadaan die?

Doktor: ouh.. sorry.. keadaan die baik baik sahaja.. cuma saya bagi peringatan supaya bagi Hana rehat banyak..

Taeyang: okey.. boleh saya amik die?

Doktor: silakan.

Taeyang kemudian terus pegi ke arah bilik yg Hana duduk..

Taeyang: Hana.. boleh jln x?

Hana hanya mengangguk tanda die boleh jalan..

Taeyang dan Hana berjalan keluar dari klinik dan pulang ke rumah..

-skip-

Jam menunjukkan pukul 1 ptg.. seperti biasa pada pukul 1 ptg sahaja pelajar sudah balik..

Tiba tiba bunyi lonceng rumah Hana berbunyi..

Tintong!😂

Taeyang segera pergi dan meliht siapa yg dtg..

Taeyang: ouh.. kai.. masuklah..

Kai: terima kasih.. saya nak tanya.. Hana mane? Kenapa die x dtg sekolah? Soal kai kepada taeyang sambil memasuki rumah Hana..

Taeyang: Hana demam.. taeyang menjawab ringkas..

Kai: demam? Mane die? Kai sudah kerisauan..

Taeyang: die ader kat dlm bilik die kat atas..

Kai: boleh x saya pergi jumpa die.. kai bertanya kepada taeyang..

Taeyang: pergilah.

Kai berlari pergi ke bilik Hana.. die mengetuk pintu Hana banyak kali..

Hana: masuklah.. Hana berkata dengan nada yg perlahan..

Kai segera memasuki dan terus ke Hana..

Kai: Hana.. ko okey x? Ko tahu kan kita dah nk kawin.. x kan nak tunda..

Hana: aq okey.. cuma aq rasa sebab semalam.. air yg merecik tu rasanya air hujan asid..

Kai: yeker? Aq betul betul minta maaf.. aq x sengaja.. mastu aq terburu buru.. mak aq suruh balik cepat.. sorry sangat sangat..

Hana hanya mengangguk..

Hana: kai.. tadi ko ckp pasal kawin kan? Hana bertanya dgn nada yg perlahan..

Kai: yer kenape?

Hana:bila majlis tu? Nape aq x tahu..

Kai: aq nak bagitahu ko kat sekolah tadi.. tapi ko x dtg.. so aq bagitahu ko sekarang jelah..

Hana: ouh.. ko bile nak balik..

Kai: aik?mcm halau je..

Hana:mane ader halau.. aq takut mak kau risau at ko..

Kai: masalah aq ko x yah nk risau.. ni ko ni.. risau kan diri ko.. kai berkata dgn serious.

Hana: hui.. seriousnyer.. yelah.. nanti sembuhlah ni.

Kai: dh sihat ker?

Hana: bolehlah.. Hana berkata lalu tersenyum..

Kai: ouh.. baguslah begitu.. Hana bolehkan aq teman ko sampai ko sihat?

Hana: boleh.. tapi jgn sampai lewat malam.. nanti mak ko marah..

Kai: yelah..

Kai dan Hana semakin lama semakin sudah memahami isi hati satu sama lain.. kai yg menemani Hana dari ptg sampai malam telah membuatkan hati Hana semakin menyukai kai.

Yelah mane ader lagi org yg sanggup teman die lama mcm tu.. tgk.. betapa sayangnyer kai kat Hana..

Semakin lama Hana semakin sihat dan cergas.. mana x nyer.. ader kai.. bual dgn kai sampai ketawa bagai.. itu telah membuatkan Hana berasa dirinya sudah bersemangat.. 'terima kasih kai'

Malam sudah pon melanda seoul. Kai juga ingin pulang kerana sudah pukul 10 malam.. pergh. X bosan ke kai menemani Hana dari ptg.

Kai: Hana aq balik dulu yer..

Hana: baliklah.. annyeong.. good night..

Kai: annyeong.. good night.

Kai melangkah keluar dari bilik Hana...apabila kai sudah menutup pintu bilik Hana.. sempat die berkata..

Saranghae Hana... die terus berlalu pergi..

-bersambung-

#typo abaikan..
#thanks pada saper yg baca

[c] My Husband Is PlayboyWhere stories live. Discover now