BAB 9

304 16 0
                                    

Lima bulan sudah pon berlalu..

pagi sudah pon melanda seoul..Hana tersedar dari tidurnya.. die melihat jam menunjukkan pukul 7:00 pagi.. dan Hana melihat kai masih lena tidur.. Hana tidak mengejutkan kai dan terus ke bawah untuk buat sarapan pagi..

Di dapur, Hana hanya membuat sandwich yg diajar oleh ibunya dahulu..

Selepas siap membuat sandwish die membawa ke meja makan..

Kai P.O.V.

kai tersedar.. die melihat disebelahnya Hana sudah tiada.. kai terus bangun dan pergi ke tingkat bawah kerana terbau makanan..

Hana: ah.. dah bangun pon.. ingatkan dah tidur mati.. x reti nk bangun..

Kai hanya tersenyum.. kai terus ke meja makan.. apabila die ingin memakan sandwish Hana berkata..

Hana: kai.. pergi basuh muka tu dulu.. muka dah x rupa org dah..

Kai hanya mengangguk dan terus ke bilik air..

Selepas itu kai dan Hana bersarapan bersama.. habis sahaja bersarapan Hana berkata..

Hana: oppa.. boleh x lepas ni pergi kedai.. saya nk beli baju.. baju yg saya bawak terlalu sedikit..

Kai memandang Hana.. lalu berkata.

Kai: okey.. kai pergi mandi dulu yer..

Hana hanya mengangguk dan mengangkat pingan lalu membasuh pinggan..

Selepas kai sudah bersiap giliran Hana pula.. kai menunggunya di ruang tamu..

Beberapa minit kemudian Hana sudah siap..

Hana: okey oppa.. jom pergi..

Kai melihat Hana lalu berkata

Kai: cantik lah wife oppa ni. Kai berkata lalu mendekati Hana..

Hana: cam perli jer.. Hana berkata..

Kai mendekati Hana lalu berkata..

Kai: Hana kalau Hana buka cermin mata ni mesti lah comel.. kai berkata lalu membuka cermin mata bulat yg dipakai oleh Hana..

Ternyata Hana lagi comel apabila membuka cermin matanya..

Kai: ah.. kan comel.. cermin mata ni biar oppa buang.. kai terus berjalan menghampiri tong sampah..

Hana: oppa.. jgnlah buang.. Hana sayanglah cermin mata tu..

Kai: okey.. oppa x buang tapi oppa tahu jgn pakai cermin mata ni lagi nanti kurang comel.. sekarang simpan cermin mata ni.. die meletakkan cermin mata itu ditangan Hana..

Hana: okey.. terima kasih.. Hana tersenyum lalu naik ke atas untuk menyimpan cermin matanya..

Kai: cantik sebenarnya Hana ni.. kai berkata didalam hati..

Selepas 2minit Hana turun lalu mereka pon keluar dari rumah itu dan menaiki kereta yg dipandu sendiri oleh kai..

Semasa didalam kereta..

Hana: hmm.. pandai rupanya die ni bawa kereta.. aq ingat x pandai.. Hana berkata dalam hati lalu memandang kai..

Kai: ape pandang-pandang ni.. kai berkata..

Hana: xder pape.. die terus mengalihkan pandangaanyer kedepan.

Sejam sudah berlalu..

Kai: okey Hana sudah sampai..jom..

Hana: jom.. mereka keluar dari kereta lalu memasuki kedalam mall tersebut..

Semasa sedang berjalan bersama kai tiba-tiba muncul seorang wanita yg cantik dan berkata..

XXX: hye sayang.. XXX berkata lalu memeluk kai.

Hana yg melihat terkejut lalu berkata..

Hana: kai sape perempuan ni?

Kai terkaku lalu menolak XXX..

Kai: Hana jom pergi.. die menarik tgn Hana lalu pergi..

Xxx terkejut lalu mengejar kai..

XXX: sayang.. jgnlah tinggalkan i.. i rindu at you..

Hana semakin kebingungan..

XXX memandang Hana lalu berkata..

XXX: perempuan.. kau jangan dekati kai.. kai aq punya.. betul x kai? Die memandang ke arah kai..

Kai yg berada di situ hanya terkaku..

Hana: kai.. cepat awak bagi tahu siapa pompuan ni? Hana sudah ingin menangis..

Kai: Hana.. trust me.. x sempat kai ingin ckp xxx sudah menyambung..

Xxx: nama aku yuna.. untuk pengetahuan kau.. aq ni adalah girlfriend kai..

Hana terkejut lalu melarikan diri..

Kai: Hana! Kai ingin mengejar Hana namun dihalang oleh yuna..

Yuna: you.. teman lah i. Sanggup you nak tinggalkan i..

Kai: yah pompuan.. aku dah kawin tau.. untuk pengetahuan kau.. tadi tu my wife.. kau dah hancurkan hidup aku tahu tak.. perempuan gila.. kai berkata lalu pergi mencari Hana.

Yuna: You! You! tapi tidak diendahkan..

Hana p.o.v

Hana menangis teresak-esak.. 'kai kenapa kau tak bagitahu yang kau masih ader girlfriend.. kenapa kau sanggup tipu aku.. kenapa kau curang.. kau dah lupa ker janji ko pada aku.. kenapa ko sanggup buat aku macam ni.. kenapa kai..' Hana berkata lalu keluar dari mall dan menaiki teksi..

Kai p.o.v.

Kai masih mencari Hana.. tapi tidak jumpa.. dia menyesal.. die berasa sangat bersalah.. die terus berlari ke tempat parking kereta dan terus memasuki kereta dan mencari Hana..

Hana sudah berada di depan rumah nana.. dia menekan loceng rumah nana..

Tingtong!

Hana menekan lonceng lalu nana membuka pintu..

Hana: nana... Hana berkata lalu menangis..

Nana: yah Hana. Napa ni? Mana kai? Jom masuk rumah aq dulu..

Nana membawa Hana memasuki rumahnya..

-bersambung-

#abaikan typo.
#thanks pada sape yg baca
#kalau x best sorry..

[c] My Husband Is PlayboyWhere stories live. Discover now