BAB 8

286 16 1
                                    

seminggu sudah berlalu.. ye.. inilah hari perkhawinan antara kai and Hana..

Mereka sudah pon bersiap sedia di atas bridge😂.. semua yg berada disitu berasa gembira.. Hana berasa sgt gembira apabila melihat yg memegang tgnnyer..

Semasa majlis sedang berlancar, nana pergi ke Hana..

Nana: tahniah Hana..

Hana: terima kasih.. aq ingat ko x dtg..

Nana: hey.. aq kan kawan baik ko.. mestilah kene dtg.. Hana hari ni ko nampak lawalah.. jeleous aq.. nana berkata..

Hana: terima kasih.. alah jgnlah jeleous. Nanti suatu hari ko akan cantik macam aq.. Hana berkata lalu tersenyum..

Kai hanya melihat kerenah mereka berdua itu sambil tersenyum..

Bab majlis perkawinan ni x yah panjang sgtlah..😂

Habis sahaja majlis perkawinan.. semua org balik kerumah..

Kai dan Hana mamasuki ke dalam kereta.. semasa dlm kereta..

Hana: kai.. x sempat Hana ingin berkata kai menyambung..

Kai: Hana.. sekarang.. Hana jgn panggil kai lagi.. dan jgn panggil dgn gelaran aq ko.. sekarang dah kawin so panggil kai sebagai gelaran oppa..

Hana: bo? Oppa?

Kai: ye Hana.. oppa..

Hana: okey.. Hana akan mencuba..

Kai: okey.. Hana.. tadi Hana nk ckp ape ngan oppa..

Hana: ouh ye.. mcm ni.. oppa dh beli rumah ke belum? Hana berkata lalu memandang kai..

Kai: rumah? Dh lama dh oppa beli rumah untuk kita..

Hana: yeker? Semangatnya..

Kai: mestilah.. untuk kebaikan kita jugak.. pemanduku.. tolong bawa kami ke rumah banglo yg baru dibeli tu..

Pemandu khas kai: okey tuan..

Sesampai sahaja di rumah banglo.. mereka turun dari kereta..

Hana: wah.. besarnye rumah oppa.. berapa rumah ni beli? Ke sewa..

Kai: belilah.. tapi pasal harga jgn tanya.. kai berkata lalu membawa Hana masuk kedalam rumah banglo tersebut..

Manakala pemandunyer membawa semua beg kai and Hana..

Selepas sudah mengangkat beg kai dan Hana.. pemandunyer meminta izin untuk pergi dan tinggallah mereka berdua disitu..

Kai: jom Hana masuk..

Hana: jom..

Mereka memasuki rumah tersebut.. beg diangkat oleh kai..

Hana: oppa beg Hana biar Hana bawa.. Hana berkata lalu mengambil begnyer..

Kai: x per ker? Berat ni.

Hana: x per.. sini beg tu.. Hana mengambil lalu memasuki bilik yg berdekatan dengan ruang tamu..

Kai: eh.. nk gi mane tu sayang oi..

Hana: lah.. masuk bilik lah.. nk gi mana lagi..

Kai mengelingkan kepalanya lalu mendekati Hana..

Kai: Hana.. kita dah berkawin kan..so buat cara kawin... jom.. gi atas..

Hana hanya mengikuti kai.. mereka berdua membuka pintu bilik mereka..

Kai: sini Hana..masuk bilik ni..

Hana: ki..kita berdua ker? Hana berkata..

Kai: yelah.. x kan berempat pulak.. kalau berempat tu nanti..

Hana hanya menjeling kai.. lalu die memasuki bilik itu.

Hana: tepilah.. bagi hana masuk dulu.. Hana menepis bahu kai lalu masuk ke bilik itu.

Kai: belagak eh.. kai berkata lalu memasuki balik itu..

Hana: wah cantiknye bilik ni.. Hana berkata lalu melihat sekeliling bilik itu..

Kai: mestilah.. oppa yg pilih..

Hana hanya tersenyum.. die melihat suasa di bilik itu.. cantik.. tidak kotor.. rak pula cantik tersusun.. manakala biliknya luas.. katil pula hanya satu.. wait satu?

Hana: oppa kenapa katil satu jer?

Kai: haish Hana ni.. kan oppa dah kata.. kalau kawin buat cara kawin.. and.. katil ni lah tempat kita tidur..

Hana: aper? Sini? Sama²? Hana berkata lalu menunjuk kearah katil itu..

Kai: yelah.. nape takut? Tulah belagak lagi dgn oppa masa tu.

Hana hanya tersengih lalu menarik nafas panjang²..

Hana: aq dh berkawin.. so buat cari kawin.. Hana berkata dlm hati..

Kai: mcm mane leh x?

Hana hanya mengangguk..

Malam sudah pon menjelma. Mereka berdua berada di ruang tamu dn sedang melihat drama MY LOVE FROM THE STAR..

tamat sahaja cerita itu.. kai menutup television lalu melihat Hana..

Hana sedang lena tidor... kai mendekati Hana.

Kai: Hana bangun jom tidor.. kai berkata lalu mengoncangkan badan Hana dgn lemah lembut..

Hana tersedah lalu bangun dan terus ke bilik bersama kai..

-bersambung-

#yg merepek tu abaikanlah..
#yg typo tu maafkanlah..
#nantikan episod 8

[c] My Husband Is PlayboyWhere stories live. Discover now