Deel 7: Soufyane & Issam

73 7 1
                                    

Terugblik op deel 6, M heeft een vies plan in gedachten. Soufyane krijgt berichten binnen wat hij moet doen. Issam en Myriam zijn ondertussen dronken.

                  <Soufyane>
Enkele minuten later nadat Issam zijn hand op Myriam's rug plaatste, kreeg ik weeral een bericht.

''Goed gedaan. Loop naar achter, tot je een man met een wit pak ziet. Praat met hem en vraag achter ''Het echte werk,, Hij zal je naar een tafel brengen en alles uitleggen. M.''

Alles werd duidelijker en duidelijker voor me. Ik was de hoofdpersonage van het plan dus ik ben de enigste die het kan stoppen. Ik zet een stap naar achter en draai me om. Ik leg me hand op Myriam's schouder. ''Ik kom zo terug'' fluisterde ik in haar oor. Ik loop zoals gevraagd naar achter. Uit het niets botst er een man tegen me aan. Ik keek hem van top tot teen aan. Dit is hem het man met het witte pak. Vriendelijk groet ik hem. Hij wijst naar een tafel en bestelt 2 flessen champagne. ''Luister ik heb een paar papieren bij me. En jij moet zorgen dat die getekend worden.'' Zei de man. Ik knikte. ''Je mag het contract zelf niet lezen of de envelop niet openen. Wanneer ik je het signaal geef moet je een man zoeken ergens aan de sofa's met 2 vrouwen. 1 blondharige- en 1 bruinharige vrouw. Zodra je hem ziet loop je naar hem toe. Op de tafel zie je een pen. Zo herken je of je de juiste man op het vizier hebt. Je spreekt de man aan met ''Inspecteur'' dat is het codewoord. Je laat Myriam aan de man zien, de rest handelt de man wel af. Jij leid Issam af. Je praat een beetje met hem. Trakteert hem desnoods op een drankje. Maar je zorgt ervoor dat om 22:20 Issam naar Myriam kijkt. Als je dat kunt voltooien zit het erop.'' Legde de man met volle moed aan. Agressief worden de papieren in mijn handen geduwt. Ik sta op en kijk rond. Enkele seconden later zie ik de man met de 2 vrouwen. Ik loop naar hem toe. En kijk op de tafel. Er ligt inderdaad een pen. ''Inspecteur'' Zei ik. En ik groette hem met een knik. Hij stond op en vroeg over het materiaal. Ik wees naar Myriam. De hand gaf de pen aan mij en stapte richting Myriam. Ik zag hoe hij zichzelf voorstelde aan haar. Maar ik heb ook wat te doen natuurlijk.

                       <Issam>
Ik zag Soufyane naar me toekomen. ''Ewa broer'' zei ik. Hij lachte. ''Ewa broeder'' Antwoordde hij. Beide waren we een beetje aangeschoten. Hij bood me een drankje aan. Kon ik niet afslaan toch? We namen plaats bij een sofa. Twee dames bieden aan om met me te dansen. Met borst vooruit wijs ik ze af. En dit terwijl ik bezopen ben? Na een beetje bijkletsen en een paar drankjes.. Klopt Soufyane op me schouder. ''Is dat niet Myriam?'' Zei hij. Ik kon mijn ogen niet geloven. Ik dacht op een gegeven moment dat ik gewoon te dronken was en het niet eens Myriam was. Ik haal me blik van d'r af en kijk in Soufyane's richting. ''Ewa je moeder zal dit niet leuk vinden.. Kijk deze envelop. Open en lees.'' Ik opende de envelop en haalde de papieren eruit. Het waren scheidingspapieren. Scheidingspapieren? Ik richt me ogen op Soufyane. ''Hahaha, is dit een grap?''  vroeg ik nog zenuwachtig. Hij schoof een pen naar me op tafel. Nog even keek ik naar Myriam. Ze lachte met hem. Hij heeft gelijk dit is de beste oplossing. Ik neem de pen in me handen en teken het. Soufyane floot luid door de zaal heen. De aandacht word op ons gericht. ''Deze man is singleeee!'' Riep hij door de zaal. Al gauw zag ik een knappe turkse vrouw naar me toe lopen. Ze vraagt of ik met d'r wou dansen.. Dat sla ik niet af natuurlijk. En samen springen we de dansvloer op.

(un)Happy Divorsed Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu