Deel 1: Issam & Myriam

180 13 6
                                    

<Issam>
Op een rustige ochtend like always, lig ik samen met mijn vrouwtje in bed. Ik tik zachtjes op haar wangetjes om te kijken of ze al wakker is. Geen enkele reactie. Ik besluit om in het bed te blijven liggen. Wring mijn armen rond haar heen en zoen haar op haar voorhoofd. Ik hoorde een stil gegiechel. ''Goeiemorgen schatje'' zei ik glimlachend. Terwijl ik in haar ogen keek zag ik nog steeds de prachtige mooie vrouw waar ik 5 jaar geleden het JA-woord heb tegen gezegd. Ik loste haar hand en sprong uit het bed. ''Blijf hier'' fluisterde ik. Haar glimlach werd groter. Ik voelde mijn hart kloppen. Mijn gevoelens worden elke dag groter. Ik stond even stil en sloot mijn ogen. En nam een diepe adem. In en uit.. Liep naar de keuken en haalde verschillende soorten fruit uit de koelkast. Langzaam sneed ik de meloen in 4 stukken. Net zoals ik bij al het ander fruit deed. Ik ontpitte de meloen en sneed het in stukjes. Al het fruit verzamelde ik bij elkaar in 1 grote pot. Ik mengde het samen en verdeelde het over 2 bordjes. Stiekem legde ik er een paar meer bij mijn vrouw. Ik nam de sinaasappelsap in mijn handen en goot het in 2 champagne glazen. Ik verdeelde de Croissants en koffiekoekjes over het plateau en nam het plateau in me handen. Rustig betrad ik onze kamer en legde ik het plateau op het bed neer. Ze lachte. Dat is het beste wat je kunt zien op zo'n dag zoals vandaag. Mijn lachende vrouw. ''Myriam'' zei ik stil. Ze keek me aan. ''Ik ben blij dat we na 5 jaar nog steeds zo een goede band hebben.'' Ik zag haar ogen groter worden. Ik nam haar hand en kuste haar op haar voorhoofd. ''Ik ben ook blij Issam.'' We aten rustig onze bordjes leeg en maakten nog wat grapjes. Op een gegeven moment zag ik haar lach verdwijnen. Ik begreep er niks van. Ze keek naar de grond en begon te huilen. Zonder iets te zeggen nam ik haar tussen mijn 2 armen.

<Myriam>
Waarom begon ik te huilen? Ik werd in zijn gespierde armen getrokken. Langzaam voelde ik zijn lippen bij mijn oren naderen. ''Gaat het schat?''. Neen tuurlijk niet. Maar dat kon ik toch niet zeggen. Ik besloot het even stil te laten. ''Het is ons gelukt'' hij keek me nietsbegrijpend aan. ''Gelukt?'' klonk het. Ik strek mijn arm naar mijn nachtkastje toe. En haalde een zwangerschapstest te boven. ''Het is ons gelukt'' herhaalde ik. Zonder dat hij het testje bekeek zag ik tranen vloeien over zijn wangen. Vol vreugde knuffelde hij me. ''Nooit gedacht dat dit...'' Ik zag hoe hij zijn zin niet kon eindigen. Het was best wel schattig. Ik schoot in de lach en kneep in zijn hand. Ik beet op mijn onderste lip met bolle wangetjes. Voor jullie lijkt het waarschijnlijk super bizar dat we zo blij zijn. Maar laat het me uitleggen. Nadat we 2 jaar geleden een paar keer probeerden om een kind te krijgen. Lukte het niet. We besloten om naar de dokter te gaan en het te laten onderzoeken. Wat dus bleek dat we beide onvruchtbaar zijn en er maar 0,01% was dat we nog een kind konden krijgen samen. Natuurlijk zijn we blijven proberen.. Ik wist al dat ik zwanger was sinds eergisteren maar we hadden toen een heftige ruzie. Issam moet duidelijk even afkoelen. Ik heb hem nog nooit zo emotioneel gezien. ''Ringgg ringgggg,, ik schrok me dood. Ik rende door de woonkamer naar de keuken en nam de telefoon in handen. Ik klikte op het groene telefoontje. ''Hallo, Met Myriam?'' zei ik beleefd. ''Dag lieve schat, Gelukkig jubileum maak er een fijne dag van. Omdat je het eergisteren zo moeilijk had door die ruzie hebben wij een hotel geboekt voor jullie vanavond. En je hebt geluk. Het is maar 30KM rijden van jou. Ik stuur je het adres door via E-MAIL natuurlijk.'' Ik twijfelde even op haar verzoek. Ze wist natuurlijk nog niet dat ik zwanger was. ''Mam? Wat houd dat precies in dat ''Avondje''.'' luidde ik. ''Nou, Je hebt wel dubbel geluk, vandaag is er een soirée geplant. Misschien wat voor jullie? Je broer komt ook even langs bij die soirée dus ik verwacht dat jullie er zullen zijn'' Ik nam een diepe zucht. ''Oke dankje mam, E-MAIL me maar de informatie''. Het telefoongesprek werd beëindigt.

(un)Happy Divorsed Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu