Esselamü aleyküm Şems yüreklim... Sana neden Şems yüreklim diyorum biliyor musun ?
Sen Tebrizli Şemsi bilir misin? Onun hikayesini hiç duydun mu ? Ben sana anlatayımda dinle. Şems yıllardır aradığı kişiyi bulur ve onu görmek için Konyaya gelir ve o kişi Mevlanadır . Mevlana Şems ile tanışınca artık eskisi kadar sohbet yapmaz . Bunun üzerine de Konya halkı onu kıskanır . Şemsi öldürmek ya da göndermek için elinden geleni yaparlar . Ve koskaca Konyada Şemsi sadece iki kişi sever biri bilindiği üzere Mevlana diğeri ise Kimya hatundur . Kimya yaş farkını umursamadan Şemse aşık olur . Ama o herkesin sevgisi gibi değildi Kimyanın sevgisi , içinde yaşardı o.
Sana Şems dememin sebebi Şemsin gizemli halini taşımandı . O gizemliydi sen gizemliydin o sırdı sen sırdın . O gitmişti sende gitmiştin . Ve biliyor musun tıpkı Şems gibi sessiz gitmiştin . Kimyanın ne halde olduğunu bilmeden gitmişti...gitmiştin .
Ey yar bana sevmeyi öğrettin ya...gel şimdi de nefreti öğretsene . Zira kalbim acı çekmeye mahkum suçlu gibi yaralı. Sen gideli senden nefret etmesi gerekirken etmiyor . Yıllar oldu etmesi gerek ama neden hala etmiyor ki . Çok mu sevmişti seni . Bilemedim şimdi ...
Eger Mevlana ve Şemsi bilmeyen varsa size tavsıyemdir . Sinan yağmurun Aşkın gözyaşları kitabını okuyun . Allaha emanet olun.