•••••••
Tolong oppa hanna, hanna je yang boleh tolong oppa sekarang ni. Nanti oppa belanja hanna okay? - Oppa paling handsome dalam dunia.
For the first time, I wanna say that youre so beautiful with this flowers shop. No, I means awak cantik sama macam bunga bunga ni tapi, hati saya dapat katakan awak yang jadi nombor satu dari bunga ni. So, that I love you Jung Hanna - Mr. Dimple
•••••••
Haru hari Hanna apabila paginya di kedai bunga HN's flowerist disaji dengan kedatangan oppanya ini.
Pelik! Kebiasaannya, "oppanya" akan telefon sahaja jika ada benda yang mahu dibualkan tapi kini yang pelik bin ajaib apabila oppanya terpancul dihadapan kedainya sejak awal pagi.
Riuh di hadapan kedainya apabila oppanya berada disitu. Yelah, oppanya kan seorang artis. Eh salah, pelakon yang agak kacak namun tak sekacak Kim Woobin, Lee Jongsuk, dan juga Kim Soohyun.
"Oppa, kerja gila apa oppa buat ni? Pagi pagi datang kedai orang?" Soalku sejurus aku menariknya masuk ke dalam kedai bungaku ini.
Mengigaukah oppanya ini pagi pagi ini?
Terlebih minum ke apa?
"Salah ke oppa datang melawat adik kesayangan oppa ini?" Balasnya pula.
Orang tanya, dia pun nak tanya jugak! Ishh!!
"You know right, yang hanna tak suka kalau ada orang tahu oppa hanna siapa.." Bebel hanna lalu meletakkan beg tangannya ke dalam biliknya.
"Malu ke dapat oppa as oppa?" Tanya oppanya itu, terasa? Mungkin ..
"Bukan malu, tapi terlalu open you know. If ada orang tahu hanna ni adik oppa habislah.." Keluhku sendiri, memandang oppa yang mula sibuk menyelfie itu.
"Oppa, i'm serious okay. Dia boleh pulak sibuk selfie ni ishh" bebel aku padanya yang masih lagi berselfie bersama bunga rose yang aku letakkan diruangan kaunter itu.
"Bisinglah hanna ni, kejaplah bagi oppa selfie dulu and post kat instagram kejap. Sabar ye baby?" Sekali lagi, selfie diambil bersama bunga rose itu.
Apabila sefie itu sudah cukup sempurna buatnya. Dimuat turun selfie itu ke dalam akaun instagramnya pula dengan caption ...
@jilwww
With the sweet rose. Morning guyss 🙈💕
"Oppa! Please urghhh rose bunga hanna tau!" Marahku padanya lalu bunga rose itu aku ambil kembali dan letakkan semula ke tempatnya.
"Eii hanna ni haihh hemmm .."
Oppaku jung ilwoo, artis kegilaan ramai ini mula membuat muka sepuluh dua puluh sen dia.
Pikir handsome sangat ke? 😑
"Hanna please jangan buat muka macam tu. My keturunan takde yang muka cemberut macam tu okay hahaha .." Dia mula ketawa terbahak bahak lalu tergolek ke bawah sambil diperhatikan oleh aku.
"Aduhh hanna sakitnya .."
"Tolong oppa bangun ..."
Dia aku dekati lalu aku menariknya perlahan dan mendudukkannya kembali.
"Tu la sebijik cam budak tadika yang baru belajat abc je .." Perli aku padanya lalu dibalas dengan mimik muka yang agak emmm ...
"Oppa kenapa datang awal pagi kat kedai hanna ni? Ada perlu yang kita nak bincang ke?" Soalku lagi membiarkan mimik mukanya itu.
"Ouh yang tu emmm .."
"Oppa nak minta tolong hanna ni .."
"Minta tolong? Kalau duit, hanna ada nak ke?" Soalku lurus bendul ..
Okay jung hanna lurus bendul ...
"No bukan duit. Kalau duit, duit oppa lag banyak dari kamu hanna hahaha .." Ketawa lagi si jejaka itu okay fikir lawak ke apa? 😑
"Oppa nak minta tolong ape ni? Kang hanna halau oppa baru tahu nanti.." Balas aku malas. Yelah orang serious dia boleh gelak guling guling haishh ..
"Oppa nak ... Nak hanna pergi-iii .."
"Pergi mana?" Soalku sambil merenungnya lama.
"Pergi konsert bts gantikan tempat oppa .."
"Please hanna, oppa merayu ni emm .." Oppaku mula membuat aegyo yang emm tak seberapa comel itu.
"What the .. Eh jap bts tu siapa? Oppa?" Soalku bodoh. Okay nampak sangat aku ni duduk dalam gua dalam laut.
"What thee hanna, you dont know bts. Omgg kamu ni duduk gua mane ni?" Soal oppaku sambil merenung aku dengan mata bulatnya.
Okay hanna memang duduk dalam guaa . ..
"Sokay whatever la hanna tahu ke tak bts tu ape. Tapi janji please pergi, gantikan oppa tengok konsert dorang eh?" Ilwoo oppa mula memegang tanganku lalu tersenyum manis.
"Okay la oppa geraklu pape roger eh?"
"Love you jung hanna .. bye baby girls"
Aku dilambai lambainya ketika dia mula melanglah keluar dari kedai bungaku ini. Sempat jugak dia meletakkan satu sampul putih bersaiz a4 untukku gunakan ..
"Okay, i will go .. But siapa bts ni emm?" Ujarku sendiri mengelamun melayan diri ..
•••••••
To be continued,
Love, hanna.kim 💕💕
YOU ARE READING
So, That I LOVE YOU. l KIM NAMJOON l
RandomDua dunia yang berbeza, seorang Idol dan seorang lagi pemilik kedai bunga. Bagaimanakah, si Idol yang dikenali dan diminati ramai boleh tersuka akan si FlowerGirl yang bagaikan duduk dalam gua yang tiada jalan keluar itu? Inilah kisah Romancetown, K...