Part 2.

61 5 0
                                    

Sampul berbentuk A4 itu aku pegang lalu aku buka untuk melihat isinya, terdapat sekeping tiket konsert yang tertera.

방탄소년단 CONCERT LIVE IN SEOUL.

VVIP TICKET,

NAMES ON: JUNG IL WOO

FRIDAY: 10 OCTOBER 2017.

Lama aku tatap isi kandungan tiket konsert itu.

Perlukah aku pergi?

Nak pergi tak?

Erm oppa ni kan, suka buat aku macam ni <(_ _)>

"Haihhh.." Keluhan aku lepaskan, lalu tiket konsert itu aku simpan semula ke dalam sampul A4 itu dan akhirnya aku simpan di dalam laci.

Tinggggg ..

Menandakan ada seseorang melangkah masuk ke dalam kedai bungaku ini. Aku segera bangun dan tersenyum memandang pelangganku ini ..

Yelah, almaklumlah aku tak ambil orang kerja dengan aku. So aku kerja sorang sorang dalam kedai bunga ni <(ˍ ˍ*)>

"Hello miss, saya nak 3 kuntum bunga rose dan balut sekali ya?" Kata si jejaka yang berhoodie dan juga berkaca mata hitam itu padaku.

"Baiklah, warna apa ya?" Soalku padanya.

"Pink, yellow, white or red?" Tanyaku lagi.

"Yang sesuai untuk seorang wanita yang bergelar ibu?" Katanya padaku sibuk bermain dengan telefon bimbitnya.

"Baiklah .." Bunga rose berwarna merah itu aku ambil lalu aku balutnya bersama plastik dan juga reben.

Dalam 10 minit kemudian. Siap sudah aku balut bunga itu, lalu aku berikan padanya.

"Excuse sir? Dah siap .." Ujarku perlahan sambil tersenyum ikhlas.

Ipad disebelahku itu, aku tekan button search mengenai bangtan sonyeondan itu dan terkeluar lah segalanya mengenai group kpop popular itu.

"Berapa ye?" Ujar lelaki itu kepadaku lalu pandangan matanya jatuh ke arah ipad aku ini.

"10 000 won .."

"Ouh nah, terima kasih ya?"

"Sama sama .. Enjoy your day, Datang lagi"

"Erm wait, awak search pasal BTS? Tak kenal ke mereka tu siapa?"

Soal jejaka itu pelik dan aku pula hanya menggelengkan kepala dengan memberi respon as tak tahu dan tak kenal ..

"Ouh hahahaha .. Takpe, nanti awak kenal la tu .."

"Saya ambil ni ye? .." jejaka itu menunjukkan bisnes kad milik hanna itu.

"Jumpa lagi tau ..."

Jejaka itu mula keluar dari kedai bungaku sambil melambai tangan dan memberikan senyuman bersertakan lesung pipitnya ...

Aku turut membalas lambaian tangan jejaka itu tadi.

"Omg, lesung pipit dia ..."

Hanna ... Hanna ....

Cantiknya leaung pipit dia, Guy with dimple so cute 😄

Even dia berpakaian macam tu pun still boleh buat aku haihhh jatuh suka. Okey suka tengok orang yang ada dimple ni 🙄💕

Tapi gaya pemakaian dia sama macam oppa ...

"Yes oppa! Ke dia ni sama jugak macam oppa? Idol idol gituu. Nampak sangat yang aku ni tak tahu apa apa .."

•••••••
"No limit in the sky that I won't fly for ya .."

Ya itulah calleringtone Jung Hanna. Nyanyian justin bieber ft. david guetta - 2u itulah menjadi pilihan hati hanna.

Lantas panggilan itu diangkatnya.

"Hello, HN's flowerist here. Can I help you?" soal hanna kepada yang menelefon itu. Ya, telefon bimbit berjenama samsung galaxy s7 edge tersebut adalah khas untuk kedai sahaja.

"Okay, saya nak tempah bunga boleh? nanti delievery kat office saya petang ni .." arah pelanggan yang bersuara garau di talian tersebut.

"Boleh saya tahu detail awak? Like Name, addresa and bunga apa yang awak mahukan. Ya, dalam bentuk bouquet ke?"

"Ya dalam bentuk bouquet. Bunga rose warna merah. Alamat nanti saya sms kepada awak .."

"Berapa kuntum bunga ye?"

"3 kuntum semua. Tapi nak dalam 6 bouquet boleh?"

"Okey baik encik ...?"

"Joon, nama saya joon .."

"Okay baiklah, selepas encik joon hantar details alamat dan nama penerima. Saya siapkan tempahan dan delievery ya terima kasih .."

Panggilan segera aku matikan. Penat, banyak jugak yang perlu di delieverykan petang ini. Segera nota tadi aku lihat kembali.

Suara tadi tu ...

Macam aku kenal dan pernah didengari .. tapi siapa? soalku sendiri termangu duduk dikerusi kaunter itu.

"Mungkin suara pelanggan yang sudah berapa kali kerap membeli kot." fikirku positif lagi.

"Ahhhhh! bts ini! .."

keluhku kuat.

"Kenapa mesti aku yang pergi? sedangkan aku tak pernah tahu pun mengenai artis artis korea ini .."

Ya sememangnya aku memang tidak mengetahui banyak tentang artis korea kerana aku dibesarkan oleh Mummy di AS. Dan baru 5 tahun lepas aku pulang ke tanah air negara Korea ku sendiri.

"Tapi tarikh ni, alahhhhh ..." rungutku lagi.

"Kenapa tarikh yang sama dengan tarikh yang aku bercadang untuk pulang ke AS? rindu dengan suasana AS .."

Ipad yang berada di meja itu aku tenung kembali. Keluhan panjang aku lepaskan. Kenapa lah mesti diri ini yang harus pergi? Sedangkan diri ni pun tak tahu, malah kenal pun tidak akan BTS itu.

"Should i?"

Sampul A4 itu ambil, dan senarai barangan seperti tiket dan pas vip di dalam sampul itu aku keluarkan. 

Barang barang keperluan konsert itu aku hanya tenung lama. Berfikir, haruskah aku pergi? dan melenyapkan impian aku untuk bercuti ke AS bertemu mummy ..

kalau oppa takpelah. takdelah aku jadi macam org bodoh je nanti <(_ _)>

"Baiklah, nanti nanti hanna fikirkan ye oppa. Sekarang kita simpan semua ni dulu dan mari bungkus bunga orang ..."

Segala barang keperluan konsert itu hanna masukkan kembali ke dalam tempatnya lalu di simpan laju ke dalam tote bag yang dibawanya pagi tadi.

"Rose oooo rose ..."

"Hari ni banyak orang yang beli kamu ..."

"My sweet rose ..." nyanyi hanna sambil membelek belek rose merah yang berada di ruangan bunga rose itu.

"Mungkin sebab oppa promote red rose kot tu yang ramai orang beli .."

"Merepek jelah ..." ungkap hanna sendiri.

Sebanyak 18 kuntum red rose diambil lalu dibawa ke meja hiasan. Dan dengan segera kesemua bunga dibalut dengan keinginan pelanggannya tadi..

•••••••

to be continued ..

hanna.kim 💕

teaser:-

eh bukan awak yang tadi tu ke?

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 20, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

So, That I LOVE YOU. l KIM NAMJOON lWhere stories live. Discover now