Hoofdstuk 15: De begrafenis.

809 37 6
                                    

Hier sta ik dan. Voor de spiegel in zwarte kleding. (zie media) Voor de begrafenis. Het is nu een week geleden. En aangezien school nog niet is begonnen en ik niet voor mezelf mag zorgen, moet ik bij mijn tante gaan wonen. Een probleempje: het is in New York. Maar mijn tante kan niet hierheen verhuizen want ze heeft daar een hotel dat ze moet runnen. Dat moet ik Tyler alleen wel vertellen. Maar hoe? Ik kan zijn hart niet breken. Ik draai me om en doe nog even mijn schoenen aan.

Ineens liggen er twee handen op mijn heupen. "Hey.." fluistert hij in mijn oor. "Hey.." "Ik blijf bij je oke? De hele dag. Ik houd je hand vast en je mag er zo hard in knijpen als je kan en wil. En als er iets is dat je wilt dat ik doe, zeg het maar." Hij geeft me een kus op mijn neus. Ik knik zachtjes. "Blijf je bij me Tyler?" fluister ik. Hij knikt. "Voor altijd?" "Voor altijd." Hij pakt mijn hand vast en we lopen naar beneden.

*
"We zijn hier vandaag bijeengekomen om Peter Harry Neville te herdenken." Ik krijg nu al tranen in mijn ogen. "En dan verwelkomen we nu Grace Neville zijn dochter. Die een speech heeft voorbereid." eindigt hij. Tyler knijpt nog even in mijn hand en ik loop naar voren.

Ik slik even. "Mijn vader.. Was een geweldig mens. Hij was aardig tegen iedereen en hij heeft me van alles geleerd... Hij.. Hij.. Hij, was de leukste, geweldigste en grappigste vader die je maar kunt bedenken. En we gingen elke maand op de laatste zaterdag, gingen we bowlen. Iets.. Wat ik samen met Tyler, mijn vriendje deed toen.. Toen hij het.. Ong.. Ongeluk kreeg." Er beginnen tranen over mijn wangen te rollen. "Ik zal hem nooit vergeten. Hij heeft me ooit vertelt: 'je leeft maar een keer, maar als je het goed doet is een keer genoeg.' Dat zal ik altijd bij me dragen en ik denk dat we allemaal de geweldige momenten met mijn vader zullen onthouden. Hij is.. Was.. Een eerlijk, betrouwbaar en geweldig mens. En nu hij boven is.. Is hij weer verenigd met mijn moeder. Dat is iets wat toch een voordeel is aan deze.. Situatie.. Ze zijn weer herenigd. Want ook al liet mijn vader het niet merken, hij was er kapot van toen mijn moeder doodging. Ik ben blij dat ze weer samen zijn. Maar verdrietig dat hij en ik nu apart zijn. Rust zacht papa. Ik hou van je. Doe de groeten aan mama." eindig ik. Ik leg een margriet op zijn kist. Zijn lievelingsbloem.

Ik ga weer terug staan bij Tyler en knuffelt me stevig. "Dat heb je mooi gezegd." complimenteerd hij me. "Dank je." fluister ik.

*
Het is nu avond en ik ben nu bij Tyler op de kamer. "Ty? Ik moet je wat vertellen. Iets wat ik erg vind." zeg ik onzeker. "Je kan het me vertellen Grace. Ik blij altijd van je houden, wat je ook gedaan hebt." stelt hij me gerust. Hij slaat een arm om me heen en ik leg mijn voorhoofd in zijn schouder. "Ik ga bij mijn tante wonen. Omdat ik niet alleen mag wonen van haar." "Je mag bij mij komen wonen." stelt hij voor. Ik schud mijn hoofd. "Dan krijgen we de hele tijd ruzie. Dat wil ik niet." zeg ik. "Waar is het?" "In nww ykk.." mompel ik. Hij haalt zijn arm van me af en legt zijn vinger onder mijn kin. Hij tilt mijn kin op en ik sla mijn ogen neer. "Open je ogen Grace. Alsjeblieft." Ik open langzaam mijn ogen. "Wat zei je nu?" "In New York." zeg ik. "NEW WAT?!" schreeuwt hij. Ik kijk hem bang aan. Hij staat op en verlaat de kamer nadat hij de deur achter me geslagen heeft.

Shit.

*
"Grace?" ik draai me om. "Het spijt me, echt waar. Ik weet gewoon niet.. Hoe.. Hoe ik het zonder je moet redden. Dat kan ik niet." zegt hij wanhopig. "Rustig ik blijf er 1 jaar daarna ben ik klaar met mijn studie hopelijk. En dan zoek ik hier een baan en een appartement of misschien een huis en kom ik hier weer wonen. Goed?" hij knikt. Ik geef hem een knuffel. "Ik wil ook niet weg, maar het moet Ty. Sorry" fluister ik. "Jij kan er niks aan doen."

"Je hebt je belofte gebroken.." zeg ik na een tijdje. Hij draait zijn hoofd naar mij. "Sorry." Ik haal mijn schouders op. "Ik wist dat je hem zou verbreken.. Maar ik wou het niet." fluister ik. Hij knikt en slaat zijn armen om me heen.

Hij geeft me een kus op mijn hoofd. "Zullen we gaan slapen? Het was een lange en vermoeiende dag." stel ik voor. Hij knikt en loopt achter me aan naar boven. Ik loop naar de badkamer met mijn pyjama en neem een snelle douche en trek daarna mijn pyjama aan.

Tyler ligt al op bed en als hij mij ziet spreid hij zijn armen.  Ik glimlach en ga erin liggen. "Ik hou van je Grace Neville zegt hij glimlachend. "Hoeveel?" vraag ik grijnzend. Hij rolt met zijn ogen. "Heel.." hij geeft me een kus op mijn neus. "Erg.." hij geeft me een kus op mijn linker wang. "Veel" hij geeft me een kus op mijn rechterwang. "Schoonheid" eindigt hij met een kus op mijn lippen.

Ik lach en druk een kus terug op zijn lippen. Hij wilt me terug zoenen maar ik trek me weer terug. En ga expres aan de andere kant van het bed ligt.

Een arm ligt over mijn middel en trekt me terug. "Dacht het niet.. Schoonheid.." fluistert hij. Ik draai me om en kruip in zijn armen. "Trusten." "Trusten Ty.."

Sorry ik weet het.. Echt een slechte speech maar ik ben echt slecht in dat soort dingen schrijven. Sorry.. Vergeef het me!

Tot volgend hoofdstuk!
XoXo- Me

Vergeet niet te voten✨

My Life, 2.0 (Voltooid op: 16-9-2016)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu