officieel

342 9 1
                                    

[A/N let op! ik heb deze niet zelf geschreven, ik weet ook niet wie hem wel geschreven heeft. hij stond namelijk tussen alle andere Fleva verhalen in mijn notities. credits naar de eigenaar!]

'Eef, ga je mee?' Wolfs kwam de trap af lopen met zijn jas al over zijn schouder.
Eva keek verbaasd op van het boek waar ze zich de hele avond al in had verdiept.
'Mee? Waarheen?' Hij slaakte een diepe zucht.
'We zouden uit eten gaan vanavond, weet je nog?' Bij Eva leek er nu ook wat te gaan dagen.
'O ja, wacht even.' Ze vouwde secuur een ezelsoor in de bladzijde die ze net niet af had gelezen en legde haar boek aan de kant. Vervolgens snelde ze de trap op naar boven. Wolfs keek haar na.
'Eva!' probeerde hij nog, maar Eva hoorde het al niet meer.
'Ik kom zo!'
Het duurde niet lang tot Eva weer terug de trap af liep. Ze had haar paarse T-shirt omgewisseld voor een donkerblauwe blouse met een laag uitgesneden hals. Hij glinsterde een beetje wanneer ze door het licht liep. Met grote ogen keek Wolfs haar aan. Heel even bleef zijn blik hangen op haar decolleté die niet klein was door de lage hals. Eva grijnsde.
'Vind je 't leuk?' Vroeg ze lachend. Ze trok zijn hoofd naar zich toe en kuste zijn lippen.
'Kom,' beval ze pestend. 'We hebben nog een restaurant te bezoeken.'
Een lange weg later zaten Eva en Wolfs keurig tegenover elkaar aan en tafel. Wolfs had een of andere visschotel - waardoor Eva gruwelde van de visgeur die om haar heen hing - en Eva had een steak met sla en frietjes. Het was geen sterrenrestaurant, maar ver zat het er niet vanaf.
'Vanavond is een speciale avond,' zei Wolfs met een geheimzinnig glimlachje rond zijn mond. 'Waarom?' vroeg Eva.
'Zaterdagavond is dans-avond op het plein hiernaast.' Hij nam een slok van zijn whisky en keek Eva intussen met samengeknepen ogen aan. Ze knipperde even en leek te twijfelen of ze moest geloven wat hij zei of dat hij een grapje maakte.
'Dans-avond?' Op dat moment begon er gezellige muziek door de boxen te galmen. Wolfs stak zijn hand naar haar uit, maar Eva dacht er niet over om hem te schudden. Dansen was niets voor haar.
'Ik hoef niet zo nodig,' zei ze. Maar Wolfs liet zich niet zo vlug afschepen. Hij liep om de tafel heen en nam haar hand tussen zijn handen. Hij drukte een zachte kus op haar bijna perfect gladde huid en trok haar toen aan haar hand omhoog.
'Dans met me, Eva,' fluisterde hij in haar oor. Ze werd betoverd door de zwoele klank van zijn stem die zo zacht en romantisch klonk. Sexy ook. Ze kon hem gewoon niet langer weerstaan. Haar lippen raakten de zijne aan, maar dat was niet wat hij haar had gevraagd.
'Dansen, Eef. Hiervoor hebben we vannacht nog genoeg tijd,' Hij rekende af en snelde naar buiten.
Ze stonden klaar om te beginnen met hun dans. Rustig begonnen ze te bewegen op de muziek. Eerst nog voorzichtig, maar ook Eva raakte steeds meer gewend aan de gezellige sfeer. Ze draaide rondjes in zijn armen en samen gingen ze het hele plein rond. Verschillende nummers kwamen voorbij waarop ze verschillende danspassen verzonnen. Totdat er even stilte was Het nummer "I won't give up" van Jason Mraz was aan de beurt. Wolfs glimlachte; dit was zijn moment. Hij trok Eva dicht naar zich toe en sloeg zijn armen om haar heen. Zachtjes zong hij de tekst die werd gezongen mee in haar oor.
"When I look into your eyes, it's like watching the night sky. Or a beautiful sunrise. Well, there's so much they hold."
Eva begon emotioneel te worden terwijl ze luisterde naar zijn stem die haar toezong.
"Well, I wont't give up on us, even if the skies get rough. I'm giving you all my love. I'm still looking up."
De eerste tranen ontstonden in Eva's ogen. Wolfs liet zijn vingers tussen de hare glijden en zong stug door.
"And when you're needing your space, to do some navigating, I'll be here patiently waiting, to see what you find."
Ineens begonnen alle mensen op het hele plein mee te zingen. Ook Wolfs zong harder. Hij begon weer vrolijk met haar te dansen en stopte zijn gezang niet.
"'Cause even the stars, they burn. Some even fall to the Earth. We've got a lot to learn and God knows we're worth it."
Iedereen maakte plaats voor het dansende koppel. Bij Eva liepen de eerste tranen al over haar wangen. Ze kon het niet geloven.
Hij nam Eva in zijn armen en tilde haar op. Samen draaiden ze rondjes en lachten ze om alles wat er gebeurde.
"'Cause in the end, you're still my friend, at least we did intend. For us to learn, we didn't break, we didn't burn."
Iedereen klapte mee op de muziek en bewoog in één lange rij van links naar rechts.
Hij zwierde haar in het rond en luisterde naar de rest van de mensen die de laatste woorden van het nummer zongen.
"No I won't give up..."
Hij zette haar terug op de grond en drukte zijn voorhoofd tegen dat van haar. Hij kuste de tranen weg van haar wangen en Eva drukte toen, onder luid applaus van de menigte, haar lippen op de zijne.
Wolfs vond het nu wel tijd voor het officiële gedeelte.
Hij zakte door zijn knieën en ging op één knie voor haar zitten. Ondertussen kon Eva haar tranen opnieuw niet binnenhouden. Ze glimlachte breed onder haar snikken door en liet hem haar hand kussen.
'Allerliefste, mooiste en stoerste Eva,' begon hij. Alle mensen op het plein keken toe.
'Wil je met me trouwen?' Nu barstte ze pas echt in tranen uit, maar voordat ze hem zo vlug mogelijk weer omhoog trok om hem te zoenen, riep ze haar antwoord keihard door de straten van Maastricht.
'Ja, natuurlijk wil ik met je trouwen!' Ze zoende hem vol passie en nam niet eens de moeite om te kijken naar het vuurwerk dat ergens in de verte werd afgestoken. Haar avond was perfect, net als de zijne.

Fleva one shots!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu