Crush?

102 8 7
                                    

Tak salah pun nak ada crush ni..tapi sedar sikit diri awak tu. Awak suka dia tapi dia tak suka awak. Itu maksudnya crush. Ntah ntah dia pun tak tau kewujudan awak.

Trend zaman sekarang ni, letak gambar crush dekat Instagram lah, Facebook lah, we chatlah and then tulis #mine💞 #crush😘 #bae💕 #idola😍 tak payah lah! Buang masa je kau buat macam tu! Lepastu syok sendiri. Kononya dia suka kita baliklah!

Come on lah! Semua itu zina! Zina hati, zina mata, zina lidah! Lupakan jelah crush kau itu! Author sendiri pun pernah ada crush la zaman dahulu kala. Tapi sekarang ini alhamdulillah dia dah pupus dah dekat bumi Malaysia ni!

Nak tau camna author lupakan dia?
Setiap kali author asyik terbayang-bayangkan dia, kawan author selalu ingatkan "Tak payahlah nak suka dia. Kau suka dia tapi persoalannya dia suka kau ke? Lagipun kau tak layak untuk dia la weyhh!" itu apa yang kawan author cakap.

Sentap memang sentap tapi author puji kawan author sebab dia selalu ingatkan author untuk sesuatu yang tak pasti. Maybe a little bit harsh too hear that but it's a good thing you know! Itu merupakan.salah satu ciri ciri seorang sahabat sejati! Selalu mengingatkan kita untuk menjauhi zina dan maksiat! So mulai sekarang, kau nak lupakan dia(crush kau lah) cari kawan macam tu yang selalu menegur kita apabila lalai dengan duniawi.

Ustaz author sendiri cakap yang kawan jenis macam itu boleh tarik kita ke syurga Allah.

So, itu sahaja untuk hari ini.

Aku Ingin BerubahWhere stories live. Discover now