Assalamualaikum😊😊Sambil baca ni sambil mainkanlah lagu kat atas tu tau.
Learn from our mistake.Selalu dengar kan ayat tu.Orang yang pandai akan belajar dari kesalahan dia sendiri.Tetapi orang yang lagi pandai akan belajar dari kesilapan orang lain.Faham kan ayat tu?
Selalu tak dengar ayat ni....Yang baik datangnya dari Allah,yang buruk datangnya dari saya/kami.Salah!!Sebenarnya semua yang baik atau buruk itu datangnya dari Allah dan disampaikan kepada manusia melalui kita.
Setiap manusia ada masa silam yang gelap.Author sendiri pun ada.Bila kita berubah dari jahat ke baik,manusia akan mula menjatuhkan kita dengan buka semula aib dan dosa2 kita yg lalu.Manusia akan cuba cari kesalahan kita supaya kita jadi jahat semula.Saat itu,kesabaran kau diuji.
Tapi!!!Jangan cepat putus asa. Sebab?? SEBAB ALLAH sentiasa bersama kita.Lagi kita sayang dekat Allah,lagi banyak ujian yang hadir untuk menduga iman kita.
Dalam proses kita berubah,mungkin ada ujian yang berat hadir.Kita terduduk dan terfikir "Salahkah aku berubah sampaikan Kau datangkan ujian seberat ini kepada aku." Tak!Tak salahpun kau nak berubah malahan Allah amat menyukainya.Tetapi macam yang author ckp,lagi kau sayang Allah,lagi banyak ujian yang berat hadir untuk menguji keimanan kau.
Nak berubah susah,Nak buat dosa senang je kan? Tapi kenapa susah nak berubah?Itu sebab kita tak pernah cuba dan terfikir untuk berubah.Nak buat dosa kita rasa senang sebab kita selalu buat dosa tu tanpa merasakan sedikit pun perasaan takut kepada Allah.
YOU ARE READING
Aku Ingin Berubah
De TodoHanyalah cebisan kata-kata dan dakwah seorang pendosa yang mengulangi perbuatan yang sama setiap detik hingga ke akhir nafas. p/s:Penulisan jalan cerita ini khas untuk author sendiri dan anda sendiri