Cari sahabat yang boleh bimbing kita ke syurga bukannya ke neraka.
Ada dua jenis sahabat :-
A. Member jenis cakap lepas, yg jenis straight to the point, kasar(bukan memaki) dalam berkata2 tpi apa yg dia cakap memang boleh dijadikan nasihat derr. Jujur gila babeng kot member camni.
B. Member jenis pendiam, paling kau percaya utk simpan rahsia kau. Kau kutuk or nganjing dia, dia diam je atau pun buat derk je.
Antara dua tu, mana satu jenis perangai member or sahabat kau? And mana satu yg kau kena hati-hati? Kalau kau cakap A salah. Kalau B pun salah. Jawapannya dua2 kau kena hati2.
Sebab A
Member jenis cakap lepas ni memang mulut jenis puaka sikit. Bab mengata orng, dia nombor satu. Kau kalau gaduh dngn dia..perghhhhh.. memang pedih derr sbb mulut dia tu main peranan. Tajam lidah dari gigi. Kau gaduh dngn dia bertumbuk pastu ada parut semua tu kau boleh tutup lgi pakai D Herbs. Tpi kalau gaduh berkata kata. Memang akan bgi kesan(parut) gila2 smpi mati kot. Parut tu bukan main main oii. Tpi jenis camni yg akan bantu kita bila dlm kesusahan biasanya. Jenis camni yg kau senang nk detect dia ada masalah ke tak, pandai menipu ke tak, pandai simpan rahsia ke tak and dh tau perangai dia luar dalam. So senang lh sikit kau nk kamceng.
Sebab B
Member camni kau kena hati-hati sikit. Kadang kala ada jenis talam bermuka-muka. Yang jenis mcm ni, dlm diam, boleh khianat kau. Kau bagitahu semua rahsia kau kat dia, dia simpan elok2. But one day, korang gaduh besar. Masa tu dia cerita rahsia kau dekat semua orang. Canang nama kau satu sekolah. Who knows kan? Thats why semua jenis kawan, kita kena hati2. Member kau yg paling rapat pun boleh tikam belakang, ini kan pula member yg biasa2 je. Sebab tu, dngn kawan2 ni kita tak boleh percaya sngt. Kadang kala, persahabatan yg smpi 10 tahun pun boleh putus. Sebab friend ni diakhiri dengan end. Cuba tengok family. Diakhiri dngn ily, I love you. See, apa2 pun, berbalik kpd family juga yg akan setia dngn kau smpi akhirat. Sekian.
Yang baik itu datang dari Allah, yang buruk itupun datangnya dri Allah tpi disampaikan melalui kita.
YOU ARE READING
Aku Ingin Berubah
RandomHanyalah cebisan kata-kata dan dakwah seorang pendosa yang mengulangi perbuatan yang sama setiap detik hingga ke akhir nafas. p/s:Penulisan jalan cerita ini khas untuk author sendiri dan anda sendiri