chappie 1

407 30 0
                                    

song jihyo pov...

minzy: yah song ji hyo...bangun lah ...dah lambat ni...penat aku kejut...dara pun dah penat...

sandara: entah ...aku dah penat lah kejut kau...bangun lah...nak tunggu kurun ke berapa baru nak bangun...

pintu: {terbuka}

jihyo: korang boleh diam tak!!!!!!!!kalau tak ikhlas tak payah lah kejut aku!!!!{hempas pintu}

pintu: bam!!!!!!!!!!!!!

minzy +sandara: {sentap}

momo: ha!!!!deep tak...aku dah kata tadi kejut elok elok...ni korang nak jerit jerit...

jiyoon: padan muka...korang macam tak tau yang dia tu ada penyakit insomnia dengan tekanan darah rendah...dah lah susah nak tido...korang pulak kejut macam rumah nak roboh mana tak berangin dia tu..

minzy: kata dia ada tekanan darah rendah sebab tu aku naikkan darah dia pagi pagi ni...

sandara: haah betul tu...

momo: hanggok mu...{ketuk kepala minzy ngan sandara}

pintu: {terbuka}

jihyo: nak kena tengking lagi ke...dah jom pergi sekolah ....

jiyoon: yow hyo..lek ahh...jangan stress dipagi yang indah ni...cuba senyum ...

jihyo:{seyum}dah puas dah...

jiyoon: ha baru cantek...{thumbs up}

jihyo:{rolling eyes}

mereka berlima pon berjalan ke sekolah kerana XOXO SPORT ART HIGHSCHOOL tak jauh... setibanya di sekolah mereka terus berpecah...minzy pergi kelas..sandara pulak jumpa GD...momo pergi jumpa sir L katanya ada benda nak bincang dengan cikgu kaunselor tu...jiyoon jer yang setia kat sebelah aku..

jihyo: jiyoon kau tak der tempat nak pergi ke... asyik ikut aku jer...kesian aku tengok kau...kalau kau fikir takut aku sedih tinggal sorang baik pergi...aku tak sedih pon...

jiyoon:tak der ahh..aku memang tak der tempat nak pergi...jihyo...mmm...tak der pape ahhh...

jihyo: better ko cakap apa yang ko nak cakap tu...kang aku tumbuk baru tau...

jiyoon: yelah..sebenarnya ni ha...ada surat dari fans kau...diorang harap sangat kau baca..tapi aku tau kau takkkan baca sebab tu aku ambil keputusan untuk buang...diorang sibuk suruh aku pujuk kau bukak...

jihyo: hish..semak betullah diorang ni..jom duk sana...bagitau minzy ...dara...and momo datang sana sekarang...

jiyoon: nae...

jihyo dan jiyoon berjalan ke arah meja kat kantin bahagian depan sekali...dalam masa yang sama sekumpulan sebuah kumpulan juga berjalan menuju ke arah meja tu...mereka semua sampai di meja itu pada masa yang sama...seorang lelaki bernama jungkook mengeluarkan ayat yang pedas untuk memulakan peperangan...

jungkook: susah ah kalau kat sekolah ni asyik jumpa orang buta...{langgar bahu jihyo}

jihyo: pardon... kau cakap pasal diri sendiri ke...kalau dah buta tu cakap...tak payah nak langgar langgar orang....

jungkook: kau sapa nak cakap aku buta...

jihyo: and kau sapa nak kata aku buta...

jungkook: aku anak tiri pengetua...

jihyo: so...what..

jungkook: aku akan suruh omma aku buang ko dari sekolah ni...

jihyo:hahahah anak omma rupanya...WEI KORANG SEMUA!!!!KAT SINI ADA ANAK OMMA AHH!!!!!!!!

kantin:hahahahahahahahahahahahah

jihyo: kau cari pasal dengan orang yang salah lah...gaduh ngan yeoja macam aku nampaklah macam kau kuat kan...semua orang fikir kau kuat...aku boleh baca lah peranagai kau tu... i'm so tired to see people like you...

jungkook: apa maksud kau ha ...

jihyo: hish..terserlah sangat kebodohan kau tu...simpan sikit untuk taun depan..

jihyo dan geng nya yang baru sampai terus berjalan pergi ke kelas...setibanya di kelas...jihyo baru teringat yang surat dari fans dia semua tertinggal atas mejatempat gaduh tadi...dengan otak yang sangat bijak dia tu..di suruh momo panggil fans jihyo yang bagi surat dekat jihyo berkumpul dalam bilik tarian...

to be continued

I Am Tomboy!!! So What!!!Where stories live. Discover now